/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hjemmeside vises meget langsom
Fra : o.v.n.
Vist : 553 gange
200 point
Dato : 10-02-15 23:40

Forleden var jeg inde på MyTrendyPhone og handle lidt udstyr til min nye telefon, først bladrede jeg rundt på siden fra min stationære computer som er forbundet med kabel til routeren og der vises siderne rimelig hurtig.
Senere på aftenen var jeg på samme side igen men denne gang fra min bærbare som har trådløs forbindelse til routeren og der var problemer med hvor hurtig eller rettere langsom siderne vistes op til 20-30 sekunder før jeg kunne rulle med musen.
Den bærbare har AMD bundkort og 8 GB ram styresystem er Windows 8.1
Den stationære har Intel bundkort og 4 GB ram styresystem er Windows 8.1
Min forbindelse er en meget langsom adsl fra TDC, heldigvis får jeg om en måneds tid en 50/50 forbindelse fra Altiboks til næsten samme månedspris
Er det netværket eller computeren?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-02-15 01:42

Klikkede du på ??? reklame?skiltet = så bliver du omdirigeret til ? gennem sider der får penge for HVERT KLIK - og så er du sikker på at siderne IKKE virker på grund af deres aftaler med ?? Google.

Ellers smid mig UD.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-15 08:37

En trådløs forbindelse er alt andet lige, langsommere at tilgå routeren med, end et kabel. Derfor oplever du forskellen.

..og så kan det jo tænkes; at de to computere er sat forskelligt op i såvel operativsystem som browser. Der kan også være forskel på hvilke programmer der er installeret på de 2 maskiner og hvor mange resurcer disse programmer så kører i baggrunden, når maskinerne startes op.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-15 09:45

MyTrendyPhone er bare tung at danse med, der er aalt for meget tingel tangel, det sløver meeget!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 10:34

Underligt, for jeg suser rundt på siden uden problemer. Der er også kun 23 kilometer derhen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-15 11:32

Citat
Underligt, for jeg suser rundt på siden uden problemer. Der er også kun 23 kilometer derhen.

Du snyder, du har direkte forbindelse

ca 12 sekunder fra klik på link til side vises, det er ik' hurtigt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 11:41

Hvilket link

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-15 11:42

Et vilkårligt link, fra forsiden til f.eks. Samsung tlf'er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 11:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 12:00
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-15 12:05
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-15 13:00

Jeg er enig der er for meget tingel tangel på siden men ingen reklamer for andet end det de selv sælger, de sidste 2 link fra Klaudi tog cirka 5-6 sekunder længere hos mig, men jeg bor altså helt ovre i det vestlige Jylland, bare underligt at det tager meget længere tid med den bærbare som kun er 1 år gammel, de er meget hurtige med deres support mail, bare deres hjemmeside var lige så nem at manøvrere rundt på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 13:12

Der er ikke så langt fra mig og mytrendyphone... til knudepunktet Herlev så måske derfor.
Dog aner jeg ikke hvor de har den side liggende.
I øvrigt er min forbindelse på 20/2 hos TDC
målt via TDC 19,25 / 1,86
målt via erhvervstyrelsen 18,496 / 1,787

Min forbindelse er ikke en ADSL men en VDSL på telefonkabel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-15 18:46

Deres server skulle ligge i Randers så måske er du ikke så tæt på som du tror:
http://w3bin.com/ip_info/94.143.8.110
Citat
og så kan det jo tænkes; at de to computere er sat forskelligt op i såvel operativsystem som browser.
nej det kan ikke tænkes
Citat
MyTrendyPhone er bare tung at danse med, der er aalt for meget tingel tangel, det sløver meeget!
det må være forklaringen sammen med at trådløs går lidt langsommere

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-15 18:46

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-15 20:08

velbekomme