/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sol formørkelses energi
Fra : svendgiversen
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 20-03-15 18:18

Jeg havde ikke købt ekstra stærke solbriller og heldigtvis var det nærmest overskyet
her i det sydlige Danmark, men vi nåede at se solen som en hvid negl gennem skyerne.

Og solformørkelsen afslørede sig også tydeligt på vor sol celle oversigt.
Et kraftigt dyk her sidst på formiddagen...

Og det får mig til at stille dette spørgsmål:

Jeg ved godt at vi mistede lidt solenergi, men ikke meget,
vi har allerede overskud for marts.

Men betyder det noget for det kommende forår her?
Måske lidt forsinket, vi har allerede sået den første salat??
Og hvor i vort solsystem de mon så får et ekstra tidligt forår???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 19:43

Tja, godt den ligger under smalltalk, eller var der da vist niget galt

Men hvis solen ellers står op og ned som normalt, så du sikkert mistet 25 øre eller mindre.

Husk brillerne næste gang.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-15 19:57

>da vist niget galt

Ja, husk brillerne, du var jo nok ikke så heldig som os her sydpå?

Og: Verdens energi er vel konstant??

Så når nogen mister noget, som os her i formiddag, må andre jo vinde eller andet sted...
Måske er de små grønne mars mænd blevet lidt forårs gule???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-15 20:05

Her i kjøvenhavnstrup, opvejes den lille solformørkelse, af Sjælændernes lyse sind.

I øvrigt var det meningen, at jeg skulle med flyveren op over skyerne, og se solen blive væk.
Men vi kunne ikke blive enige om prisen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 21:40

Citat
>da vist niget galt

Ja, husk brillerne,

osså d ik løwn.
Det kan selvfølgelig også skyldes tastetut fejl, da jeg for tiden kører med 2 +

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 21:43

Og der blev det så lige sendt - nå men håber du får lidt SOL en anden dag.
Og en efter-HYLER? hvad gør du så når Månen er fuld, trækker den så strøm baglæns?
Eller ringer du efter en WAMPYR jæger - der kan se om natten...?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-15 21:50

Citat
Men betyder det noget for det kommende forår her?
Måske lidt forsinket, vi har allerede sået den første salat??
de 2 minutter som den formørkelse varede kan ikke måles, hverken du din salats vækst eller andet, der kan jo være mange årsager til at dine solpaneler ikke yder max. jeg tror heller du kan måle nogen forskel der som kan tilskrives solformørkelse
Citat
Og hvor i vort solsystem de mon så får et ekstra tidligt forår???
ekstra tidligt forår på grund af en lille formørkelse som ramte en meget lille del af jordkloden det er godt at du har skrevet i kategorien Smalltalk men den hører måske mere hjemme i Vittigheder

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 23:00

Citat
de 2 minutter som den formørkelse varede kan ikke måles, hverken du din salats vækst eller andet,

Dét må du sgu ikke sige, sidst jeg så TV? var der altså noget der ´skvattede´ ned fra himlen.
Om det var Tridernes nat eller en Blomst der overtog mennesker´s hjerne, kan jeg ikke huske = Øhh
hvad var spørgsmålet, nu igen.
https://www.youtube.com/watch?v=or3ygBd56gg

Denne kan jeg huske at den fik mine hår til at rejse sig, stadigvæk - og den findes i 3 US udgaver og tager jeg ikke meget fejl i en DK som ikke er værd at se på - men men ? pas PÅ DER UDE..druderne er i skoven til Sankte hans

https://www.youtube.com/watch?v=GEStsLJZhzo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 23:01

Og STAVETAVLEN eller andet er ikke blevt en dis´se bedre - bare mere macaber.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 23:14

Citat
den findes i 3 US

Rettelse? flere og dårlige udgaver..end de første, men sådan er film industrien = de ødelægger altid noget der på ingen måde kan lave om igen - eller de laver en hel serie af film der stammer fra #1 med efter-hylere, og i MEGET få tilfælde rammer de plet hos dem der skal se på det.

Lige så meget som Matador er en AFLÆGGER af denne film (Søren Søndervold) med Ebbe Rhode (Rode og så et svært navn) men det er svært at se, hvis man ikke lige har filmene:
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=s%C3%B8ren+s%C3%B8ndervold&gbv=2&oq=s%C3%B8ren+s%C3%B8ndervold&gs_l=heirloom-hp.3..0l3.2527.10015.0.10171.21.12.1.4.4.3.187.1171.11j1.12.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..8.13.875.h2WuFW1W--M

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 23:16

Men ikke mere spam fra mig, da jeg intet har set til Solen de sidste par dage...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-15 09:55

Tak for svaret o.v.n..