/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Java og Bali ferie
Fra : Birdie56
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 18-01-15 20:13

Tænker på at tage en tur til Java og Bali. Har tidligere været i Indien og på Sri Lanka. De sidste to steder var skriveblokke, blyanter og viskelædere et stort hit ved tiggerne og især børnene. Men hvordan er det på Java og Bali ????
Nogen der har erfaring med dette.
Er der noget man kan købe med hjem med fordel eller?????

Birdie56

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-15 09:12

Pas på med 'sprutten':

http://indonesien.um.dk/da/rejse-og-ophold/rejsevejledning/

..og den allesteds nærværende terrortrussel:

http://jyllands-posten.dk/livsstil/rejser/ECE7088403/Ministerium-skærper-rejsevejledninger-til-28-lande/

Skulle jeg købe noget med hjem blev det eksotiske krydderier

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-15 23:38

Sprut er ikke et problem på Bali og det er en yderst fredelig Ø

Hvis du kommer til Ubud så kan du tage på tur til sølvsmede fabrikkerne man får rigtigt meget for pengene ellers er det især klæde du skal være på udkig efter.

Du vil på Bali ikke møde deciderede tiggere på samme måde som i Indien kun pågående sælgere så glem blyanterne.

Endelig vil jeg på det kraftigste anbefale at undgå Kuta og Kuta Beach som er rent turist helvede og også kun have et kortere ophold i Sanur. Der er massere af smukke steder langs østkysten og langs nordkysten og hvis man kan undvære vandet et par dage er et ophold i Ubud som er et kultur centrum absolut at anbefale med ture i rismarkerne og besøg på torvet.

Hvis man har mod på det er det et rigtig godt sted at starte med at dykke eller udvide sin kunnen.

Jeg kan anbefale Crystal divers i Sanur hvor der også kan tales dansk, slå dem eventuelt op i forvejen og kontakt dem de har også billige overnatnings muligheder.

En god måde at komme rundt på er at finde ud af hvad man gerne vil se og så lave en aftale med en engelsk talende taxa chauffør om at komme og hente en og så køre en rundt og fungerer som guide.

Folk på Bali er generelt meget hjælpsomme og venlige og imødekommende især når man kommer ud af turist områderne og det er blandt her du vil opleve forskellen fra Java

Java er en helt anden kultur og meget anderledes end Bali

God tur

Godkendelse af svar
Fra : Birdie56

Dato : 28-01-15 22:12

Tak for svaret Thomas.Haugaard.