/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Internet Explorer går ned
Fra : Lincoln1242
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 12-05-15 20:19

Når jeg åbner Internet Explorer, og går ind på Facebook, så når siden lige nøjagtig at blive indlæst – så får jeg beskeden ”Internet Explorer er holdt op med at fungere”, og Windows ”søger efter en løsning på problemet” (der som bekendt altid ender uden resultat). Derefter kommer den gule bjælke i bunden af billedet ”Et problem med denne webside fik Explorer til at lukke fanen og åbne den igen”. Sådan kan jeg gøre 3-4 gange, før Explorer til sidst opgiver og skriver ”Vi kunne ikke sende dig tilbage til Facebook”.

Hvis jeg logger mig af Facebook (via en app på mobilen), og går ind på Facebook.com, så går siden ikke ned. Så snart jeg logger ind, så går siden straks ned.

Hvad er problemet? Er det noget hos Facebook, eftersom øvrige websites ikke går ned?

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-05-15 20:24

Ps. Min søster har også lige prøvet at logge ind på facebook på min PC - så går Explorer ned. Så det er ikke noget på min profil, der er problemet.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-05-15 20:42

Jeg er rimelig sikker på at Flash har noget med det at gøre. Hvis jeg prøver at gå ind på en side for at se en video (f.eks. youtube), så kan jeg godt åbne youtube, men så snart jeg prøver at se en video, så laver Explorer samme stunt igen.

Jeg kan se i listen over installerede programmer at Adobe Flash Player 18 NPAPI er installeret d. 8. maj - så det burde jo være ret up-to-date. Og jeg har tidligere i dag godt kunne bruge youtube uden problemer. Så det er et problem, computeren/Explorer har raget til sig i løbet af dagen.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-05-15 20:52

Når jeg prøver at køre opdateringer på Explorer og Flash, så får jeg at vide at de nyeste opdateringer allerede er installeret...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-15 22:07

Du kunne jo lige prøve med en anden browser.
Visse udgaver af Internet explorer kan ikke opdateres.
Prøv at gå til windows og hente en ny browser.
https://www.google.dk/#q=windows+browser+download

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-05-15 22:20

Mener du Firefox, Chrome osv.? De duer ikke for mig for flere sider jeg bruger, bl.a. netbank, kan ikke køre i de browsere.

Jeg har prøvet at fjerne den seneste opdatering af Flash (18) - tilsyneladende 'eksisterer' den ikke; den seneste version på Adobes egen hjemmeside er 17.xxxx.

Jeg har genstartet pcen, og den skulle køre ikke færre end 47 opdateringer. Ingen af dem har dog afhjulpet problemet...

Da pcen kørte uden problemer tidligere i dag, så må der jo være sket et eller andet. Dog er der ikke kørt nogen opdateringer på hverken Flash eller Explorer i dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-15 22:49

Hvilken internet explorer bruger du.

En anden browser er jo ikke et enten eller, men sagtens begge eller flere endda på een gang.

Jeg har selv IE 11 / Chrome /FirerFox / Opera / Iron browsere kørende på een gang.
De kan alle gå i banken (det gør de dog ikke fordi jeg bruger en anden comp. til bankbesøg)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-15 22:58

Facebook er vel heller ikke den mest pålidelige side der findes, det kunne tænkes at det var deres side der er fejl på, og ikke andres Browsere

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-05-15 23:38

Jeg bruger IE11.

Jeg har nu kontrolleret at IE, Flash og Java er opdateret. Jeg har nulstillet Explorer. Kørt programmet CC Cleaner. Men IE crasher omgående.

Jeg troede også først det var facebooks side, der var problemet. Men det er alle sider, hvor der indlæses/afspilles videoer. F.eks. kan jeg godt gå på youtube. Men så snart jeg vil afspille en video *knald* så går Explorer ned. Det samme på Facebook. Siden kan godt indlæses - indtil der i newsfeedet er en video (de starter automatisk, men uden lyd) *knald* så går Explorer ned.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-05-15 23:58

Selv hvis jeg deaktiverer Flash under 'Tilføjelsesprogrammer', så går alle hjemmesider, der bruger Flash, ned.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-05-15 00:01

Og programmet Skype kan ikke længere startes - det starter op i 4-5 sekunder, så lukker det ned igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-15 01:19

Hvis Internet Explore er holdt op med at fungere, så prøv at følge guiden her som jeg har lavet det plejer at virke http://bentjuul.bsjh.dk/explore/index.html

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-15 01:22

Citat
Jeg har nulstillet Explorer
Det skal gøres i fejlsikret tilstand.....

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-05-15 02:06

Jeg har forsøgt at starte pcen i fejlsikret tilstand, men hvis jeg gentagne gange trykker F5 under opstart, så går den bare "i stå" og hænger med timeglas. Man kan ikke komme videre, og er nødt til at slukke på den store knap, og så starte den op igen.

Jeg har prøvet at deaktivere Flash i tilføjelsesprogrammerne. Det bevirker at f.eks. Facebook IKKE går ned (jeg kan selvfølgelig ikke se videoerne), men youtube går stadig omgående ned så snart man åbner en video.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-15 09:14

Fejlsikret tilstand plejer da at være F8................................eller er det lavet om.

Hvis du går i enhedshåndtering evt via kontrolpanel eller:
Højreklik på computer > vælg egenskaber > enhedshåndtering.

Ps. I windows 8 / 8.1 tilgår du enhedshåndtering sådan:
Højreklik helt nede i venstre hjørne > og vælg enhedshåndtering

Nu er det så spændende om der er anmærkninger omkring drivere (bla.a skærm og skærmkort)

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-05-15 11:00

Tak for svaret Eyvind!

Jeg opdaterede driverne, genstartede, og problemet var væk! Både Facebook, Skype, Youtube osv. fungerer igen!

Kommentar
Fra : Eyvind