/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Brother driver fejler.
Fra : vedikkealt
Vist : 392 gange
500 point
Dato : 13-12-14 23:23

Hej med jer

Jeg har en bærbar med Win 8.1 på.

Og så har jeg en Brother MFC-9460 CDN printer.

Problemet er så præcist det, at når jeg henter driveren hos Brother, skal jeg efterfølgende pakke den ud under Setup, men så får jeg følgende fejl.

Selve overskriften er .... Brother Software Suite

Og i højre side er der et rødt kryds, og efterfølgende står der... DIF X driver PackageInstal error = 1168.

Så nogen her der ved hvordan jeg kommer videre ?

Jeg kan desværre ikke Engelsk, så hvis svaret eller et eventuelt link kunne blive på Dansk, ja så ville jeg være så vældig tilfreds

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-12-14 23:31

Måske dette program kan hjælpe dig:

http://www.iobit.com/driver-booster.php

Har fundet mange drivere og opdateret dem automatisk her...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-14 00:24

Mangler du nogle funktioner i printerens muligheder?
Hvis ikke så lad være at eksperimentere mere med den driver, Windows 8.1 har alle de drivere du får brug for - altså hvis ikke printeren er for gammel.
Er det en gammel printer du vil bruge så kan du højreklikke på installationsfilen og klikke på Fejlfinding i forbindelse med kompabilitetsproblemer så installerer Windows printeren så den kører med en tidligere udgave af Windows

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-12-14 07:01

Der findes 2 forskellige udgaver af Windows 8.1 32 / 64 bit hvilken udgave har du?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-14 10:13

Prøv at sluk dit antivirus/firewall program.

Citat
Description of Solution 200000031553

This can be caused by interference with third party anti-virus/firewall program, or a problem with the computer's operating system installation.

1.Please try temporarily disabling any third party anti-virus or firewall programs before attempting to install the Brother MFL-Pro Suite again. If you're not sure how to temporarily disable your anti-virus or firewall programs please contact the manufacturer of these programs for further assistance.

2.If disabling your third party anti-virus or firewall does not resolve the issue, this may also occur if there is a problem with the DriverPackagePreinstall function pre-installing a driver package for a Plug and Play (PnP) function driver in the DIFx driver store. Please contact your PC manufacturer for further assistance.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-12-14 18:07

# rotw

Det er 64 bit.

# mig-selv

Vil jeg prøve - må være muligt for en amatør - at finde ud af.

# o.v.n.

Printeren er 2 år gammel hos mig - og selv om jeg har pillet den gamlee driver ud, så kommer der ikke noget automatisk op om at installerer noget til printeren, når jeg tilslutter den - den installations fil du snakker om - er det den Setup "ting" der er i den hentede fil mappe, du her tænker på ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-14 18:26

Har du ikke en driver?
Citat
Problemet er så præcist det, at når jeg henter driveren hos Brother
det er den installationsfil jeg snakker om:
http://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=dk&lang=da&prod=mfc9460cdn_all
hos mig er der prik ved 32bit, siden har sikkert fundet ud af jeg kører en Windows 8.1 32bit og vil sikkert vise 64bit hos dig.
Men igen: Hvad savner du som ikke er der automatisk med Windows 8.1 drivere? Hvorfor hente en driver som ikke er nødvendig?
Her du prøvet fra Kontrolpanel > Hardware og lyd > Vis enheder og printere, at tilføje en printer?
For en uge siden tog jeg en ny Canon alt i en printer i brug, jeg rørte ikke en finger, den var der bare og det er endda en netværksprinter som ikke har en kabel til computeren.
Windows 8.1 er skabt til at gøre det nemt for dig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-14 21:47

har forresten selv en brother, og før den virkede på min win7/ 64, skulle jeg tage alle stik ud + strøm, installere softwaren og derfra starte installationen, det virkede dog ikke efter hensigten, men den spurgte trods alt om printer/scanner og kunne også finde den, men stadig kan jeg ikke bruge softwaren til noget som helst.
Jeg ved at der ligger et ´andet´ installations program på nettet? men hvor osv, det virker.
Prøver lige om jeg har det liggede, eller prøv:
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=printer+brother+fix&gbv=2&oq=printer+brother+fix&gs_l=heirloom-hp.3..0i22i30l10.4228.11029.0.12355.19.15.0.4.4.0.219.1450.10j3j1.14.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..1.18.1511.6xb39BpabMg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-14 21:52

Jeg brugte denne:
http://brother-mfl-pro-suite.updatestar.com/
Men om den virker på din???

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-12-14 22:21

Svar til alle

Jeg er ikke forstandig ud i det her, men da jeg prøvede at hente den på nettet igen, skulle jeg først give - Et ukendt program lov til at passerer igennem mit virus program - virus programmet kom op med en rude om forlov og så meddelte den, at der var en opdatering til filen som jeg hentede, og så klikkede jeg der, og hentede en lille supplements fil - også på Brothers hjemmeside, og vupti, så virkede printeren på den PC.

Gengivet som jeg har oplevet det - men det virker Og PS - Jeg ved ikke helt hvorfor for jeg synes jeg har gjort det samme 4 gange - og pludselig virker det bare

Men en og til alle fra vedikkealt

Og så mit helt personlige spørgsmål - hvem skal så have de gode point

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 14-12-14 23:43

Citat
Et ukendt program lov til at passerer igennem mit virus program - virus programmet kom op med en rude om forlov og så meddelte den, at der var en opdatering til filen som jeg hentede, og så klikkede jeg der, og hentede en lille supplements fil - også på Brothers hjemmeside, og vupti, så virkede printeren på den PC

Som jeg skrev... 3

Citat
Prøv at sluk dit antivirus/firewall program.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-12-14 12:25

# mig-selv

Prøvede også om jeg kunne finde hvor, før jeg startede installationen igen, men virus programmet tilbød ikke den mulighed - eller det gør det nu nok, men jeg evnede ikke at finde den mulighed, selv om jeg klikkede alle muligheder igennem. - AK JA de PC amatører

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-12-14 13:20

Tak for svaret mig-selv.

Men også Tak til i andre for god deltagelsen

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-14 21:08

Citat
Prøvede også om jeg kunne finde hvor, før jeg startede installationen igen, men virus programmet tilbød ikke den mulighed - eller det gør det nu nok, men jeg evnede ikke at finde den mulighed, selv om jeg klikkede alle muligheder igennem. - AK JA de PC amatører

Kan man ikke ´udenlandsk´ er man virkelig på herrens mark, nu om dage.
Men det står i alle antivirus programmer, om man vil deaktivere enten helt eller bare et par minutter, selv bruger jeg AVG som er på DANSK, og yder den beskyttelse jeg har brug for, samt MallwareBytes, og så ellers bare:
http://horizondatasys.com/en/products_and_solutions.aspx?ProductId=1#Features