/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Blå understregninger
Fra : sonjor
Vist : 578 gange
300 point
Dato : 12-01-15 22:20

Jeg bruger Chrome, og har i den senere tid fået nogle blå dobbelt-understregninger under en masse ord, når jeg surfer. Hvis jeg peger på dem, bliver jeg henvist til noget om at søge lignende, og hvis jeg vælger det, omdirigeres jeg til.....(skynder mig at stoppe). Det er irriterende, jeg er bange for, at det er noget "skidt", men jeg har skannet med Iobit, Kaspersky og malwarebytes samt kørt Ccleaner Ingen finder noget.
Håber på hjælp eller en forsikring om, at det ikke betyder noget.
På forhånd tak.

Sonja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-15 22:30

Tjek om du har fået en ad tilføjelse i Indstillinger(3 streger oppe til højre)
find så Flere værktøjer, og klik på Udvidelser
er der noget der du kke selv har installeret så fjern det ved at klikke på skraldespanden ude til højre for teksten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-15 22:36

Du har fået en af de mange ubehagelige udvidelser der findes et utal af tel de forskellige browsere.
I Chrome finder du menuen med tre streger, normalt oppe i højre hjørne. der vælger du indstiller og herunder udvidelser. Så fjerner du alle udvideelser, som du ikke selv har installeret med vilje.
Kewnder du ikke enudvidelse, så fjern den. Chrome kører fint helt uden udvidelser.

Desværre er nogle typer sat ind af en anden virus, som genetablerer den, ligeså hurtigt du fjerner.
Så søg på dens navn på nettet og se om ikke der kan findes en anvisning for at fjerne den.

De skannere du nævner garanterer ikke mod al dårligdom.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 12-01-15 22:45

Prøv evt os at kigge i Kontrolpanel > Fjern et program
måske du kan se det der, hvis så fjern det!

Du kan os prøve med AdwCleaner

Hent adwcleaner(gratis), den skal ikke installeres!

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for diverse Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here."
og ikke noget andet!
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne fundne Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 12-01-15 23:40

Tak for svaret Klaudi. Det var adwcleaner, der klarede det, dejligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-15 09:10

velbekomme