/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Internet Explorer problem.
Fra : Eyvind
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 25-01-15 10:32

Hej.
Jeg kiggede på en computer i går, som havde et underligt problem.
Ikonet på "metro siden" kan ikke starte IE
Ikonet på processlinjen (skrivebordet) virker upåklageligt.
Andre genveje på metrosiden som bruger IE virker OK.

Er der en ide om hvorfor det er tilfældet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-01-15 10:39

har du prøvet at starte med Windows tasten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-15 10:48

Ja Windows tasten skifter fint mellem metro siden og skrivebordet.
Hvis det er det du mener.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-15 11:46

Måske dette kan bruges:

IE 11 won’t open in the Windows 8.1 Start Screen

Odd, suddenly IE 11 won’t open when clicked in the Windows 8.1 Start Screen. I don’t recall making any changes, but somehow a setting in the Internet Explorer 11 got modified so that only the client IE 11 will open if I attempt to start the one in the Start Screen, which I prefer as it works so well with touch input.

So here are the screens you need to deal with to fix it, you have to close IE 11 to get it to work. In fact you might need to restart your system, which if you have a SSD is really painless (make sure to scroll down to see all of the images):
http://blogs.msdn.com/b/devschool/archive/2013/08/12/ie-11-won-t-open-in-the-windows-8-1-start-screen.aspx

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-01-15 13:18

Oversættelse ønskes Klaudi da Google oversættelse tit er noget uforståeligt noget.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-15 14:01

Tak for svaret Klaudi. Det prøver jeg næste gang jeg ser på den comp.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-15 14:40

velbekomme

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-15 20:17

Frit oversat fra link!

Pludseligt en dag da jeg ville åbne IE fra Start Skærmen i Windows 8.1 virkede det ikke!
Jeg har ikke lavet nogle ændringer, så vidt jeg husker, men af en eller anden grund er der noget der er blevet ændret i IE så det er IE til skrivebord der åbner når jeg prøver at starte IE på Start Skærmen, som jeg syntes godt om da den virker fint med touch skærm.

Åbn Internet Explore på skrivebordet,
klik så på "tandhjulet" oppe til højre,
rul ned til Internetindstillinger og klik på det,
vælg så fanen Programmer,

I punktet Åbning Internet Explorer klikker du på ned pil ude til højre og vælger:

Lad Internet Explorer bestemme

Klik så på Anvend og så OK
Eller bare på OK

Luk så IE og genstart evt PC