/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
En snak om valg og virkelighed....
Fra : molokyle
Vist : 925 gange
500 point
Dato : 28-05-15 12:03

Jeg så der var en bruger som i frbm. det forestående valg havde lagt op til en diskussion om et borger index baseret på 2 parametre; forholdet mellem at : Yde og nyde. Derved skullee man på baggrund at partiernes politik kunne udregne, hvilken løsning der ville give det optimale index i løbet af et menneskeliv; INDEX 1. Vedkommende fortrød dog sit forehavende og annullerede sit spørgsmål. Hvilket jeg godt forstår. For hvem skulle definere f.eks. det at YDE ..eller det at NYDE ???
Det lyder mere som forholdet mellem forbrydelse og straf
Nu tager jeg spørgsmålet op fra en lidt anden vinkel. Bedst illustreret ved dette billede:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/11146313_475708905909889_1269425555610756575_n.jpg?oh=48a614d6f6f00bddfcd08f6f432783c7&oe=55FBE05E&__gda__=1442726103_ad9cf74ceeef763480d91503bab2db7e

Hvilke personers velfærd og hvilken vækst er det vi taler om, når det kommer til 'forretningen' Danmark? ..og ønsker vi virkelig mere velfærd og vækst?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-15 12:23

Jeg kan lige så godt fremlægge et af mine indlæg fra de seneste dages Politiken debatsider og har at gøre med politikernes agenda, når det kommer til at gøre deres indflydelse gældende med henblik på at påvirke samfundsøkonomien.

Det var i spørgsmålet om politikernes vaden ind og ud af topposter i erhvervslivet:

http://politiken.dk/debat/profiler/poulaaroee/ECE2675975/skal-corydon-vaere-chef-for-goldman-sachs/

Jeg skrev bl.a.
Citat
Hvad skal vi med en karensperiode? Der jo ikke i forvejen vandtætte skodder mellem folketing og erhvervsliv. Siden AFR's regeringstid er Danmark blevet drevet som en forretning, dog med dette 'aber dabei': Det handler ikke om at skabe profit for staten, men om at kanalisere indtjeningen (SKAT) videre til virksomhederne og deres ejere i stedet for at lade det offentlige om driften. Virksomhederne kan så levere tjenesteydelserne, mod at borgerne betaler. Altså minimalstat.

Om du er politiker, virksomhedsejer, lobbyist eller alle tre dele? Bliver i den forbindelse til et uendeligt ligegyldigt spørgsmål. Reelt er befolkningen generelt jo i forvejen sat uden for indflydelse.

Politikerne er reduceret til at være administratorer af pengestrømmen fra borger til virksomhed, da det jo i sidste ende er erhvervslivet der er den faktuelle aktør i samfundsøkonomien påstås det....

Værdipolitik er en saga blot !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-15 13:02

Ja, det var mig der forsøgte at indføre et nyt værdi tal "nyr" sent i går aftes,
og set i morgendagens klare lys er jeg helt enig:
>hvem skulle definere f.eks. det at YDE ..eller det at NYDE ???

Eksempelvis arbejdede jeg da en del på min fars gård og også i ferierne,
de første 27 år som Nyder,

og selv om jeg arbejdede 38 år i industrien, var der også plads til ferier og andre nydelser,
i mit lange arbejdsliv som Yder,

også her i min pensionist tilværelse som Nyder laver jeg da lidt,
eksempelvis har jeg lige malet vort hus.

Så da der ikke var kommet nogle svar på mit Nyde Yde Ratio, slettede jeg spørgsmålet.

Men ellers er jeg helt uenig med dig molokyle, om det med vor minimalstat,
vi har verdens næststørtste offentlige sektor, og vi skal jo eksportere for at få velfærd.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-05-15 14:06

Svendg, jeg så dit spm, men anså det for nærmest umuligt at svare på, hvornår yder/nyder man, skal yde/nydelsen regnes i år eller kr. og hvilke partier ville kunne dokumentere deres ydelse/nydelsesratio?

Fx, da jeg (længe) gik på universitetet, og havde mellem 48 og 20 timers/uge erhvervsarbejde ved siden af, betalte skat, købte lejlighed og bil undervejs, var jeg så yder eller nyder?

Jeg betalte i hvert fald mere i skat end det kostede universitetet at have mig som studerende!

Og til molo, der er da sket nogle skred i forholdet mellem det offentlige og det private, noget er skidt, andet er godt.

I Skibby (som dengang var en selvstændig kommune) var vejene fyldt med huller, de blev lappet interimistisk af en mand med lidt asfalt, efter vinteren var hullet blevet større, samme mand med lidt mere asfalt, osv., det var alt hvad kommunen havde råd til. For små 10 år siden udliciterede de opgaven, så blev der lagt helt ny asfalt på alle vejene, gode at køre på, og kommunen sparede penge!

Men kerneopgaver i samfundet skal IKKE udliciteres, det er at slagte hønen der lægger guldæg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-15 15:03

Igen helt enig, "nyr" er ikke operativt, målbart,
og godt jeg ikke skrev "naf" , nasse arbejde forhold.

men >kerneopgaver i samfundet
er jo heller helt veldefineret?

Og i vor situation lægges guldæg ikke herhjemme, men ved øget eksport.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 07:03

svendgiversen ->
Citat
vi har verdens næststørtste offentlige sektor, og vi skal jo eksportere for at få velfærd.

Synes du er at stor offentlig sektor hvor alle borgere har lige adgang til uddannelse, sygdomsbehandling, bliver beskyttet af militær, politi og brandvæsen, har et veludbygget vejnet m. belysning og skiltning, kabling af tlf. og el, vandforsyning, og.... meget mere, er af det onde?

De går strygende med eksporten og betalingsbalancen. Værdierne på Danske hænder i udlandet har aldrig været større.

Så hvad er det at du er så bekymret over?

Vi skal da ikke konkurrere på prisen (kvantiteten), men på unik kvalitet af vore eksportartikler.

Det der bekymrer mig er; et stigende antal syge fattige og hjemløse. Danske virksomheder som foretrækker billig udenlandsk arbejdskraft u. overenskomst frem for fagligt organiserede arbejdsomme danskere. Den stadigt mere omsiggribende hakken nedaf fra de velstillede som bliver stadigt rigere. (Senest LLR's "and" om at det ikke kan betale sig at arbejde, fordi de offentlige ydelser er for store!) LA & CEPOS lufkasteller om lavere løn og lavere skat som drivkraft bag et mere lige og retfærdigt samfund. At der sættes lighedstegn mellem vækst og BNP som mål for social velfærd. (Den findes faktisk Sydamerikanske stater med lavere BNP end det europæiske gennemsnit, som har et mere velfungerende socialt sikkerhedsnet, pasnings- og skolesystem samt sygehusvæsen end det gennemsnitlige europæiske land).
..og ikke mindst horder af rædsomt manipulerende virksomheds lobbyer og løgnagtige politikere.

vagnr ->
Citat
der er da sket nogle skred i forholdet mellem det offentlige og det private

Hvilke? Tænker du på Ariva m.fl. i den offentlige transportsektor? ..eller er det Hamlet privathospital? ..eller GS ..som lige har været så venlige at lade min elregning stige med 30%?
Eller er det skattefritagelse for virksomheder der tjener på at hente/sælge vor olie og gas?

Går du også ind for brugerbetaling af alm. praktiserende læge som hos tandlægen?

Man skulle efter min mening gå 'den anden vej' og nationalisere, så provenuet af indtjeningen kunne fordeles mere ligeligt mellem Danske statsborgere. F.eks. en gratis tandpleje.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-15 14:13

Beklager molokyle, men vi bliver vist aldrig enige på det punkt,
det land med den største offentlige sektor var vist Sovjetunionen,
og hvordan gik det der?
Hvorfor lave 100.000 lampeskærme, hvis der kun er behov for 10.000??

Historien har vist, at makedsmekanismer er mere effektive en statsstyrede 4/5 års planer.
Og der skal være en gulerod for at man yder noget mere, til gavn for alle, også de svage...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 14:19

..og til vagnr ->
Citat
I Skibby (som dengang var en selvstændig kommune) var vejene fyldt med huller, de blev lappet interimistisk af en mand med lidt asfalt, efter vinteren var hullet blevet større, samme mand med lidt mere asfalt, osv., det var alt hvad kommunen havde råd til. For små 10 år siden udliciterede de opgaven, så blev der lagt helt ny asfalt på alle vejene, gode at køre på, og kommunen sparede penge!

Har du undersøgt HVOR 'besparelsen' havnede? Var det i nedsættelse af kommuneskatten?

..eller tilflød besparelsen de kække embedsmænd (..med snablen godt nede i subsidier) disse?

..altså : Resultatløn?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 14:32

svendgiversen -> ..at sammenligne Sovjetunionen økonomi og styreform med Danmarks ditto ..er vist at flytte overlæggeren en smule uden for enhver givtig diskussion omkring nationaløkonomi.

Vi kan sagtens blive enige om at Politbureauet's agenda ikke var i befolkningens interesse. Det kan man ikke ikke klandre kommunismens ide'er for.

Præcis som jeg ikke fornemmer at folketinger i realiteten varetager befolknings interesser.

..og hvoraf læser du dette:
Citat
Historien har vist, at makedsmekanismer er mere effektive en statsstyrede

Dokumentatione ...Please ...hvad med diktaturer? ...er de også bedre på den økonomiske front? Tag til eksempel Mugabe's oligarki i Afrika. ...eller div. Oliestater's lokale Sheikdømmer og høvdingestammer?

..og godt for hvem? Staten? ...eller den lokale befolkning?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 14:41

Kapitalen og magthavernes 'historie' er skrevet at selvsamme. Lad mig nævne CEPOS', Lars Seier Christensen & LA's næsten Testamentariske religionsdyrkelse af 'Det frie Marked' i deres bibel:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand (Kun den stærke er fri)

Læs den ..og du vil sikkert blive MEGET klogere

Føj for en gang FACISME !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 14:44

CITAT:
Citat
”Min filosofi er i sin essens konceptet af mennesket som heroisk skabning med egen lykke som moralsk formål med livet, med produktiv skabelse som dets mest noble aktivitet, og fornuft som det eneste absolutte.”

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-15 14:47

Jeg må vist gøre det kedelige, lægge mig ca i midten.

Da jeg var ung, og tilsvarende naiv, troede jeg på borgerløn for alle, osv. , om folk ville sidde og spille guitar ved Storkespringvandet eller arbejde var da ligegyldigt!

Der står jeg langtfra i dag, men nok endnu længere væk fra den uhæmmede kapitalisme, der skaber ulighed, masser af fattige og nogle få grotesk rige, mindre middelklasse og mere underklasse, mere utryghed, mindre social mobilitet og mindre sammenhænsgskraft!

For nu at tage USSR, på deres statsdrevne landbrug, Kolkhoser hed de vist, var udbyttet 4 gange større pr m2 på de små "private" jordlodder, arbejderne fik lov at dyrke, end på "fællesarealerne"! Noget af det handlede givetvis om, at folk gjorde sig mere umage på de egne jorder, noget af det handlede om at man "stjal" fra det fælles, byttede sin syge pattegris mod en sund fra fællesskabet, osv. Så også der viste den enkeltes ønsker/behov sig at være langt stærkere end det påtvungne fællesskab.

USA er det groteske og kendte billede på den uhæmmede kapitalisme, hvor de fleste har for lidt og de meget få med alt for meget må omgive deres hjem med pigtråd, sig selv med livvagter, og kriminaliteten er enorm. Mange lande "slår" den amerikanske ulighed med flere hestelængder, ikke mindst u-lande.

Jeg har det rigtig godt med at leve i det land i verden med den højeste tillid mellem mennesker, noget af den laveste ulighed, høj social mobilitet osv.

Jeg siger ikke alt er perfekt i Dk, men jeg ville ikke bytte med noget andet land!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 15:01

Jeg tror godt at vi kan blive enige vagnr. Jeg har også lænet mig op ad KAP/mli mine unge dage. Senere SF (..indtil Eddingburg aftalen og 'skyd efter benene').
Det Radikale Venstre i mange år. (Passende i segmentet for IT kyndige ..og Postbude).

Men efter at have set og oplevet konsekvenserne (..for; de 'svage' ...ikke for; 'de rige') kan jeg slet ikke finde ståsted.

Jeg drives af en social indignation, ..men vil som dig heller ikke bytte land

Lad os dog for pokker i al fred og fordragelighed finde en løsning!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 18:17

.. og så lidt go' pause-musik op til valget:

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=Td5ggufGakU[/YOUTUBE]
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-15 18:21

UPS... Kandu.dk bryder sig ikke om HTTPS protokollen. Det er en ommer:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-15 19:41

>Jeg siger ikke alt er perfekt i Dk, men jeg ville ikke bytte med noget andet land!

Også her er jeg enig, og nu er jeg så heldig at bo på et meget yndigt sted ved Gendarmstien,
uden Hovedstadens trafik problemer og med fri udsigt til en meget smuk Syddansk fjord,
hvor vi med et kvarters kørsel kan reducere den dyre danske moms fra 25 til 7/19 pct.

Og jeg er heller ikke tilhænger af amerikansk kapitalisme og John Waine mentality,
men sammenligner jeg med russernes forhold under Lenin, Stalin, Krusse og nu Putin,
foretrækker jeg trods alt den amerikanske frie måde at leve på.

Og omkring trykhed, så har det knebet på det sidste, med flere indbrud her på Fjordvej,
så en øget indsats mod kriminelle, måske øst bander, vil indgå i mine overvejelser til valget?

>> om folk ville sidde og spille guitar ved Storkespringvandet eller arbejde var da ligegyldigt!

Godt du er blevet klogere, og det er jo slet ikke Storke, men Traner,
vi er nogle der også husker og elsker Cæsers smukke sang derfra, med smuk Østdansk dialekt.

>>>Lad os dog for pokker i al fred og fordragelighed finde en løsning!,

Ja, molokyle, hvor vi selv, og ikke staten, politikerne eller industribosserne, bestemmer
hvordan vi skal leve og bo, i trykhed og harmoni; er tilhænger af familiernes frie valg.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-15 20:10

Citat
Og jeg er heller ikke tilhænger af amerikansk kapitalisme og John Waine mentality,
men sammenligner jeg med russernes forhold under Lenin, Stalin, Krusse og nu Putin,
foretrækker jeg trods alt den amerikanske frie måde at leve på.

Det kan vi sagtens blive enige om!

Men der er kæmpestor forskel på folks liv i USA, afhængig af deres økonomi, helbred mv.

Jeg har en grandkusine i USA, læge, gift med en læge, søde og dejlige mennesker, de har råd til at lægge 5000$ til side om måneden, så deres tre små døtre kan komme på universitetet.

Og så har jeg en klassekammerat, han har dårligt hjerte og kan ikke arbejde, konen er skolelærer, deres voksne datter autist som de selv har passet, de har det virkelig svært, især fordi de ikke har råd til at spare nok penge sammen til at datteren kan komme på et hjem efter de er døde, alene uden støtte kan hun slet ikke klare sig.

Min gamle nabofamilie har en autistisk søn, han går på specialkostskole, det har ikke kostet dem en krone, og jeg tror sønnen nu er nået så langt at han har mulighed for at få et rimeligt job.

Ud fra mit kendskab til de to mener jeg sønnens diagnose er værre end datterens, men uden specialiseret hjælp har hun ikke fået udviklet sine muligheder for at stå på egne ben!

Jeg har sommerhus ved Isefjorden med udsigt til Orø, dejligt, hvis Orø blev skattefrit/-lavt område ville jeg nok altid handle der, men turen til Tyskland tager jeg kun, hvis jeg skal på ferie, dejligt land i øvrigt!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-15 21:03

Jeg kan bekræfte den store ulighed i USA, og vil ikke bytte og leve der.

Selv har jeg en niece i LA, Californien,
med et kæmpe køleskab, som hun mest bruger til isterninger,
og en mega ovn, som de kun bruger juleaften,
stor, fordi kalkunen skal kune være der, denne ene gang om året.

Til dagligt køber de billigt fast food, efter vægt, på markederne,
leveret af indvandrede kinesere eller meksikanere,
og de har det langt værre økonomisk end vore tilflyttere...

>og ønsker vi virkelig mere velfærd og vækst?

Nej, ikke urimelig dyr velfærd og vækst som beskrevet med amerikanske hårde hvide varer,
snarere trykhed i ansættelsen/pensionen og muligheden for et menighedsfyldt, lønsomt job.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-15 21:19

Hej Molo

Jeg havde overset denne

Citat
Har du undersøgt HVOR 'besparelsen' havnede? Var det i nedsættelse af kommuneskatten?

"Fidusen" ligger i de stramme regler for kommunernes økonomi, de kan ikke bare lave et stort projekt (som ny vejbelægning), lånefinansiere det og afdrage de kommende år. Det år opgaven er udført SKAL hele udgiften bogføres.

Men ved at lade et privat firma overtage ansvaret for vejene i 10 år, og betale et fast årligt beløb, kan man på en gang få det hele ordnet og alligevel spare penge!

Det hele skete 1-2 år før Løkkes kommunalreform, hvor Skibby blev en del af den nye store Frederikssund kommune, så hvem der fik glæde af besparelsen ved jeg ikke, men vejene har aldrig været bedre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-15 22:32

Vil det sige at en kommune kan udlicitiere en opgave til private og spare penge,
det må interessere spørgeren molokyle, der vist er tilhænger af :
> i stedet for at lade det offentlige om driften.

Noget vi godt kunne bruge her på Fjordvej i Egernsund, hvor vejen er under al kritik,
men Sønderborg kommune siger at de ikke har resourcer lige nu til ny asfaltering,
måske skulle vi foreslå udlicitiering?

Men nu påtvinges vi fjernvarme, og trods protester, vil Gråsten Varmeforsyning nedgrave fjernvarmerør her på vejen, selv om de fleste af os nu har investeret i alternativ energi,
egne varmepumper med strøm fra egne solceller.

Så vi må nok leve med huller i vejen et par år endnu,
men efter nedgravning af overflødige rør her på en meget smal lille vej, må de da asfaltere...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 09:17

Selvfølgelig er jeg interesseret i at staten sparer penge. Men så er det jeg spørger: Hvor havner de sparede penge? Hvis det er sådan at man sparer f.eks. 1.000.000. kr. f.eks. ved at lade et privat firma rense å løbet i kommunen, er det svært at se fidusen, hvis besparelsen tilflyder en eller anden kommunalchef i stedet som resultatløn. Det eneste man så har sparet er et par offentlige medarbejdere på laveste løntrin, som måske så er blevet erstattet af 2 rusisktalende Litauere der går for 60 kr. i timen som sæsonarbejdere.

Apropos løndumpning:

Igår læste jeg en klumme i Information at løndumpning skam er af det gode og giver vækst. Der gives bl.a. et eksempel på at når vi køber en billig mobil telefon lavet i Kina eller Sydkorea evt. udviklet i Taiwan, så kan vi glæde os over den rigdom det giver os materielt at omtalte lande har meget lave lønninger, medens deres BNP i f.eks. Taiwan er på linie med det Danske BNP og at disse lande i det hele taget har meget stor vækst. Et eksempel til efterfølgelse ..mener 'tossen'.

OK. Lad os indføre løndumpning. Jeg foreslår vi starter med de tungeste lønomkostninger:
Politikere, Bestyrelsesmedlemmer, adm. Direktører, mellemledere og afdelingschefer skal have skåret deres lønninger ned til mindst det halve. Der vil kunne spares millioner som virksomheden kan bruge til investeringer i nye arbejdspladser ..eller til at hæve mindstelønnen for ufaglærte, så det kan betale sig at arbejde.

Flygter disse højtbetalte banditter i habitter så ud af landet? Jamen helt fint, så bliver der ledige stillinger til nyuddannede cand.scient.pol kandidater, som vil være himmelhenrygte over et job til f.eks. 600.000 om året for en bestyrelsespost i Danske Bank. Jeg garanterer de vil gøre alt hvad der står i deres magt for at vise deres værd.

GENIALT !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 10:17
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-15 18:51

Citat
OK. Lad os indføre løndumpning. Jeg foreslår vi starter med de tungeste lønomkostninger:
Politikere, Bestyrelsesmedlemmer, adm. Direktører, mellemledere og afdelingschefer skal have skåret deres lønninger ned til mindst det halve. Der vil kunne spares millioner som virksomheden kan bruge til investeringer i nye arbejdspladser ..eller til at hæve mindstelønnen for ufaglærte, så det kan betale sig at arbejde.

Flygter disse højtbetalte banditter i habitter så ud af landet? Jamen helt fint, så bliver der ledige stillinger til nyuddannede cand.scient.pol kandidater, som vil være himmelhenrygte over et job til f.eks. 600.000 om året for en bestyrelsespost i Danske Bank. Jeg garanterer de vil gøre alt hvad der står i deres magt for at vise deres værd.

Lad os give ordet til en anden socialist fantast, nemlig Benny Holst

Jeg står op om mor'nen
og går hen på mit job
og jeg laver noget
og jeg får min løn.
Men det jeg laver
er mere værd
end det jeg får.
Hvordan sku nogen
mensker ellers
blive rige
uden at lave noget?

Nogen er mere værd
end det de får
andre bruger mere
end de er værd.
Penge alene skaber
ingen værdier
penge skaber penge
papir papir.

Jeg står op om mor'nen
og går hen på mit job
og jeg laver noget
og jeg får min løn.
Men det jeg laver
er mere værd
end det jeg får.
Hvordan sku nogen
mensker ellers
blive rige
uden at lave noget?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 20:31

Ja, den var go' ik' Tommy?

Mindst lige så go' som:

http://www.b.dk/nationalt/cepos-dagpengereform-boer-saenke-dagpenge-med-10-procent

*LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-15 20:38

Ikke til at misforstå. Virkeligheden som eliten ser den:
Citat
Tager man en dagpengemodtager på maksimale dagpenge så taber vedkommende penge på at tage et lavtlønsjob. Det er ikke godt for søgeaktiviteten og det reducerer beskæftigelsen. Og derfor er der så mange østeuropæere der tager danske job.

Først en løgn. så et postulat, en profeti og en fejlslutning ...efterfulgt af en bortforklaring.

Godt gået

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-15 21:12

Hvis det kan betale sig at tage et lavløn job, hvorfor går du så ledig, Molo?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 08:39

Tommy -> Det var da et underligt foreslag
Jeg kommer lige fra et lavlønsjob:

5 år som postbud. Startløn: 13.500 kr. pr. md. før skat.
Efter 5 års encinitet m. div. tillæg: 21.200 kr.

Nu er jeg på ARMY (arbejdsmarkedsydel) og kontanthjælpen venter forude til August.

Jeg har i hele ledighedsperiode (..siden februar 2012) søgt 2 job om ugen, som du sikkert ved skal skriftligt dokumenteres før man er berettiget til dagpenge, arbejdsmarkedsydelse og kontanthjælp. Det er netop hovedsageligt ufaglærte lavlønsjob jeg søger. Det ser bare ikke ud til at mange er interesseret i en medarbejder på 55 år.

Jeg forstår nu godt at firmaerne ikke har råd til at ansætte flere, når deres direktører svinger ind og ud af dørene på bonusjagt. DONG brugte f.eks. 100 millioner på at fyre cheferne efter salget til GS.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 09:28

Kan det så betale sig at arbejde? Det kommer lidt an på hvad man mener med arbejde?

I min ledighedsperiode har jeg:

Arbejdet på genbrugsstation som genbrugsvejleder (8.30 - 18.30 alle ugens dage i en uge, så en uges fri). Fedt job.

Arbejdet på bibliotek som pedelmedhjælper, biblioteksbetjent, biblioteksmedarbejder med ansvar for indskanning af bestilte værker og opsætning sorteret i reol af samme (ca. 500 kg. bøger om dagen).

Tømrerarbejdsmand, ejendomsfunktionær og chaufførmedhjælper.

Alt i alt har jeg 'arbejdet' i 11 måneder af min ledighedsperiode for dagpenge og ARMY udbetalingen i de sidste 2½ år. (Det er et krav ..kaldes også en pligt for at kunne modtage offentlig ydelse som ledig). Dog UDEN at optjene dagpengeret, kun delvis optjening af feriepenge, indbetaling til pension, optjening af ancenitet, fritids ulykkeforsikring, mm.
NEJ... det kan ikke betale sig at arbejde ...MEDENS man er ledig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 09:36

Omkring 25.000 ledige arbejder hver dag for deres overførselsindkomt hver dag i praktik, offentlige og private løntilskud sjob (..som max. giver dagpengepengebeløbet udbetalt!).

Disse dovenlarsener skal selvfølgelig have deres levevilkår forringet, så de kan komme ud at bestille noget.

Som Auken engang sagde:

Først pisser de på os. Så siger de vi lugter.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-15 09:49

Så stemmer du vel på Lars Lykke for at få reduceret skatten på lave indtægter?

Mon det også gælder os pensionister??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-15 10:58

Supplerende omkring post udbringning.

Vi får hver morgen vor avis, før vi står op, ved ikke hvordan,
men jeg kender et par teenagere, der før har gået med aviser.

Så kommer postbuddet på knallert, med diverse breve og regninger,
ikke så mange nu med vor digital post.

Og så et par gange om ugen kommer der reklamer, udbragt af en person i bil, ca. på din alder.
Jeg vil ikke spørge ham hvor meget han tjener på det, men kan det virkeligt betale sig?

Reklamer, hvoraf vi kun ser et par stykker og smider resten til genbrug,
men det må jo kunne betale sig for de pågældende firmaer at udsende reklamer,
og de betaler næppe meget for udbringningen??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-06-15 12:03

>svendgiversen

Du ved vel at man kan afbestille reklamerne og slippe for en masse overflødigt glittet papir i skraldespanden (og fældede træer i skovene)?

http://www.postdanmark.dk/da/nej-tak-til-reklamer/Sider/reklamer-nej-tak.aspx

Og så kan man kigge i dem der interesserer en på nettet, søge efter tilbud på varer osv., der er adskillige sites, bare søg

tilbudsaviser på nettet

Jeg ville meget hellere have generelt lavere priser end dødssyg tilbudsjagt, mærker osv, men forretningerne tror åbenbart på "tilbud"!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-15 13:03

Ja, jeg ved at vi kan afbestille reklamer, men vi vil som sagt, gerne se nogle få af dem,
som det er nu, med tilbud; helt enig i det åndsvage reklame/tilbudssystem,
og hvorfor skal man tanke før klokken ti?

Her hvor vi bor får vi det dobbelte antal reklamer, både nord og syd for grænsen,
og som et eksempel kan jeg nævne et tilbud hos Flegaard på et alternativ
til vor foretrukne vin fra Drosty Hoff i Sydafrika; min kone har besøgt denne vingård.

Hos Flegaard koster en tre liters Drosty Hoff papvin 80 kr, altså 240 kr for 12 flasker.
Nu kan man købe en tilsvarende vin 3 * 3 L fra nabogården South Cape for 129 kr,
altså under 11 kr pr flaske og med vore nuværende vand aflednings udgifter
næsten billigere end vand. Det så vi som reklame tilbud og sparede mange penge.

Hvis man kan fravælge reklamer selektivt, er det nok løsningen?
Min kone, der primært køber ind, er ikke så net orienteret, og vil helst se tilbudene trykt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 13:39

Alle ->
Citat
..det må jo kunne betale sig for de pågældende firmaer at udsende reklamer,
og de betaler næppe meget for udbringningen??

JA.. og det er en af Post Nord's største indtægter ..og NEJ annoncørerne betaler dyrt.

Faktisk præcis lige så meget for annonceomdeling som ved afsendelse af et C-brev ! (3 dages leveringstid). De kan få tilbud og afslag i prisen, hvis de lade distributøren (Post Nord [..tidligere Post Danmark/Det Kongelige Postvæsen]) bestemme omdelings dato. Dermed kan man effektivisere og fordele postmængden som omdeleren har med på ruten hen over ugen = Alm. logistik.

Hvis Posten er blevet dårligere og dyrere med årene? Og for medarbejderne er blevet mindre fleksibel og fysisk mere krævende ..og arbejdsmiløet ??? :

http://www.ugebreveta4.dk/her-er-danmarks-daarligste-arbejdsmiljoe_14022.aspx

kunne det måske skyldes at denne tidligere offentlige service er blevet privatiseret?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 14:01

svendgiversen ->   Så stemmer du vel på Lars Lykke for at få reduceret skatten på lave indtægter?

Jo.. jeg stemmer for at sænke skatten for de laveste indtægter ...kompenseret 1 <-> 2 ved at pålægge de højest lønnede tilsvarende skattetryk.

Og så er det HELT slut med at forgylde private virksomheder med yderligere skattelettelse ...til efter 2050. De sparede skattekroner går jo, som vi har set gang på gang IKKE til jobskabelse, men alene til berigelse af ejere & aktionærer. Bare se på bankernes ynk, da de stod med hatten i hånden fordi de havde 'dummet sig'. Alle alm. lønarbejdere havde fået sparket, men direktørerne? De fik bonus for at gå sig selv
Derefter er det ikke meget meget vi har set af; "Tak for hjælpen" ..fra dén front !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 14:38

Øeh... jeg nævnte vist virkelighed i overskriften?
Joeh... så her kommer lidt fra virkeligheden på Ama'r:

Helt ærligt: Jeg kender ..personligt, en af de disse højtbesungne private 'iværksættere'. Med Porche og BMW, penge gemt i udlandet og høj cigarføring. Jeg nævner ingen navne eller virksomheds (APS) navne, for jeg løber ikke med sladder om mine bekendte.

Her er hans valgtale. LA'er forstås , men stemmer ikke selv!
..som den blev fremført for en times tid siden.

Gengivet med hans/hendes præcise ordlyd (Jeg har det ..på Mobilen's optagefunktion):

Hør nu her. Jeg har en forretning at drive. Jeg skal tjene penge. Jeg er fucking ligeglad med om mine folk er tilfredse eller ej eller om de kan leve af den løn jeg betaler. Hvis ikke de gider? Så finder jeg sgu da bare nogen andre. Hvor svært kan det være? Der er masser der vil arbejde for mig ...uden papirer.

Skat? De får hvad jeg synes ...og det er ikke for meget kan jeg godt fortælle dig, for jeg betaler sgu da ikke skat som privat person. Det går over firmaet. Hvis de 'knalder' mig for urent trav? HA... det har de slet ikke resurcer til. Der går mindst 5 år før 'sagen' er færdigbehandlet og de gør kravet gældende. Så 2 år hos min advokat/revisor ..og hvis de har nosset sig sammen til udlæg efter yderligere 3 år? Så er jeg smuttet forlængst. Goodbeirut ..og farvel.

Husk på: Det er os små private forretningsdrivende der får hjulene til at rulle i Danevang ..og skaffer folk i arbejde!

Se; dét kalder jeg samfundsind

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 01-06-15 18:51

Man sku' næsten tro, det du skriver, var løgn.
Men nu er det jo valgkamp, så selvfølgelig da, tror jeg på dig.

Ros til Helle T.
Hun har skaffet flere Polakker i arbejde end den polske regering har.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-15 19:53

Godt molokyle, jeg vidste jo, at du ikke var helt enig med mig,
dengang jeg boede på Torfavej og senere sov på Teglkåsvej, også Amager,
havde jeg næsten det samme synspunkt som du, men ikke mere...

Bare det at se Helle gå rundt med arbejder beskyttelses påklædning,
ikke siden Anker Jørgensen har vi haft en rigtig arbejder socialdemokratisk leder.

Med hendes engelsk/irske mand i tvivlsom skattely, og hendes børn i private skoler,
er hun jo ikke lige den typiske hårdt arbejdende socialdemokrat.

Hun er vist tættere på det du kalder urent trav?

Og omkring postuddeling af reklamer.
>en af Post Nord's største indtægter ..og NEJ annoncørerne betaler dyrt.

Jeg kender ikke Post Nord, og tvivler på at vore lokale forretninger, herunder de tyske:
Fleggaard, Calle, Citty og Førder Park forretningerne, betaler meget for udbringningen??

Men godt at vi har nogen der kan øge beskæftigelsen for de fattige, men arbejdsomme
indvandrere fra Polen og andre Østlande. Hvem mon plukker vore jorbær snart???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-06-15 20:36

Citat
Men godt at vi har nogen der kan øge beskæftigelsen for de fattige, men arbejdsomme
indvandrere fra Polen og andre Østlande. Hvem mon plukker vore jorbær snart???
Nej, nej og atter NEJ! Det arbejde skal danskerne sku' da udføre - eller en "flygtning"
Det er derfor Lars Løkke vil give skattelettelser til de lavest lønnede, og derved kan det kan betale sig at tage fat.
For hver dansker der er ledig -og en Polak må udføre hans arbejde, koster samfundet oceaner af penge - og dem skal du bla. være med til at betale.

Du Svend, du elsker jo gamle socialdemokratiske dyder, og burde kunne huske dette slogan - som i øvrigt stod skrevet på de røde faner - disse faner hang på et hvert Fagforenings Kontor. Der stod: GØR DIN PLIGT - OG KRÆV DIN RET.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-15 21:02

>du elsker jo gamle socialdemokratiske dyder

Du tar helt fejl Tommy, se også mit valg tvivl spørgsmål...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-06-15 21:15

Citat
Nej, nej og atter NEJ! Det arbejde skal danskerne sku' da udføre - eller en "flygtning"

Det er jeg, og sikkert næsten alle andre danskere, helt enig i!

Men, som altid, ligger djævlen i detaljen, her er den, hvordan gør vi det?

Utallige sager på metrobyggeri og meget andet viser, at masser af arbejdsgivere snyder med lønnen, overarbejdsbetalingen osv., så polakkerne, rumænerne osv. slet ikke får den overenskomstmæssige løn, men bliver snydt efter unoder.

Der er tale om efterbetalinger i millionklassen, når fagforeningerne tager fat i sagerne, men der er givetvis masser af sager der ikke bliver opdaget, så arbejdsgiverne kan score kassen, og udkonkurrere danske firmaer.

Det ville sikkert hjælpe på arbejdsgivernes moral, hvis de blev straffet personligt, bøder, hæfte, fængsel ser så dårligt ud på CV'et!

Men penge i foret = lønbonus, lav opdagelsesrisiko og nul personlige konsekvenser er opskriften på snyd.

Og så længe det kan foregå straffrit er det svært at tro, at danske arbejdere på overenskomst kan konkurrere med udlændinge, der arbejder 50-60 timer/uge til 37 timers løn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 21:24

svendgiversen -> Joeh..- Post Nord har snoyyen godt nede i tilbudsaviserne ..også syd for grænsen:

http://www.sparty.dk/tilbudsaviser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-15 21:34

Også enig,
men vore danske, nyplukkede jordbær skal jo kunne konkurrere med importerede jordbær.

Og ikke mange, forkælede danskere, gider plukke jordbær.
Skal de så rådne op, eller må vi se/akceptere udenlandske bærplukkere?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 21:38

Her er deres salgstale : http://www.postnord.com/en/media/press-releases/postnord/2012/green-cargo-logistics-is-now-a-part-of-postnord/

Bemærk:
Citat
PostNord was formed in 2009 through the merger of Post Danmark A/S and Posten AB. The group offers communication and logistics solutions to, from and within the Nordic region

..grænsehandel incl. kan jeg tilføje ...med min' insider' viden.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 21:48

svendgiversen ->
Citat
men vore danske, nyplukkede jordbær skal jo kunne konkurrere med importerede jordbær.

NÆ.. Det skal de ikke! De skal sælges til de Danske forbrugere til en fornuftig pris i tryghed og med garanti for ordnede arbejdsforhold og at man kan tro på varedeklarationen om bæredygtig produktion uden brug af kunstige sprøjtemidler, en fortløbende kontrol, således at man også kan stole på kvaliteten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-15 22:01

..men har du lyst at spise jord- eller hindbær vandet med skraldevand og afføring?

..så : VELBEKOMME !!

http://www.information.dk/telegram/281125

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-06-15 23:23

Citat
så polakkerne, rumænerne osv. slet ikke får den overenskomstmæssige løn, men bliver snydt efter unoder.
Jamen altså, jeg synes vi skulle lukke af for østarbejderne. Sålænge danske arbejdere i stor stil går arbejdsløse, er der vel ingen grund til at efterspørge arbejdskraft udefra..........Nåååå jo, det siger EU jo, og så bliver der rettet ind.

Og bare lige en bemærkning til dig, Svend.
Citat
>du elsker jo gamle socialdemokratiske dyder

Du tar helt fejl Tommy, se også mit valg tvivl spørgsmål...
Grunden til jeg skrev som jeg skrev var, at du altid hiver go'e gamle Anker Jørgensen frem fra arkivskabet med ordene: "Anker var den eneste sande socialdemokrat, og eneste arbejder i partiet....osv osv"
Lige et eks.
Citat
Bare det at se Helle gå rundt med arbejder beskyttelses påklædning,
ikke siden Anker Jørgensen har vi haft en rigtig arbejder socialdemokratisk leder.
jeg kan da hive flere eks. frem, hvis og såfremt....

Ikke et ondt ord om Anker, herfra. Ja altså....han var en værre tudeprins og analfabet i økonomi - Hov, det hedder vidst; At være talblind

Nå, nu vil jeg dælen dytme i kassen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 07:50

Hvis man skal tro forskerne, så hænger demokratiet i en tynd tråd. Præcis som jeg postulerede i mit oplæg fra citatet i Politiken:
Citat
Politikerne er reduceret til at være administratorer af pengestrømmen fra borger til virksomhed, da det jo i sidste ende er erhvervslivet der er den faktuelle aktør i samfundsøkonomien påstås det....

Værdipolitik er en saga blot !

http://politiken.dk/debat/profiler/jerichow/ECE2694845/eliten-trumfer-ikke-de-folkevalgte/

Husk: Det er sundt også at læse debatørernes kommentarer nederst. Jeg er også af den opfattelse at historien om NOVO's rekrutteringvanskeligheder er endnu en 'and' på farmen.

Historien skal naturligvis fortælle at Danskerne er dovne, nyder livet på overførselsindkomst og ikke engang gider flytte sig 2 skridt for at tage at alm. arbejde til ca. 37.000 kr. om måneden. Derfor må alle der ikke er uddannede ingeniører få røde ører når de læser denne artikel og acceptere, at de mål gå ned i kontanthjælp og at dagpengene skæres ned med de 10% som CEPOS jo allerede har vist er 'medicinen' . De kunne jo bare have taget en uddannelse og besat stillingerne. Nu bliver NOVO nødt til at ansætte Ukrainere i stedet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 08:09

Egentlig lidt morsom at langt de fleste mener, at man uden videre bare kan hoppe ind i bilen og hygge sig uden trafik til og fra arbejdet i provinsen, når man som jeg bor på Ama'r.

Jeg har aldrig haft et kørekort og jeg er rædselslagen ved tanken om at skulle ud midt på kørebanen og navigere mig gennem trafikken i en 1.000 kg's metalæske med 100 HK. som ny trafikant på 55 år med et 100.000 kr. lån i baglommen. For så vidt banken overhovedet vil finansiere et sådant 'projekt' for en langtidsledig på kontanthjælp med et tilbud om jobsamtale som eneste garanti for tilbagebetalingen? Næeh... jeg må nok tage Metro, S-tog, regionaltog og nærbus for at komme på arbejde. Dette kommer dog nok til at tage en smule længere end en time i myldretiden. Hvis jeg er heldig? Så kan jeg måske køre med som passager hos en kollega der bor i Roskilde? Det kan muligvis skære 15 min. af transporttiden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 08:21

Jamen så FLYT !!!

..er svaret når man spørger politikere som Kuglestøderen Joachim og Rottweileren Hjort.

Joeh... men min lejlighed var sgu ikke nem at skaffe efter en hjemløs periode på 6½ år. Den er jeg ikke meget for at vinke farvel til efter 10 gode år. Slet ikke da min nærmeste familie; mor & far på 79 år, som jeg besøger og hjælper med rengøring, indkøb og andre 'småting' en gang om ugen, kun bor 2 villaveje væk og hele mit nuværende netværk befinder sig inden for cykel afstand.

Man skal ikke kaste vrag på hele sit liv og levned blot for at tækkes sagsbehandleren i jobcenteret, som alligevel garanteret ALDRIG har hørt om de omtalte jobs hos NOVO.

http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/ECE2693853/kun-faa-jobs-bliver-slaaet-op-paa-de-lediges-tvangsportal/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 08:35

Her er så en direkte løgn fra DI (..sablet fra ovenstående link):
Citat
Derfor når et opslag på for eksempel Jobindex længere ud.

Vrøvl ...alle job opslået på Jobindex findes også på Jobnet !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 14:26
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 14:35

..og rekruteringsspecialister: http://www.novonordisk.dk/karriere/see-list-of-all-available-jobs.30024BR.External.html

..behøver jeg at nævne at kravet er : Netværk i det internationalt højtlønnede segment?

HURRA ... der er masser af jobs at finde på Jobindex.dk

Så bistandsklienter: SE SÅ FOR FANDEN AT FÅ HÆNDERNE OP AF LOMMEN !!!

..vær lidt 'kreativ', søg 'ud af boxen' ..og lyv lidt på CV'et

..så bli'r alt godt og du bliver med sikkerhed budt velkommen i Det Private Erhvervsliv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 14:37

Ps. ..lige et job for en falleret Politiker (..fra Det Konservative Folkeparti?) ..til 50.000 kr pr. md.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-15 08:33

Faktisk går det hver gang skidt for Venstre og de andre højrepartier, når de skal dokumentere at virksomhederne ikke kan få Danske medarbejdere til at besætte ledige stillinger. Virksomhederne slår nemlig slet ikke stillingerne op ..og hverken åbner eller besvarer uopfordrede ansøgninger.
De kontakter ikke Jobcentrene eller fagforeningerne, for de ansætter ikke ledige, men headhunter medarbejderne i konkurrerende virksomheder. De deraf følgende lønhop øger igen uligheden, da firmaerne med de stadigt tungere lønomkostninger i toppen ikke får råd til at ansætte Danske medarbejdre i produktionsleddet. Bl.a. derfor vil CEPOS have de lavest lønnede endnu længere ned i løn, så lønfesten kan fortsætte i toppen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-06-15 15:01

Når firmaer, der har behov for produktiv arbejdskraft, ikke søger at hente dem på jobcentre,
er det nok fordi de ledige der ikke er arbejdsomme og dygtige nok.

Man kan jo ikke få mere i løn end man er værd.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-06-15 20:46

Citat
Når firmaer, der har behov for produktiv arbejdskraft, ikke søger at hente dem på jobcentre, er det nok fordi de ledige der ikke er arbejdsomme og dygtige nok.

Grundlæggende helt uenig!

I mine 20 år som personalechef har jeg oplevet at 1) folk der så godt ud i ansøgningen var de rene blålys, mens 2) folk der så "mærkelige" ud var fremragende!

1) ansøgning fra en med TÅRNHØJE karakterer, men med en kraftig undertone af bitterhed over at han, trods sine karakterer, aldrig fik tilbudt et job. Så, i stedet for standardafslaget sendte jeg ham et brev, skrev det endda selv, om at han havde glimrende karakterer, og virkede velkvalificeret, men at hans bitterhed gjorde at vi ikke turde binde an med ham. To dage efter fik jeg et svar, på de første få linier var han meget glad for at nogen endelig havde givet ham et relevant feed-back, de næste to sider handlede igen om bitterhed!

2) en ansøger med OK karakterer, ikke prangende, men interessant. Ved jobsamtalen spurgte jeg til hans joberfaring under studierne, det var som medhjælper på et plejehjem! Men, han kunne give en god begrundelse, ville gerne have noget med mennesker at gøre, ikke bare med bøger, blev ansat og gjorde en fremragende karriere.

Med mine 20 år som ansætter ville jeg aldrig udelukke folk fra det ene eller andet system, om de duer eller ej kan man kun finde ud af ved at snakke med dem.

Udvælgelsen til samtale foregår ved at læse ansøgningen.

Det er heller ikke ufejlbarligt, men langt bedre end at sige "duer ikke, væk!", ud fra hvilken portal folk søger job på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 07:25

Citat
..ikke søger at hente dem på jobcentre,
er det nok fordi de ledige der ikke er arbejdsomme og dygtige nok.

Det er gætværk baseret på vandrehistorier fra bl.a. Venstre og LA.

Nemlig: Historien om den dovne Danske ledige der hellere vil være på kontanthjælp end at arbejde. En historiefortælling der behændigt undgår at nævne, at man som ledig har pligt til at tage anvist arbejde. Allerede efter 4 uger som ledig vil du nemlig blive sat i anden beskæftigelse (Nytteindsat) i 13 uger. Dvs. i de første 4 mdr. som ledig vil du skulle i arbejde i de 3 mdr. Det kan de fleste vist godt se ikke kan betale sig.

Når dagligvareforretninger, transportfirmaer, rengøringsfirmaer, avisdistributionsselskaber, hotelbranchen, m.fl. rekrutterer folk til ufaglært arbejde foregår det via professionelle rekrutteringsfirmaer med kontakter til firmaer i udlandet. Hvis de som f.eks. Døgn-Netto skal bruge Dansktalende medarbejdere så kontakter de jobcenteret ...men det er kun for at forhøre sig om muligheden for at få ledige i praktik og 3-6 mdrs. løntilskud.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 07:32

Det skurrer også i mine ører, når nogen fortæller mig at der blandt 126.000 ledige på kontanthjælp ikke skulle findes en eneste som er arbejdsom og dygtig nok. Jeg tror simpelthen ikke på det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 12:09

Ja, jeg skal jo i Fagforeningen 3F i NV. her til eftemiddag ..og aflevere min 'digtsamling'.

Altså; alle de job 2 job jeg kan dokumentere jeg har søgt om ugen, gennem de sidste 3 mdr.

Selvfølgelig spørger jeg også ved samme lejlighed ind til; hvor mange reelle fuldtidsansættelser de i A-kassen har haft på hånden ..eller formidlet, i samme periode. (Altså ...UDEN praktik og løntilskud, 'kvalificerende' Danskundervisning oa.)

Svaret på dette ? ...foreligger senere.

</OPTIMIST>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 17:18

Hallo ..min ven; her har I mig tilbage...

Nåeh... først en opfordring til at møde op, køres i bus, frem & tilbage til Tivoli;
..mødes med politikerne ..og fortælle om evt. problemer med deres 'reformer', sådan som vi ledige oplever det.

Så alm. information om de ledighedsregler, vi alle ved har været gældende siden 1.1.2014

Så... AFLYSNING af selvsamme 'dialog møde' med politikerne i Tivoli.

Tak for idag og farvel ...I har fri !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-06-15 17:56

Her er et klip fra:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/foretraekker-rumaenere-danskerne-haenger-i-bremsen/5592655

Citat
Danskeren, vi er kun ca 5 millioner... en hyggelig landsby .. vi taber nu til EU og ernergiske og omstillingsparate EU borgere.

Danskeren er en sjov race : som vil hygge, drikke øl, få tidligt fri, ønsker meget ferie, høj løn, offentligt ansatte arbejder KUN 34,5 time om ugen fuldtid.

Vi vil kunne cykle på arbejde maks 10 minutter, vi vil have lang barsel, mulighed for orlov og realisere sig selv, mange syge dage, holde mange møder, osv osv

Vi er en stærkt truet magelig race:-(

Vores andedam er truet, vi er oppe mod overmagten.

Nok ikke så langt fra virkeligheden,som nogen tror.
Med hensyn til alt den kævl om billig østlig arbejdskraft,burde det hele adresseres til,hvor det virkeligt hører hjemme,nemlig Bruxelles.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-06-15 18:06

Citat
Hvad er en arbejder i dag ?

Er det en håndværker, skraldemand, arbejdsmand, som er småfed af overflod og tjener ´mindst 350.000 kr om året ....

Der er mange håndværkere, som er fede og oppustede, da de har maskiner og hjælpemidler til alt.

De må ikke løfte 20 kg. piv piv

Arbejderen har ligeså meget Kolesterol og hængebug som værkfører eller direktøren.

I dag har personer på kontanthjælp også livsstils sygdomme !!

Den udsultede arbejder, er et begreb fra 1930érne og Staunings skæg.

I dag er det et ynkeligt begreb, fra historiebøgerne.

Arbejderne har sejret sig ihjel, med verdens højeste skat, og verdens højeste produktionsomkostninger.

Sandheden kan jo være ilde hørt,men derfor behøver den jo ikke at være løgn.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 18:44

vagnr -> Jeg ved nu ikke rigtigt med din bedømmelse af ansøgere:
Citat
..en kraftig undertone af bitterhed

..de næste to sider handlede igen om bitterhed!

Hm... jeg har læst voksenpædagogik, med overbygning i ; 'modstand', samt: 'dialog som udviklingsværktøj'. Ordet findes ikke i min 'værktøjskasse'; Bitterhed? ..er min verden et subjektivt begreb. Jeg ved godt du ikke kan definere det nærmere i det konkrete sag/eksempel med mere fakta om indholdet i ansøgningen, men ..igen; det kommer an på, hvad du definerer 'bitterhed' vs. 'retfærdig harme', 'indignation' eller 'kritik' som?

Manden/kvinden/personen var, som jeg læser det; åben om sin holdning ...og ærlighed er en sjælden dyd/egenskab ...nu om dage.

Sådan kunne ansøgningen jo også læses? ...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 18:56

Derved kommer ansættelse kriterier til at handle om vage kvalifikationer som:

'kemi', 'identifikation', 'konformitet', 'addaptiion', assimilisering' ... og alt muligt andet snot !

I bund og grund NEPOTISME ....ikke på på personligt plan .. men ideologisk.

DRÆBENE for udvikling og dynamik ... i min optik.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-15 19:01

Mosebaek -> Din eneste nogenlunde fornuftige bemærkning, siden jeg stødte på dig for første gang for flere år siden hér på Kandu:

Citat
Med hensyn til alt den kævl om billig østlig arbejdskraft,burde det hele adresseres til,hvor det virkeligt hører hjemme,nemlig Bruxelles.

.. og JEG er iøvrigt også fuld af løgn
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-15 08:25

En tillidserklæring fra Kaptajn-Tommy ?

Dét skal fejres !
..og tak til alle jer andre som gad at give jeres B7 med
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-06-15 19:52

For satan da i hede hule helvede, jeg har glemt at sige tak for point - det er så hermed gjort.

Tak for tillidserklæringen, Molo. Det ska' jæ' aller glemme dig for.

Mvh.
Kaptajn Morgan & Cola