/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Svinninge bageri underbetaler folk.
Fra : Stine95
Vist : 601 gange
65 point
Dato : 29-05-15 23:00

Jeg læste lige denne artikel:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Valg2015/Video/2015/05/29/171458.htm

De har simpelthen kontaktet Løkke for at fortælle ham at han har ret i at der skal skæres i offentlige ydelser, fordi der er mange der ikke vil tage et job i deres bageri, fordi de få lige så meget i ydelse fra deres fagforening.

Men helt ærligt, det er da bageren der underbetaler folk. De må da kunne give dem en anstændig løn.
Så bare fordi de ikke vil betale en normal løn til folk, så skal alle arbejdsløse presses helt vildt, så vi mister nogle helt på gulvet, der måske ville komme på ret køl efter noget tid.

Det er simpelthen for dårligt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-05-15 02:43

Det kommer helt an på, hvad du vil betale for rundstykkerne ????

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-05-15 02:47

De 4? Er egentlig 2 "hangouts" smileys

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-05-15 05:55

Jeg tror, en del af problemerne ligger i 90%-loftet i dagpengesystemet.

Tager man et job, der ikke giver mindst 111,1 % af ens nuværende dagpenge, og mister jobbet igen, falder ens dagpenge!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-05-15 10:46

Nu er det jo nemt at hænge et bageri ud,her på Kandu. Efter dit link at dømme,betaler de overenskomstmæssig løn. Ellers tror jeg også,stedet var lukket for længe siden.
Citat
Det kommer helt an på, hvad du vil betale for rundstykkerne ????

Nemlig!!!! Jeg tror slet ikke,det er nemt at drive et bageri,nu om dage. Kig lidt rundt,og se hvor mange der har drejet nøglen,bare de sidste fem år.

De er jo udsat for en kæmpe konkurrence,bl.a. Supermarkeder og Tankstationer. Jeg misunder dem ialtfald ikke.

Noget andet er,arbejdsmarkedet er åbenbart blevet mere frit,end da jeg var der. Da kunne man ikke sige nej tak til et stykke arbejde,hvis man var ledig. Jo,det kunne man godt,men så var der lukket for pengestrømmen. Kontanthjælp,var et ukendt begreb.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-15 11:09

Vort bageri "Drive Inn Bageren" her i Egernsund er lige lukket, gået fallit,
iøvrigt den eneste forretning, der var tilbage her i byen, nu må vi til Gråsten.

Og jeg tror ikke økomien er meget bedre for en bager i Svinninge?
Så det er måske begrænset hvor meget den lokale bager har råd til at betale??

Eller borgere i Svinninge kommer i samme situation som os,
mangel på forretninger påvirker jo også huspriserne,
og anden tiltrækning til småbyer i vort udkants Danmark.

Når vi ikke længere kan få vort kørekort fornyet, i en by uden indkøbsmuligheder,
må vi jo prøve at sælge...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-05-15 11:28

Vi kan ta`en by som Hanstholm (Hvor jeg kommer næsten dagligt). En by med ca. 2000 indb. Hvor bageren sikkert kæmper en daglig kamp,for at holde skruen i vandet. Foruden ham,er der tre steder hvor man kan købe brød.

Han overlever kun på kvalitet,(så længe det varer) da han,efter omstændighederne, er tvunget til at kræve 25 - 50% højere pris end de andre.

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 65 point
Dato : 30-05-15 11:43

Citat
Men helt ærligt, det er da bageren der underbetaler folk
din påstand er forkert, bageren betaler løn efter overenskomst citatet herunder er fra artiklen du linker til
Citat
Vi giver overenskomstmæssige lønninger, som HK har forhandlet med Dansk Erhverv
altså ingen underbetaling. Har ikke læst artiklen selv? Hvad vil du opnå med usande påstande?

Kommentar
Fra : Stine95

Dato : 30-05-15 13:58

Hvis de laver fantastisk brød så er der kunder.
Bare se på alle de middelmådige bagerier der er lukket. Sådan går det når der kommer kvalitet på banen som Emmerys og Lagkagehuset. Det er super dejligt brød der er gjort noget ud af og langt sundere end alt det andet næringsfattige bras.

Kommentar
Fra : Stine95

Dato : 30-05-15 14:00

Jeg ved ikke hvor Svinninge ligger eller hvad for typer der bor det, men her i København er der mange der gerne betaler ekstra for kvalitet.

Godkendelse af svar
Fra : Stine95

Dato : 30-05-15 14:08

Tak for svaret o.v.n..
Jeg så ikke de havde overenskomst. Ups

Kommentar
Fra : Stine95

Dato : 30-05-15 15:29

Så må vi få forhøjet lønningerne/overenskomsten så det kan betale sig at arbejde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-15 15:54

Citat
Så må vi få forhøjet lønningerne/overenskomsten så det kan betale sig at arbejde
der kan vi sagtens blive enige men - der er nemlig et men vores løn kan ikke afvige alt for meget fra lønnen i det øvrige Europa, hvis den gør så flyttes produktionen til udlandet til lavere løn og så er det slut med friskbagt brød alle andre steder end i København som har så mange indbyggere at nogle få bagere som bager specielle brød kan få et fornuftigt udkomme af deres indsats.
Svinninge ligger oppe i nordvest Sjælland lidt vest for Holbæk hvis du ved hvor Holbæk ligger

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-05-15 15:57

Nu har jeg tilfældigvis et barnebarn,der arbejder i Lagkagehuset. Og rigtigt,det er godt brød. Har selv smagt det masser af gange.

At de så har haft problemer med at holde Rotterne ude,er en anden sag.

M.