/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Flamingo og opdrift - lim
Fra : mig-selv
Vist : 767 gange
50 point
Dato : 20-03-15 22:51

Har lige lavet en meget lille limning (silikone) på et stykke plast? se billede
den lille limning er IKKE til at rykke af plasten som den er limet på og den er kun hærdet knap en time - kan den holde en flamingoplade ned i i en ½ meter dybde?.
Pladen skal bruges som baggrund i et akvarie og får mange flere små/store-klatter = pladen er en ´standart´ 10mm plade 60x60cm, som intet vejer i fri luft, men svær at manøvre med under vand, samt pladen får grus og andet som støtte - grus/røder osv
https://www.dropbox.com/s/q04srljal954j72/DSCF8204%20%28FILEminimizer%29.JPG?dl=0

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 21-03-15 07:46

Nogen klatter silicone kan sagtens holde 3.6 kilos opdrift nede, bare den flade, du støtter på er limegnet før akvariefyldning: tør, fedtfri, støvfri.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-15 09:45

Hvis det bare er som bagrundsstruktur er glasfiber måske en løsning................det kan tages op og rengøres. (guldgubbi)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-15 09:50

Du skal da vist passe på med at putte for meget gift i det akvarie, eller er det bare til "plastik-fisk"

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-03-15 20:44

Hvis det er akvariesilicone, skulle der ikke være problemer, når først den er hærdet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-03-15 20:45

Men du skal lave det i et tørt akvarium! Fiskene skal altså på ferie imens.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-15 00:45

Tak for svaret pbp_et.
Det er altsammen beregnet til akvarie, syntes bare der er rimelig megen kraft i sådan en plade når den kommer under vand.
Nå men igang med at smide fisk på ´ferie´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-15 23:22
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-03-15 09:05

Tak for kigget!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-15 09:55

Sådan en "granitblok" kunne jeg have skaffet......................vejvæsnet efterlader tit nogle fortovskanter rundt omkring.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-03-15 01:54

Citat
Sådan en "granitblok" kunne jeg have skaffet

Så skulle jeg ´have´ noget der kunne bære det hele - og så skal jeg til at hakke gammel beton gulv op - for at lægge nyt, der virkeligt kan holde.

Og i mellem tiden ´elsker´ fiskene videre = et par hundrede æg? jeg lige kunne zoome ind på..
http://spic.dk/index.php?view=3131427244744

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-15 08:57

Tillykke - det ser flot ud.