/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Divx video afspliier.
Fra : gorm12
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 12-04-15 02:12

Jeg har downloaded en del videoer, som jeg hidtil har kunne afspille med bl.a. DivX player.
Denne player har imidlertid ikke virket på det sidste.
Hvor og hvordan kan jeg hente denne player igen?

gorm12

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-15 02:40
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 25 point
Dato : 13-04-15 13:05

CODEC : http://da.wikipedia.org/wiki/Codec

K-lite er ok. : http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
..ellers er der et udmærket alternativ.
CCCP: http://www.cccp-project.net

Hos CCCP er der også mulighed for at downloade og køre INSURGENT programmet (..først !), som kan fjerne 'gamle' CODEC, således de ikke giver konflikter med din Play'er, når nye CODEC installeres.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gorm12

Dato : 04-05-15 18:26

Tak for svaret molokyle.

Jeg downloadede dit svar( K-lite), men ingen synderflig virkning. Jeg har hele tiden kunnet afspille WMV og AVI -filer på DivX Playeren, - der er fin lyd på, men intet billede eller kun grønt flimmer -. men ikke MP4 filer - og det mangler jeg.
Bruger Windows vista og Divx Player.
Kan du hjælpe?
gorm12

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-15 06:42

Der følger en player med i 'pakken', når du installerer CCCP eller K-lite codec'ene: Mediaplayer Classic

Kig vha. stifinder i biblioteket hvor codec's er installeret. Der finder du et underbibliotek som hedder: MPC-HC. Filen i dette bibliotek hedder: mpc-hc.exe og startes ved dobbeltklik. Du kan gøre denne player til din standard player.

</MOLOKYLE>