/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jule gave ønsker
Fra : svendgiversen
Vist : 640 gange
132 point
Dato : 04-12-14 14:56

Et vidtrækkende spørgsmål for de fleste, med mange mulige svar.
Men noget jeg efterhånden selv har svært ved at svare på.

Når man er over 70 år og har alskens jordisk gods, i vort tilfælde ofte i flerdobbelte eksemplarer.

Og jeg tænker ikke, på nyt tøj, nye møbler eller billge pensionist rejser/middage,
det jeg efterlyser er noget helt specielt, som kun du kender til?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-12-14 18:01

Citat
Et vidtrækkende spørgsmål for de fleste, med mange mulige svar.

Først og fremmest et godt helbred. Har i dag "besøgt" Ålborg U.H. for syvende gang siden Juni.

Nå det har jo ikke meget med julegaver at gøre...ældre mennesker (som mig selv),der har alt (ikke som mig selv)...hva`skal jeg foreslå?? Er i til tv kiggeri. I så fald,er Matador serien jo et fund. Vi plejer at starte det nye år med den. Har også huset på Christianshavn,og alle Olsen-Banden.

Virkelig stedsegrønne serier,der kan ses om og om igen.

Ellers en kasse go`e cigarer,tilsat en go`flaske Cognac eller Whiskey. Til fruen ligger det lidt tungere med. Men hun kan evt. dele med dig. Jeg har da set kvinder ryge cigarer,og en "lille een" til kaffen,er jo ikke at foragte.

God Jul.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-14 20:04

Tja - jeg kunne godt tænke mig at Kandu automatisk udleverer point til mig når jeg deltager i et spørgsmål.

Min kære hustru kunne godt tænke sig, en oversigt over alle seværdigheder i Nord Tyskland, omkring Hansestederne i stil med den som "Hjemmet" sender ud over Danmark, sammen med bladet, en gang i mellem.
(ej hverken reklame eller reklamation)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 10:02

Citat
efterlyser er noget helt specielt, som kun du kender til?

Ja, den er svær.

Det eneste jeg kan komme på er at realisere gamle drømme, som aldrig blev til noget.
Men det kan jo koste en mindre formue..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-14 10:49

Citat
Virkelig stedsegrønne serier,der kan ses om og om igen.

Jeg vil da gerne begrunde mit forslag,til de tre film/serier,jeg har nævnt her. Det er jo nok ikke finkultur,men billeder på det jævne danske liv,vi havde i de gode gamle dage. Jeg synes de alle tre indeholder en masse historie. Et tidsbillede. (Ikke noget med en flok arabere,på hveranden gadehjørne).

Man kan tydeligt se/føle,hvor meget vort samfund har ændret sig. Desværre ikke til det bedre.
Selvfølgeligt er de romantiseret.....f.eks. kunne Emma i Rottehullet,nok ikke leve i virkeligheden,af at servere øl til de fire stamgæster.

Endelig synes jeg,det er skønt at se alle de gamle elskelige skuespillere,der desværre for de flestes vedkommende,ikke er her mere. Ikke mere reklame,jeg tror de fleste DANSKERER,er enig med mig.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 11:34

Der kan også ´hentes´ en masse godt på
http://www.dr.dk/Bonanza/kategori/Drama.htm
noget bedre end andet,
Selv kan jeg godt få et ´serie-flip´ hvor jeg en weekend ser samtlige afsnit, af et eller andet, den sidste der blev set var Matador = netop for at se noget gammeldaws, istedet for alle de nye film og serier der mere eller mindre bliver lavet på samlebånd og uden egentlig indhold og mening.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-14 11:36

Ja, gode gamle filmserier er ikke at foragte, men de bliver jo genudsendt så mange gange
at de kan gå på krykker.

Om Nordtyskland kan jeg godt anbefale et par steder:
Det bedste julemarked findes i Lübeck,
et af de mest naturskønne områder er De Holstenske alper ved Plön,
og byen Friedrichstadt er med smukke kanaler som i Holland.

Ingen unikke gaveønsker, ja den er svær?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-14 11:47

Det jeg ønsker, mig har de rette fået at vide.

svendgiversen,
du kunne jo ønske dig et madlavningskursus for begyndere. Så kunne du en dag overraske din samleverske med et måltid mad, når hun kom hjem efter at have gået en tur med din hund

Det tror jeg hun ville blive glad for

Du kunne også ønske dig at lære at svømme. Det bliver man aldrig for gammel til at lære

En danskordbog ville også være et godt "supliment" til din samling af bøger. Måske du har en, men den bruger du så ikke.

Det er da gode julegaveønsker ja det staves i et ord, men du elsker jo at dele det op for at fremme forståelsen. Det eneste du får ud af det, det er at lære flere og flere at stave forkert.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-14 12:11

Det bedste julemarked findes i Lübeck, og der påtænker vi at tage hen ......til sommer i varmen.
Et af de mest naturskønne områder er De Holstenske alper ved Plön, har vi været og sejle på søerne med en smart båd som har dobbelt snoozel styring. (nok ikke stavet rigtigt)
Og byen Friedrichstadt er med smukke kanaler som i Holland, som vi har været nede og sejle på.
Der findes også en flot modelbane, i udkanten af byen.

Men ellers tak.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 132 point
Dato : 06-12-14 09:48

en tur til købrnhavn med overnatning og teaterbilletter til en forestilling i det kongelige teater ,det ny teater
hvad med et besøg på rosenborg museum eller et af københavns mange gallerier.
senta

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-14 11:28

Tak for svaret senta.

Den er min kone med på...