/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvem tror I skal betale - gule postpakke
Fra : ingelein
Vist : 553 gange
20 point
Dato : 07-04-15 18:53

http://www.kandu.dk/tip22537.aspx

Hej.
Det er et vældig fint tip, som jeg godt kendte i forvejen, fordi jeg ved et salg på DBA blev gjort opmærksom på denne billige forsendelsesmåde. Men så synes jeg også at det er noget svineri at pakkerne leveres af/med PostDanmark. Hvem tror I skal betale for at Gul&gratis pakker kan sendes så billige? Betale dyrt for at andre kan slippe billigt? - Det er efter min mening usmageligt. Jeg fatter ikke, hvorfor vi ikke for længe siden har bedt regeringen se på vores uhyrlige pakkepriser.
Faktisk koster det under det halve i både England og Tyskland - også når de skal sende til Danmark.
Jeg betænker mig aldrig på at købe noget via Ebay i disse lande.
Bortset fra det, tror jeg at vore postbude har usle vilkår efterhånden.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 07-04-15 19:47

Jeg har selv benyttet mig af G-Porto og det er da dejligt at få det til ca. halv pris.
Der er dog kommet andre spillere på banen omkring forsendelser.
Jeg bor i omegnen af Frederikshavn og på jobbet benytter vi bla. et speditionsfirma til forsendelser. Dvs vi benytter flere forskellige. Men specielt min foretrukne speditør hedder Interfjord, de sender "småpakker" i Danmark med op til 20 kg og 1 x 1 x 1 m i størrelse. Enhedspris. 55 kr. Det er sgu da billigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-04-15 20:25

Sidst jeg fik en pakke via g-porto fik jeg intet at vide fra post dk, havde sælger ikke oplyst mig om at pakken kunne afhentes - var den røget retur - måske derfor det er billigt??
Men som du er inde på, priserne er alt for høje, var inde på Post dk, og nu har de igen sat prisen op med 1.- for et brev.
Og deres service kan ligge et vist sted nu omdage, hvis ikke man selv printer post labels er prisen for pakker ? 20.- højere på posthuset, da de ikke har eller vil have de labels liggende.

Når man ser på fragt fra Kina, så kan man undre sig, de kan sende flere KG næsten gratis - som regel aldrig over 10.- og i langt de fleste tilfælde gratis.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-04-15 20:42

Det er ganske korrekt at ved G-Porto er der ingen service. Og jeg har ikke tænkt på om man får besked på om man modtager eller ej. Jeg plejer at sende til en med omdeling for så skal de ned og aflevere og banke på døren for at se om der er nogen hjemme. Det koster blot 10 kr mere.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-04-15 08:03

I har ret i,at det er vanvittig dyrt,at sende pakker i Danmark.Vi har en datter,der bor i Sydtyskland,det kan betale sig for os,at køre 50 km.for at sende en pakke på 6 kg.Hvor er det galt ?

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-15 09:55

Tak for svaret Fijala.