/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt med softgun ??
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 676 gange
300 point
Dato : 08-05-15 10:48

Jeg har lige hørt, at der på et skovgods i det midtjyske foregår sære ting !! En skovgæst kunne ikke forstå, at der rundt omkring i skoven var en forfærdelig masse spor af maling eller lign. ? En underligt udseende mand, i øvrigt med en rød tophue på hovedet, var blevet set og standset af flere skovgæster, men fik blot at vide, at man på pågældende gods ikke ville dræbe dyr mere, men udelukkende markere når et dyr blev ramt og derfor var man begyndt at bruge softguns med forskelligt farvet maling !!! Dyrene forblev dermed uskadte, men blot med et strint maling på sig !!???
Det er derfor også grunden til, at den underlige mands hund bliver optrænet til at gå på maling, i stedet for schweiss - skovgæsten lagde for resten mærke til, at hundens ene øre var helt hvidt, hvilket afstedkom et spørgsmål om den var blevet ramt af hvid maling ? Så tog fanden ved manden, så meget at hans tophue skiftede farve til grønlortebrun !!!! Samt en besked om, at de ikke var velkomne i hans skov og måtte derfor forføje sig. Ligeledes mumlede han bl.a. om nogle hylere og andre uforståelige ting. Så for at undgå yderligere disput med den vrede mand, traskede de skyndsomt ud af skoven

Spørgsmålet er: Er det lovligt at benytte softguns mod værgeløse dyr ???

Lad mig benytte lejligheden til at ønske alle jægere knæk og bræk den 16.05. med traditionelle våben - det fortjener vi sgu' alle !!!

ØV4

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 310 point
Dato : 08-05-15 11:02

Det er ulovligt, grov dyremishandling og sandsynligvis løgn!
Man stresser ikke sine dyr på eget jagtrevir med mindre det er for at sende dem til naboens område! Hvis historien er rigtig skal du melde det til politiet! Paintball skal dyrkes på lukkede områder, og stod det til mig skal det ske i København - der har de så meget lort i forvejen!!
MV2

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-15 11:31

Tak til modersvilje - det er naturligvis PAINTBALL det hedder - beklager fejlen !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-15 12:20

Lyder som drejebogen til en Science Fiction film.

M.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-15 16:53

Eller lidt for meget "Jæger-juice" til fortælleren...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-15 19:20

Jeg har deltaget i PAINTBALL i forbindelse med firma udflugter,
og det har jo ikke noget med jagt på uskyldige dyr at gøre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-15 20:45

Og så kender vi godsejeren igen

Jeg har ladet mig fortælle, at den nok så berømte jyske godsejer en aften sad i selskab med et par andre "ligestillede"og snakken kom ind på, at i Australien optæller de lokale bønder deres Får - netop ved at skyde en "kugle"/ paintball - og derved kan de se, hvilket Får der har været optalt - og omvendt - ikke optalt.

Da den jyske godejers pralerier og løgne altid været i stil med Münchausens fortællinger, fik han fortalt, hvor mange stykker råvildt han - altså godsejeren, havde gående. Efter hvad godejeren fortalte, skulle det dreje sig om rigtig mange stykker råvildt.

Da godsejeren - i timevis, havde pralet vidt og bredt om, hvor meget råvildt der var - og hvor store opsatsene var, udbrød en bredvommet jæger med amagerkaner accent; "D'eet kraftperkme løgn i din hals manner" Disse ord fik godsejerens røde tophue til at rotere rundt om issen et par gange. Piben slog gnistrer og en kaskade af røg og damp stod ud af godsejerens hvide øre. I et hadsk udfald udbrød han: "I tomber og hyllere, I er ikke rigtige jærgere I er arbejdsløse pedeller fra Varde allesammen, det har XZ selv sagt til ABW sidste år. Og hvis I vil have rigtig syn for sagen, kan i bare besøge min nedlagte hjemmeside"

Nå men, enden på det hele blev, at godsejeren gav de ligestillede lov til at skyde på alt råvildt med et paintball-våben, og derved kunne det kunne optælles. Og det er derfor, at der på denne årstid render underfrankerede jærgere rundt i en af skovene i Jylland.
Godsejerens sagde til de underfrankerede, at hvis de mødte nogen der øffede over "jagten" skulle de bare sige: Vi kender godsejeren og han kendte ham der fabrikerede den riffel, som Kong Henrik fik i gave til sin 50 års føsdag. OG!! Godsejeren har forfattet tekster sammen med Vicevært Mogensen.

Mvh.
Tommy
Nu med krumme tæer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-15 23:37

Jeg har hørt, fra ellers pålidelig kilde, at der også er opsat skilte på omtalte ejendom, hvorpå man kan læse, at "liderlige karle med løsagtige og letbenede malkepiger" forbydes adgang til området i hele bukkejagt perioden.
Forrige juli, altså i 2014, forlød det fra lokal kilde, at en ungersvend havde modtaget et bagskud mod de ædlere dele - mere konkret blev han ramt af en PaintBall kugle, som efterlod den ulyksalige ungersvends scrotum (pung) aldeles blå.
Så huit vides, har Dansk Naturist Forbund bebudet aktioner på nævnte ejendom, for derigennem at sikre den fornødne og næsten grundlovssikrede nøgenhed i Midtjylland.

Jooohhh! Der sker sgu noget derovre i Midtjylland.

Mvh.

Tonganeseren

Fik engang to myggestik på scrotum ( vedhænget ).

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-15 10:06

Og hvis I vil have rigtig syn for sagen, kan i bare besøge min nedlagte hjemmeside"

Fik engang to myggestik på scrotum ( vedhænget ).

Det er fandeme uhyggelig læsning dette her, specielt når man ved, at det er sandfærdigt !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-05-15 15:00

Er der nogen som ved, hvorfor KnaldBalle lukkede sin mismaskede hjemmeside?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-05-15 15:07

Selv har jeg hørt, at KnaldBalle ønskede at hellige sig efterfølgeren af pamfletten "Kratluskeren" men at stavekontrollen, hver eneste gang han prøvede at skrive endnu en linje, gik fuldstændig amok.

Mvh.

Tonganeseren

Så en kongeørn for en time siden over Langstrup Mose.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-15 15:25

Kommentar
Fra : Tonganeseren
Dato : 09-05-15 15:00

Er der nogen som ved, hvorfor KnaldBalle lukkede sin mismaskede hjemmeside?

Det er sgu' da indlysende, at stavekontrollen via amarkaneren Hæ, gik fuldstændig amok !! Jeg har hørt, at stavekontrollen blev forsøgt ændret til HÆ-standard og da han er på samme stade som Balleknolden, beder man da om problemer !!
Grunden til lukningen af Ballefjolsets såkaldte "hjemmeside" var simpelthen p.g.a. Hæ's overgang til efterløn, og som derfor ikke samtidig måtte være selvstændig med foto og hjemmeside-produktion ! Så derfor måtte Balle-Knudsen også her kapitulere, da evnerne til selv at opretholde en hjemmeside ikke var/er tilstede !!!!
(Har jeg hørt )

ØV4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 10-05-15 11:06

Jeg vil gerne ønske alle brave jægere en god jagt den 16. maj - knæk og bræk !!

Derudover er det sandelig uhyggeligt, hvorledes psykopaten med den lejede jagt nær Silkeborg, fremturer !! Det er helt utilstedeligt at jagte dyrene med paintball-våben: Det gør faktisk ondt at blive ramt og desuden giver det et forfærdeligt svineri i naturen ! Jeg vil derfor tage kontakt med ejerne af godset, som ikke kan være interesseret i et dårligt omdømme i området - dette omdømme er i forvejen meget hårdt belastet af den kreds af "jægere", som har lejet retten til at "jage".
Hvis det er rigtigt at han har jaget skovgæster ud af området, er det en klar overtrædelse af betingelserne for enhver borger at benytte naturen, vel at mærke hvis reglerne bliver overholdt ! Og i den henseende tror jeg mere på gæsterne end på "godsejer" Knudsen !!

Rigtig god søndag til alle skribenter på kandu.

Mvh
Provsten1

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-05-15 08:55

Tak for svaret modersvilje.