/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
PBS betalings service
Fra : ferik
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 04-05-15 14:43

jeg har god ven, der er kunde i Den Jyske Sparekasse, han er fritaget for EBoks
de er stoppet med at sende betalings oversigt PBS ud med brev, og sender dem kun til EBoks
min ven har ingen computer, og kan derfor ikke læse dem,
han har så fået at vide, at han må gå biblioteket, og den vej få en Eboks
jeg syntes at det lyder meget forkert, at sparekassen tvinger folk på denne måde
? kan det være lovlig af sparrekassen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-05-15 15:07

Det er vel op til banken at yde den service de vil yde, og op til din ven at vælge en bank der yder en for ham fornuftig service. Der står næppe i loven at banken skal tilbyde at sende PBS oversigter på papir, men mon ikke de kan overtales til at gøre det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 16:19

Citat
Hvis borgeren trods hjælp og vejledning ikke kan bruge den digitale postkasse, bliver det muligt fortsat at kunne modtage brevpost på normal vis.

http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom-godt-i-gang/Fritagelse/Fritagelse-af-borgere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 16:19

Man kunne tro at Banken har misforstået noget.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 04-05-15 16:19

Ifølge deres prisblad kan man stadig få kontoudskrifter men de koster 30 kr stykket.
/Janus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-15 16:20

Jeg syntes også det er forkasteligt, at trampe på folk, bare fordi de er ældre og ikke har de moderne installationer.

De krænker jo også den Danske brev-hemmelighed, fordi man så er nødsaget til at vise sin personlige meddelelser til fremmede.

Men desværre er bankerne i sin gode ret til at bestemme hvordan de vil meddele...
........................skift bank.

Ps. Det varer nok ikke længe før alle kunderne skal til, at betale for alt det grej som købes ind for at "spare".

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-15 16:25

Og så lige en pudsig ting ......................alle disse digitale institutioner / banker / offentlige kontorer / forsikringsselskaber - kan sagten finde ud af at sende reklamer og andet ud til adressater.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-15 18:22

Ja skift bank,
nu ved jeg ikke lige hvor din ven bor, men jeg kan anbefale Sydbank.

Selv får jeg nu også kun digitale danske konti oplysninger via nettet derfra,
men jeg får hver måned skriftlige post meddelelser fra min grænse konto i Sydbank.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-05-15 18:40

Elektronisk kommunikation
Den Jyske Sparekasse overgår pr. 1. december 2011 til elektronisk kommunikation. Nedenstående betingelser vil være gældende fra dette tidspunkt.
Når du er kunde i Den Jyske Sparekasse vil vi som udgangspunkt give alle meddelelser, aftaler, vilkår og ændringer heri i elektronisk form, selvom der i vores dokumenter, aftaler og vilkår mv. anvendes udtryk som ”skriftligt”, "brev", "kontoudskrift" mv.
Den Jyske Sparekasse vil som udgangspunkt give dig alle meddelelser mv. via Netbank, e-Boks eller ePosteringer. Alle kunder i Den Jyske Sparekasse skal derfor have adgang til at kommunikere elektronisk med sparekassen.
Når du modtager de elektroniske breve og dokumenter, har det samme retsvirkning, som når du modtager almindelig post.
www.djs.dk eller ved henvendelse i Den Jyske Sparekasse, kan du få yderligere information om de elektroniske kommunikationsmidler, vi benytter.
Hvis du ønsker meddelelser, aftaler, vilkår m.v. fra Den Jyske Sparekasse tilsendt på papir, skal du aftale dette med os. Den Jyske Sparekasse kan opkræve gebyr for at sende dokumenter på papir.
Den Jyske Sparekasse kan altid beslutte at sende dig meddelelser, aftaler, vilkår m.v. på papir. Hvis vi beslutter dette, vil du ikke blive opkrævet et gebyr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 18:55

Citat
Ifølge deres prisblad kan man stadig få kontoudskrifter men de koster 30 kr stykket.
/Janus

Ja, de er sgu kære de banker, sidste gang jeg lavede det ´nummer´ stod der INTET om prisen, og siden blev jeg opkrævet 125.- for 5 sider/udskifter = NU om dage står der ude i siden/samme sted hvad den slags koster men ikke da jeg gjorde det - SVINERI uden lige.

Og mens vi er igang så er bankerne/?? også begyndt at opkræve gebyr? for hævning i andre´s automater, min er... til 5.- pr gang, men så får jeg til gengæld PBS oversigt hver måned.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-05-15 20:38

Citat
Otte danske pengeinstitutter har forhøjet risiko for at gå konkurs eller på anden måde lade sig afvikle. Det viser den nye udgave af den toneangivende Niro-rapport, der giver en risikovurdering af 70 pengeinstitutter.

Citat
Overraskende nok viser rapporten, at der stadig er otte danske pengeinstitutter, som har det svært. Det gælder Danske Andelskassers Bank, Vestjysk Bank, Skjern Bank, Salling Bank, Den Jyske Sparekasse, Østjydsk Bank, færøske Suduroyar Sparikassi og helt i bunden Andelskassen J.A.K. Slagelse.

Den Jyske Sparekasse er en af dem

http://www.business.dk/finans/otte-banker-i-oekonomiske-vanskeligheder

Din ven bør skifte bank.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-05-15 22:28

At en bank er ved at gå konkurs, er sådan set ikke nogen god grund til at skifte bank, medmindre man har rigtig mange penge stående på kontoen. Har man aktier i en af de konkurstruede banker, bør man nok overveje at sælge dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-15 09:20

Citat
At en bank er ved at gå konkurs, er sådan set ikke nogen god grund til at skifte bank, medmindre man har rigtig mange penge stående på kontoen.

Bankaktier ejet af de såkaldte småsparere er ikke omfattet af indskudsgarantien.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-15 09:29

Det der stikker mest i øjnene er at det ikke koster banken 50 kr at sende en udskrift.

Men de svage har ret så store problemer med det digitale, de af kommunens ansatte der kommer i deres hjem må jo heller ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 05-05-15 11:51

LuffeA, det var sådan set også derfor jeg skrev:
Citat
Har man aktier i en af de konkurstruede banker, bør man nok overveje at sælge dem.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 12-05-15 17:46

Tak for svaret Eyvind.