/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvem bestemmer prisen
Fra : jensviggo
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 05-03-15 05:26

På dagligvarer i Daglibrugsen. F.eks Bakkedal koster en dag 15,95 og en anden dag 8,95. Tuborg flaskeøl 135,95 en anden dag 99,95.
Man ved aldrig hvad prisen er. Er det uddeleren eller Coop der bestemmer?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-15 06:33

Det er tilbudsvarer som er planlagt af Coop hvilket du kan se på enten tilbudsaviser eller hjemmesiden.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-03-15 11:43

Det er ofte billige slagtilbud der sælges af butikken, stort set uden avance, eller med meget lidt avance! Prisen fastsættes af butikken, hvilket ofte er en kædebutik, der kan købe mega stort ind, og opnå billige priser fra leverandørerne.

Disse tilbud er en fast del af butikkernes salgs strategi for at lokke kunderne ind i butikken.
Forretningens fortjeneste ligger så i det mersalg der følger med når Fru Jensen har købt sin billige Bakkedal og en kasse øl!!

Lokke husarerne indenfor i bordellet, så køber de nok også noget i baren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-15 14:32

Eliten (politikere, lobby'er, ejere og aktionærer bestemmer !)

Har du ikke lagt mærke til at; når f.eks. mel prisen stiger 10 øre kilo'et, så stiger prisen på brød 2 kr. stk.

Samme historie med; kaffe, sukker, the, madolie, vin, frugt, grønt osv...

..når så prisen FALDER 10 øre kilo'et, så falder prisen ikke tilsvarende.

HVORFOR...?
Fordi, så er det ikke længere mel (-råstof) priser det handler om, men prisen i produktionen: Lønninger, transport, energi priser mv.

Sjovt ? ..ik' ???

Senest har jeg fået et brev fra DONG: Vi fastsætter NU din el-pris ifht. olie prisen.

Flot ... olieprisen er for nuværende lav ...så SAMME pris som hidtil.
Når olieprisen så på et tidspunkt stiger igen?
Så får el-prisen et hak opad, som ellers ikke ville kunne 'forklares'.
</MOLOKYLE>

UPS....

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-15 22:21

Det er ofte leverandøren der betaler for tilbudene og derigennem bestemmer priserne, når der er tilbud. Det kan være Arla eller Carlsberg der vil køre en kampagne på nogle varer, det aftaler de så med f.eks. Coop, leverandøren betaler for at komme i reklameavisen (både Coop og Dansk Supermarked tjener penge på at uddele reklamer), man aftaler i nogle tilfælde specielle placeringer af varen i butikkerne og prisen på varen. Den lokale købmand/uddeler bestemmer ingenting.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-15 06:25

Din købman bestemmer selv på nogle priser ( lokal tilbud er som regl købmanden)
Avis tv tilbud er kæden der fastsætter disse priser

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-15 07:39

Citat
Det er ofte leverandøren der betaler for tilbudene og derigennem bestemmer priserne,

Det kan meget vel være at leverandøren og butikken deler i porten.........eller deler et tab, Rema1000 har jo sommetider tilbud hvor man kan spare 70%, det kan ingen kostpris holde til.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 08-03-15 07:25

Tak for svaret fun2.