/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan se dokumentnavn u. redigering?
Fra : Oldboston
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 25-04-15 16:40

Jeg arbejder i MS Office 2007. Når jeg arbejder i tekstdokumenter i Word, kan jeg i statusbjælken forneden læse nyttige oplysninger, som f. eks. antal ord og meget mere. Og øverst på skrivebordet har jeg alle fanerne til Startside, Indsæt, Sidelayout osv.
Men jeg kan ikke se dokumentnavnet på det dokument, jeg arbejder i.
Jeg har for nylig skiftet PC (og gik ved samme lejlighed fra XP til Win 8.1 med Shell-løsningen). Tidligere kunne jeg altid læse dokumentnavnet, mens jeg arbejdede i det, men nu har jeg øverst oven over dokumentet og hurtig-adgang panelet kun en sort bjælke, og hvis der måske står et dokumentnavn i bjælken, er det sikkert også sort, for jeg kan først finde ud af, hvad dokumentet hedder, når jeg lukker det.
Man kan indvende: Hvorfor i alverden kan du ikke huske navnet på det dokument, du arbejder i. Det kan jeg da også, men undertiden arbejder jeg i 5 til 10 dokumenter samtidig, og så vil det være tidsbesparende at kunne se dokumentnavnet hele tiden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-15 16:50

Hej I min Word 2007 og Windows 7, står dokumentnavnet aller øverst i Winduets titel linje,

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-04-15 17:12

Jamen, der er desværre kun en sort bjælke, der hvor titellinjen skulle være. Kan det være, at jeg har opsat et forkert farvevalg, da jeg installerede min nye ASUS komputer og gik over til Windows 8.1? Jeg har en mistanke om, at titellinjen faktisk er der (oven overe Hurtig adgang linjen), men at både tekst og baggrundfarve er sort! Hvordan kan det mon rettes?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-15 18:15

Prøv at ændre farveindstillingerne i Word.
Klik på Office ikonet i øverste venstre hjørne
Klik på knappen "Word indstillinger"
Stå på fanen "Populær"
Vælg f.eks. blå som "Farveskema"
Klik OK

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-04-15 18:44

Brassovitski, jeg er sikker på, at du er på rette spor. Men når jeg venstreklikker på Office ikonet i øverste venstre hjørne, fremkommer der desværre ikke et menypunkt, der hedder Word indstillinger. Der kommer ny, åben, gem, konverter og flere andre gode valgmuligheder, men ikke Word indstillinger. Hvis jeg i stedet højreklikker, kommer der muligheder for at tilpasse værktøjslinjen Hurtig Adgang, men heller ikke her er der den option, du nævner. Kan det have noget at gøre med, at jeg har valgt Shell-version af 8.1 for at den skal ligne min gamle XP version så meget som muligt, så jeg måske derfor skal finde Wordindstillinger et andet sted. Hvad tror du, eller andre?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-04-15 18:52

Nu har jeg fundet knappen Word indstillinger og valgt populær, farven blå etc., som du skrev. Men der er stadig kun en sort eller måske meget mørk blå bjælke oven over mine dokumenter, så hvis der står et dokumentnavn kan jeg bestemt ikke læse det. Er der mon en anden adgangsvej til at vælge farver, hvis det er der, hunden ligger begravet?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-15 19:31

Jeg kører ganske vist lieg nu med win7
Men prøv at højreklikke på skrive bordet og vælg personlige indstillinger.
Nederst i vinduet ser jeg "vinduesfarve" ................måske kan du stille på noget der.

Ps. der gemmes ikke nogen indstillinger før du klikker på ANVEND og så OK
Hvis du bare klikker væk er den som før.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 25-04-15 19:43

Tak for svaret Eyvind. Det var netop vinduesfarven, der var så mørk, at teksten faldt sammen med baggrunden. Også tak til Brassovitski...

Kommentar
Fra : Eyvind