/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
En ondskabsfuld satan.
Fra : Mosebaek
Vist : 676 gange
300 point
Dato : 18-03-15 21:52

Win XP. SP3.

Øhh!! Er klar over at jeg har et andet spørgsmål kørende. Som jeg ikke rigtigt har set på endnu. (Besøgt sygehus). Men håber trods det,at nogen kan hjælpe her:

Jeg har af uransalige årsager,tilegnet mig "delta-homes" søgemaskine. Den er forsvundet fra min IE browser. Men i Firefox dukker den op igen,uanset hvad jeg gør. Jeg kan sagtens lave en tom startside, og er ikke længere registreret som søgemaskine i "indstillinger" og fanen "søgning". Men så snart jeg åbner Firefox igen,er den der igen.

Jeg kan ikke finde den i hverken Stifinder eller Tilføj/fjern programmer.
Forsvinder den,hvis jeg af -geninstallere Firefox???

Jeg har kigget lidt på Ccleaner,men tør ikke rigtigt bruge det,da jeg er bange for at miste nødvendige filer.
http://peecee.dk/upload/view/448759
Her er lige et "billede",da jeg lod den analysere. Vil det sige at filerne til højre,bliver slettet,hvis jeg kører "rens"???

Vh. M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 18-03-15 22:09

Højreklik på den genvej du starter FF med og vælg Egenskaber,
i feltet Destination skal der ikke stå andet end C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe"
og i feltet Start skal der stå "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox"

Og har du kigget i FF's tilføjelser, der kan der os være noget!?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-15 22:12

Ellers kan du prøve AdwCleaner

Hent adwcleaner(gratis), den skal ikke installeres!

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for diverse Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here."
og ikke noget andet!
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne fundne Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-15 22:18

Citat
Vil det sige at filerne til højre,bliver slettet,hvis jeg kører "rens"???

Ja, det gør de, og det er midlertidige filer så du kan roligt rydde op i dem,
men hvis du fjerner flueben i Cookies felter ude til venstre, så skal du ikke skrive diverse koder igen!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-03-15 22:18

Hvorfor er den ikke i kontrolpanelet? Hvis den er kan den så ikke slettes?
blot en tanke
MV2

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-03-15 22:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-15 22:25

Den kan være hentet med et andet program, så den står ikke altid nævnt i Tilføj/Fjern Programmer!

Citat
Se lige dette link: http://malwaretips.com/blogs/delta-homes-removal/

Se lige dette link http://www.kandu.dk/spg173360.aspx#1982773

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-15 22:40

Citat
Den kan være hentet med et andet program, så den står ikke altid nævnt i Tilføj/Fjern Programmer!

Ja,jeg var ved at søge efter en person,til slægtsforskning. Og så klikkede jeg jo ukritisk på nogle "fremmede" sider. M i g T u m p e.

Men ellers fik jeg en masse her,at arbejde med. Så mon ikke jeg kan få skiderikken likvideret.

Foreløbig mange tak,for input. Håber i har lidt tålmodighed med mig. De gamle celler,arbejder jo ikke så hurtigt.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-03-15 12:09

Tak for svaret Klaudi. Du burde ha`en Bjørnekrammer. Men du kommer med i min aftenbøn.

Jeg har "renset" i feltet Destination. Der stod den nemlig. Og det virkede tilsyneladende.
Jeg har nu startet FF op flere gange,uden problemer. Har genstartet puteren,og igen FF. Så jeg tror det holder nu. Ellers har jeg jo de andre værktøjer,du sendte med.

Som jeg har nævnt,kunne den ikke findes i hverken Stifinder,Filføj/fjern,Udvidelser eller Tilføjelser.
Så den er virkelig lumsk.

Men nu har jeg opskriften,hvis den skulle vise sig igen. Kan bare komme an.

Mange tak. Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-15 12:29

velbekomme