/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Græsplæne
Fra : omahexen
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 09-02-15 08:50

Har købt et hus på tvangsauktion,græsplænen har ikke været klippet i lang tid,så græsset ligger langs jorden.Jeg vil gerne undgå at fræse den.Hvad gør man.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-15 09:08
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-02-15 09:30

Havenyt er svær at hamle op med!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-15 10:07

Græsplænen fryser noget tilbage om vinteren, så den skal nok blive til at slå med en rotorklipper.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-02-15 18:45

Du kan ikke gøre meget nu, men inden det bliver rigtig forår,
skal du slå og fjerne det visne græs, ellers risikerer du at få skimmel.

Så giver du plænen lidt NPK, og du får en fin plæne til foråret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-15 19:21

En Le eller en græstrimmer (tager lang tid) og ellers en dag i solen, har selv prøvet turen et par gange, ellers vil jeg mene at en plæneklipper også kan klare det - min gik itu, derfor det lange græs

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-15 19:22

En plænelufter kan vel også hakke græsset i mindre dele

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 09-02-15 19:59

Græsset er nok ca.20 cm langt,tror du,at efter en behandlig med plænelufteren,at man kan slå det ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-15 23:17

Har ikke prøvet en plænelufter, men en græstrimmer, og den slår græsset i millioner af stykker og en uge efter er plænen som ny - uden at fjerne noget som helst, og jeg gik helt ned til jorden, så der ikke var et strå tilbage..

Men en plænelufter slår nok ikke græsset i så små stykker, så en tur med riven kan vel komme på tale.
Skal selv igang med samme, nu til forår