/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
RoboForm backup og gendan
Fra : o.v.n.
Vist : 467 gange
400 point
Dato : 14-12-14 19:21

Hej jeg ville hjælpe min bror som har fået en ny computer, han bruger RoboForm til sine gemte adgangskoder, jeg valgte Backup i Indstillinger og gemte filen.
Brormand startede den nye computer og vi installerede RoboForm og han loggede ind med Masterpassword, derefter hentede vi backup filen som var gemt fra den gamle computer.
Nu er det så at han påstår at koderne til internetsiderne ikke er er der - hvad har vi gjort forkert?
Styresystem Windows 8.1 og Internet Explorer 11 er browseren som RoboForm benyttes i

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-14 19:26

Fra roboforms side:
Roboform virker med Iexplore 6,7,8
Altså ingen Ie11

Windows xp. server, vista, 7
Altså ingen win8.1

Så mon ikke det er fordi den ikke er kompatibel med den nye computer.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 410 point
Dato : 14-12-14 19:28

Ahhh, på den engelske side var der understøttelse for 8.1 og Ie11

MEN......

Læs lige dette her:
Citat
RoboForm and Windows 8
In Internet Explorer 11 on Windows 8.1, the "Enhanced Protected Mode" is on by default. However, "Enhanced Protected Mode" should be disabled for RoboForm to work properly. You can disable it in Internet Explorer by using Internet Options -> Advanced. We are working on a major release that will work with EPM enabled.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-14 20:51

De gange jeg har skiftet ´system´ har jeg bare taget mappen ´My Roboform´ som ligger i bruger...
og flyttet over/ overskrevet i ny install og så virkede det bare - ved ikke om det gælder for alle systemer/ browsere, men jeg kan åbne programmet med password og blive videre-stillet til de sider jeg vil logge ind på - så et eller andet er galt hos jer.
Måske en firewall der blokkerer siden?
Samt? i IE11 mener jeg ikke du kan få programmet lagt andre steder end på proces-linien, min ligger oppe ved Favoritter, men kan ikke lige huske det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-14 20:55

Det vil jeg forsøge mig-selv, det med at kopiere mappen.
Aktiver udvidet beskyttelse var uden markering nu da jeg så efter så det kan ikke være årsagen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-14 20:59

Ved kun at det virker hos mig (det med mappen) - også med update/ ny version af programmet.
Men derfor kan der selvfølgelig godt gå ´ged´ i selv den bedste PC.
Er det forresten en Licens udgave du roder med, eller freeware.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-14 21:52

Det er den gratis RoboForm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-14 21:55

Ja, den kender jeg ikke til men der er sikkert en forskel, om man vil det eller ej.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-14 12:17

Tak for svaret EXTERMINATOR. det lykkedes jeg ved ikke helt nøjagtig hvordan eller hvorfor men jeg satte markering ved Udvidet beskyttelse, genstartede og fjernede markeringen igen, genstartede en gang mere og så kom RobeForm værktøjslinjen som han ønskede at se den