/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Terror stopper om 7,59 milliarder år
Fra : Morgensutter
Vist : 622 gange
65 point
Dato : 15-02-15 17:59

så længe vi tegner hånlige tegninger stopper terroren aldrig nogensinde. Kun når solen udbrænder om 7,59 milliarder år.
Jeg siger ikke vi skal stoppe med at tegne dem, men det virker næsten lidt komisk at vi insisterer på at gøre nar med en anden religion.
Måske kunne vi lære lidt af USA. De er nået lidt længere end vi er mht. fremmede og mangfoldighed.

Vi må jo også huske på at i terroristens hoved har de fuldt ud ret til at bruge vold mod hånlige tegnere. Det hjælper ikke at vi bliver forbavsede.

Eller hvad.. Tror I at en dag så er de blevet så vant til at se tegningerne af deres profet som hund at de bare ryster på hovedet? Det ville da være dejligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-15 18:17

Forkert! Vi har udryddet hinanden længe før, så din påstand holder ikke, der er slet ikke liv på planeten Jorden til den tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-15 18:19

Citat
Vi må jo også huske på at i terroristens hoved har de fuldt ud ret til at bruge vold
så er det deres hoved at det er galt med og vi skal lære dem hvordan man kan leve uden at slå modstanderen ihjel

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 75 point
Dato : 15-02-15 18:54

Jeg er faktisk enig med dig,Morgensutter. Guderne skal vide,jeg ikke har meget til overs for islam.

Men forstår ikke,hvorfor vi skal provokere dem,på denne facon i ytringsfrihedens hellige navn.
Ytringsfrihed jatak,men som så meget andet,følger der ansvar med. Det er jo en gang simpel mopning. Bare med katastrofale følger.

Jeg ved ikke hvilken tilfredsstillelse man får,ved at tegne Mohammed som en ged eller gris.
Jeg synes det er latterligt,fordummende og plat. Jeg kunne forstå,om det var børn på 8-10 år......men voksne mennesker. Det er sgu for langt ude.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-15 19:43

Især nu, skal der tegnes! Både morgen, formiddag, middag, eftermiddag, aften, nat og meget gerne 365 dage om året.
Giver vi først køb på ytringsfriheden, hvad har vi så at please dem med næste gang ?

Citat
Jeg siger ikke vi skal stoppe med at tegne dem, men det virker næsten lidt komisk at vi insisterer på at gøre nar med en anden religion.
Der har altid været tradition for, at danskerne joker med alt. Kongehus, kristne, katolikker, jøder, handicappede, bønder, håndværkere, kort sagt alt. Hvorfor skulle vi ændre adfærd fordi nogen fortolker en ørkenideologi som værende herrefolks-religion.

Nu smutter Jøderne måske..? Hvilket ville være et meget dårligt bytte. Ikke alene, har Jøderne en væsentlig højere IQ end muslimerne. (Det er så ikke noget jeg påstår, men det er skam bevist) I øvrigt har Jøderne aldrig nogensinde lagt Danmark til byrde.

Borgerkrigen er så småt begyndt i Danmark og den stopper såmænd ikke, bare fordi KUNSTNERNE holder op med at tegne pædofeten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-15 20:12

Citat
Guderne skal vide,jeg ikke har meget til overs for islam.
desværre en holdning som du deler med mange andre, de er de forskruede fanatikere som bruger Islam som dækning for deres ugerninger, ikke Islam som generelt går ind for skyde deres modstandere
Citat
Der har altid været tradition for, at danskerne joker med alt. Kongehus, kristne, katolikker, jøder, handicappede, bønder, håndværkere, kort sagt alt.
nemlig men det behøver man ikke slå ihjel for, muslimer, jøder, kristne, jøder eller andre religioner bør kunne tåle satiren.
Satire hvor der gøres grin med grinagtige holdninger er ikke mobning

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-15 20:36

[CITAT]Nu smutter Jøderne måske..? Hvilket ville være et meget dårligt bytte. Ikke alene, har Jøderne en væsentlig højere IQ end muslimerne. (Det er så ikke noget jeg påstår, men det er skam bevist) I øvrigt har Jøderne aldrig nogensinde lagt Danmark til byrde.CITAT]
Helt enig. Bare se hvad de har fået ud af denne plet ørken, de nu bebor. Er efterhånden en ret stor industri nation. Bl.a. avanceret højteknologi, vel at mærke.

Et kuriosum: Så lige at de på grund af pladsmangel, begynder at bygge fabrikker i udlandet.
En fabrik til en mobil foderblandingsanlæg, bygges nu i Polen.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-15 21:10

Jeg er ikke troende i nogen retning.

Som jeg har fået fortalt er islam ikke så gammelt som Kristendommen.

Så da de kom til senere, er det vel dem som er vantro.

Al religion er lig med undertrykkelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-15 22:09

Sakset fra Ekstra Bladet.
.......Omar Abdel Hamid El-Hussein blev 22 år gammel og var født og opvokset i Danmark. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger skulle han have været tilknyttet gruppen Brothas, der udspringer fra området omkring Mjølnerparken. Her var politiet tidligere i dag, søndag, talstærkt til stede for at ransage flere lejligheder. På en adresse fandt man et våben, der efter alt at dømme er gerningsvåbnet fra et eller begge angreb.

Gerningsmanden blev skudt af politiet ved Nørrebro Station efter en større menneskejagt. Politiet afspærrede store områder i Indre By og omkring Nørreport Station...........slut

Ja, født i Danmark. Hvad viser det egentlig...? Ja, det viser, at selvom muslimen er født i Danmark, har han endog meget svært ved at integrere sig.
Hvorfor mon..? 3 vigtige årsager, som ihvertfald ikke fremmer integrationen. 1 = Mjølnerparken - eller Ghettoer i det hele taget. Og anden og meget væsentlig årsag = MOSKE og i samme åndedræt når Moskeen nævnes, må der også nævnes IMAMEN, som prædiker død, helvede og drab på de vantro hunde.

Jeg ved godt, det ikke er pænt at stille mod-spørgsmål, men jeg gør det så alligevel.
Sutter, du skriver:
Citat
Måske kunne vi lære lidt af USA. De er nået lidt længere end vi er mht. fremmede og mangfoldighed.
USA har som bekendt ikke tegnet nogen Profet. Du skriver så lidt om USA' mangfoldighed......etc..
Fortæl mig - når nu du mener at USA er et "foregangsland", Hvorfor blev USA så angrebet den 11.09.01
Og hvorfor blev Madrid udsat for terror den 11.03.04. Spanien havde som bekendt heller tegnet nogen tegninger

Hånden på hjertet, Sutter. Er profettegninger ikke bare et påskud for, at udøve terror mod helt uskyldige mennesker ?..........Gud det så!

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 15-02-15 22:37

Jeg køber ikke helt den med IQ. Så gælder det også sorte og kvinder og så kan vi blive ved. Måske er der bare mange muslimer der kun læser 1 bog og ikke får så meget stimuli ud over det. Men det gælder vel de fleste religiøse vil jeg gætte på (uden at fornærme nogen)
Faktisk køber jeg ikke helt det IQ pjat, jeg vil æde min gamle hat på at man kan træne IQ hvis man virkelig lægger tid og anstrengelser i. Men det er jo en anden snak

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 15-02-15 22:39

Nu viser det sig at han blot var en gemen kriminel og ikke engang en rigtig muslim. Han har sikkert bare været en enspænder der er blevet radikaliseret af stoffer og for meget propaganda.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 23:13

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 23:21

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 23:25

For min skyld må folk tro på Tissetrolden, hvis de lyster.
Bare de opfører sig anstændigt.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 23:28

Religion er indiskutabelt nonsens.

Ideologi er en anden snak.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-15 23:33

Citat
Nu viser det sig at han blot var en gemen kriminel og ikke engang en rigtig muslim.
Ja han "voldtog Islam".

Men for at holde fast i de der tegninger, så spurgte jeg om;
Citat
USA har som bekendt ikke tegnet nogen Profet. Fortæl mig - når nu du mener at USA er et "foregangsland", Hvorfor blev USA så angrebet den 11.09.01
Og hvorfor blev Madrid udsat for terror den 11.03.04. Spanien havde som bekendt heller tegnet nogen tegninger
Du lagde jo ellers bombastisk ud med, at terror ene og alene skyldtes tegninger af Jeres Profet.

Citat
Jeg køber ikke helt den med IQ. Så gælder det også sorte og kvinder
Vedr. sorte kvinders IQ. Det kan jeg desværre ikke udtale mig om - men jeg vil tro, at kvinderne har en normal IQ.
De undersøgelse der har været omkring muslimers IQ, skyldes slet og ret, indavl. Altså fætter kusine ægteskaber. Niece og onkel ægteskaber.

Men undersøgelsen viser så også, dem, som ikke har været i indavl har normale IQ tal.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 16-02-15 01:31

Tommy. Jeg siger ikke at det kun er pga tegningerne. Men i dette tilfælde virker det som om det er dem der har givet ham en anledning til at afslutte sit eget liv i en aggression.
Han havde tydeligvis ikke lyst til at overleve.

Ja 9/11 er vel pga USA's imperialistiske kapitalistiske krigsmaskine.
Madrid var vel deres deltagelse i Afganistan.

Ja man kan vel ikke klandre dem for at bekæmpe os. Hvem siger vi har ret.
Dog er deres terror handlinger jo desværre rettet mod uskyldige. Det er der jeg står helt af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 08:00

Som jeg ser det har muslimer en alternativ opfattelse af, hvad der er legitime mål Morgensutter. Iflg. de internationale konventioner for krig, for det er vel det du hentyder til, når du skriver:
Citat
Ja man kan vel ikke klandre dem for at bekæmpe os.

..så er det legitimt at angribe militære mål.

9-11 ? Javel; Pentagon kan du indvende, men i Spanien, i Frankrig og nu i Danmark har jeg svært ved at få øje på noget militært sigte med 'operationerne'.

Det er derfor ikke en krig der føres, men en voldelig revolution med sigte på at oprette et Kalifat og ophøje Islam til lov. Jeg kan ikke forestille mig noget mere udemokratisk og det SKAL stoppes ...både for min og DIN skyld !

Igen:
Citat
Ja man kan vel ikke klandre dem for at bekæmpe os.

JO.. det ved den søde grød man kan ! ..og de skal straffes derfor.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 08:11

Ps. Morgensutter:

For du ikke skal få morgenkrydren galt i halsen vil jeg lige pointere, hvad jeg har skrevet andetsteds:

Citat
Så må jeg nok også hellere uddybe mit standpunkt, når det kommer til religion:

Religion hører ingen steder hjemme i hverken det offentlige rum eller i den offentlige debat
...og da slet ikke i lovgivning!

Religion bør udfoldes i hjemmet og i Kirken/Synagogen/Moskeen.

Drab er mord og skal straffes som sådan ...uanset hvad motivet er: Jalousi, had, misundelse, tro...

Vi er nok enige, når jeg postulerer:

Der skal ikke vises hensyn eller gives særlige subsidier til trossamfund.

Hvis ens religion påbyder en at handle på en bestemt måde? Så er det under strafansvar.
Hvis et lands love forhindrer en i at udleve sin religiøse overbevisning? Så må man finde et andet sted at bo!

Jeg er ateist, ikke af rabiat politisk observans, men neo-socialist og pacifist.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-15 10:38

Han er ikke almindelig kriminel, når han går efter politiske og religiøse mål.

Hvis islam er så evig dejligt, hvorfor slås de de så indbyrdes.

Hvis islamiske landområder er så godt.........................hva' h... laver de så her.

De er jo i virkeligheden guds bespottende, overfor kristne når de bekender sig til islam, som den eneste tro.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-15 10:58

Muslimerne har jo allerede opnået det som selv nazisterne ikke formåede, nemlig så småt at ændre hele den vestlige verdens kultur. Billedlig talt: Vi træder et skridt tilbage, for hver skridt muslimerne træder frem. Og politikerne her og i udlandet, er fyldt af frygt/eftergivende.

Alle bruger mange kræfter på at forklare, det ikke er et opgør mellem Islam og den vestlige verden. Fremhæver hele tiden de moderate muslimer. Men de er jo en sovende bjørn. Og her er netop hvad politikerne forsøger at skjule, og som de godt ved: Den dag bjørnen vågner, vil verden stå i brand.

Dette er ikke en dommedagsprofeti, men en simpel logisk slutning. Forårsaget af mange års eftergivenheds politik, hvor vi troede de ville falde til i den civiliserede verden, ved hjælp af skulderklap
og økonomiske ydelser.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-15 11:01

Nemlig......................

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-02-15 11:52

I dag - og sikkert de næste 8 dage frem vil politikerne lire en masse varmluft og skåltaler af, og efterhånden som terrorangrebet kommer mere og mere på afstand, vil gamle Danmark igen finde sin "sådan plejer vi at gøre" rolle.
Kort sagt, politikerne drager ingen lære af det, der er sket.
"Hen te' kommoden og te' baws igen"

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 16-02-15 12:56

Nu må I endelig ikke tro jeg synes der er noget som helst fair over de angreb. Langt fra. Ellers har jo nærmest en psykisk lidelse. Det er i øvrigt også det jeg tror ham eneulven var.
Dog synes jeg at vi har det med at generalisere alle muslimer. Det svarer til at sorte tror at alle kristne er medlem af KKK eller at jøderne Troest alle tyskere er nazister.

Men ja vi skal ikke gi os over for religion, det er jeg enig i.
Ved dog ikke helt om tegningerne er løsningen. Vi kan jo bare lade være med at give efter for deres krav, så behøver vi ikke engang at fornærme nogen. Så er der desto mindre legitime grunde til at angribe os.

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 16-02-15 12:56

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 16:03

NEJ... Morgensutter:
Citat
Det svarer til at sorte tror at alle kristne er medlem af KKK eller at jøderne Troest alle tyskere er nazister.

Det svarer det netop 'nøjagtigt' IKKE til !
Fordi ekstemistiske kristne hænger ikke 'negere' og ny-nazisterne gasser ikke jøder ...nu om dage.
..men hvad foretager 'nymodens' muslimer sig?
Prøv at spørge IS og deres 'allierede': http://www.dailymail.co.uk/news/article-2708796/Islamic-State-offering-HONEYMOON-bus-tours-Syria-Iraq-opening-marriage-bureau-women-looking-marry-jihadist-dreams.html

Det er jo 'Ondskabens Hotel' om igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 16:22

..og jeg nægter af hensyn til almindelig anstændighed, at lægge YOUTUBE link ind hér på kandu.dk, hvor man ved selvsyn kan konstatere deres barbariske 'metoder' for at komme modstandere til livs:

Halshugning, hængning og afbrænding ...selvom visse 'grupperinger' vil finde det en 'human' aflivningsmetode ...præcis som HALAL ..eller Kosher slagtning af dyr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 16:30

..og så kunne det i øvrigt være ret 'morsomt' på TV, at se disse 'Hellige krigere' lægge sig ud med de kommunistiske Kinesere og Shinto religiøse Japanere.
Så starter 'komikken' vist først for alvor !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 16:41

Bare lige for at perspektivere mit sidste indlæg:

Var der mon en grund til; at Somaliske pirater 'pludselig' afstod fra, at kapre Kinesiske fartøjer

Svar: KONTANT afregning !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 16:43

..vel at bemærke: IKKE i piraternes favør
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 16-02-15 17:49

Molokyle.. Ja enig.
Men nu bomber vi jo deres lande fra luften. Jeg har også lade mig høre at vi stjæler deres ressourcer, men det jeg jo ikke om er rigtigt.
Tror også at vores koloniseringen har ødelagt meget dernede. Israel har i hvertfald. De undertrykker dem så de flygter hertil. Så selvfølgelig er de hårdkogte når de ankommer.

Jeg kan i øvrigt også finde videoer med israelske soldater der snigskyder civile kvinder der går på gaden. Det er noget af det klammeste jeg har set. Man kan høre de griner imens.

Men ja IS de skal bare udryddes

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-15 20:02

Først tak for accept. Meen....
Citat
Tror også at vores koloniseringen har ødelagt meget dernede. Israel har i hvertfald. De undertrykker dem så de flygter hertil. Så selvfølgelig er de hårdkogte når de ankommer.

Dette her er vist det, vi kalder løsagtige argumenter.

Israel som koloni magt??? Nok er Israelerne et af verdens mest effektive folk. Men at et folk på 8 mill. mennesker skulle undertrykke 150 mill. arabere, er vist alligevel at overvurdere dem.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 20:20

Mosebaek ->
Citat
..at et folk på 8 mill. mennesker skulle undertrykke 150 mill. arabere, er vist alligevel at overvurdere dem
Mon dog..?

http://www.b.dk/globalt/israels-leder-kalder-joeder-hjem-efter-koebenhavn-attentater

Tjaeh... der er mange måder at eskalere en 'konflikt' på: Ovensående er een af dem!

Hvilket jeg i bund og grund tror at Morgensutter var 'ude' at gøre opmærksom på !

..hvis; jeg ikke tager meget fejl?

</POSITITIV>

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-02-15 09:32

Nej jeg mente at israelerne systematisk undertrykker palæstinenserne så de flygter til nabolandene hvor de så vokser op i flygtningelejre og bliver hårdkogte. Derefter rejser de ud i verden med den bagage i baghånden. Hårdkogt og sur. Forståeligt nok

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-02-15 09:34

Men mht til de tegninger.

Vi risikerer at der dør 1200 mennesker i et stort attentat. Der skal ikke mere til end et par psykopater der sprænger et tog i myldretid.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-15 13:11

Jeg synes det er latterligt,men typisk dansk:
Citat
Regeringen må komme med en redegørelse om Omar Abdel Hamid El-Hussein, mener flere politikere, der også har spørgsmål til myndighederne.

At sætte himmel og jord i bevægelse,for at analysere en død mands liv og færden. En mand som heldigvis er udryddet.

Hva`med i stedet at træde i karakter,over for de flere hundrede,der har samme tankegang. Og pønser på det samme,eller det der er endnu værre.
Citat
Vi risikerer at der dør 1200 mennesker i et stort attentat. Der skal ikke mere til end et par psykopater der sprænger et tog i myldretid.

Helt enig.

Men sandheden er jo, at vi intet kan gøre. At skaden er sket. At vore "initiativ rige" politikere,skulle have grebet ind for mange år siden,da de havde chansen. Nu er det for sent,alt for sent.
Der var ellers advarende røster nok. Men de blev alle ignoreret,som DF pladder.
Citat
Tjaeh... der er mange måder at eskalere en 'konflikt' på: Ovensående er een af dem!

Det forstår jeg ikke lige. Hvorfor skulle det være konfliktskabende,at invitere jøder hjem til Israel. Efterhånden det eneste sted,de er nogenlunde i sikkerhed.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-15 10:01

I sikkerhed i Israel?

Hvor det regner med raketter fra Gaza med hilsen fra Hamas?

Selvmordsbombere i Synagoerne?

Hvor der er obligatorisk nærmest livslang militærtjeneste for både mænd og kvinder?

Et land hvor der i hele historien siden anden verdenskrig har været væbnede konflikter.

Hvor man annekterer og bosætter sig i nabolandende.

..og nu vil man integrere trosfælder fra andre kulturer som føler sig forfulgt (..muligvis med rette).

Kalder du det 'nogenlunde' sikkerhed?

Jeg må klaske mig på lårene af grin Mosebaek

Det er da at slukke bålet med træuld og benzin!

</MOLOKYLE>