/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Elefant smykke supliment
Fra : svendgiversen
Vist : 595 gange
178 point
Dato : 30-11-14 20:21

Min kone fylder år lige før jul, så jeg skal jo købe dobbelt med gaver.

Sidste år fik hun en smuk hænger til hendes halskæde,
en elefant i hvidguld, som hun er meget glad for.

Nu overvejer jeg at købe lidt ekstra i hvidguld til at hænge på begge sider af elefanten,
man kan jo nok ikke købe et par elefant unger, men måske et par urskovs/savanne træer.

Det jeg frygter er, at de nye hængere vil støde imod elefanten,
der hænger lunt i midten i en tynd guldkæde?

Mon det er muligt at låse/sikre de nye hængere mod skridning ind mod elefanten?

Enten ved at fastlåse hængernes overste bøjle til guldkæden??
Eller ved at købe et par ekstra afstands stykke smykker på begge sider af elefant ophænget???

Alle gode forslag til hvordan jeg omgiver hendes yndligs elefant med nye smykker efterlyses...

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 178 point
Dato : 30-11-14 21:59

Citat
Mon det er muligt at låse/sikre de nye hængere mod skridning ind mod elefanten?

Det kommer nok an på hvilken kæde der er tale om.

Du skriver, at den hænger i en tynd guldkæde, så jeg kan dårligt forestille mig, at der er tale om en sølvræv: http://www.trollbeads.com/denmark/da-dk/products/armb%C3%A5nd%20og%20halsk%C3%A6der/132xx%28base_dkk%29 hvortil man kan få en "stopper": http://www.trollbeads.com/denmark/da-dk/products/armb%C3%A5nd%20og%20halsk%C3%A6der/20401%28base_dkk%29
eller en slangekæde: http://www.pandora.net/da-dk/explore/products/necklaces-and-pendants#!550703/metal/02,01,10,06,12,03 hvortil man kan få en "stopper", man kan se 2 af dem på dette armbånd: http://www.pandora.net/da-dk/explore/products/bracelets#!550702

Men hvis det er en tynd kæde, så er der nok også grænser for hvor meget den kan "bære" uden at det ser for voldsomt ud.

Ellers vil jeg anbefale, at du finder en guldsmed med eget værksted (ikke nødvendigvis med forretning), så er det kun fantasien der sætter grænser.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-12-14 01:10

Der hvor du købte guldkæden, henter du hjælp.

Jeg tror du skal holde den så enkelt som muligt.

Overvej evt. et armbånd http://www.vibholm.dk/shop/ole-lynggaard-copenhagen-1761p.html

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-12-14 07:33

Citat
Overvej evt. et armbånd

Og så kan du give hende øreringe til næste år.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-12-14 07:45

Citat
Sidste år fik hun en smuk hænger til hendes halskæde,
en elefant i hvidguld, som hun er meget glad for.

Nu overvejer jeg at købe lidt ekstra i hvidguld til at hænge på begge sider af elefanten,
man kan jo nok ikke købe et par elefant unger, men måske et par urskovs/savanne træer.

Hmmm, ca. det samme skrev du sidste år.

Citat
men sidste år fik hun en stor dyr elefant hænger i hvidguld
kan man købe et par mindre elefant hængere, en til hver side af den første,

http://www.kandu.dk/Spg169362.aspx

Så du giver hende da bare en elefant mere, så hun har 3.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-14 09:32

Godt husket,
så er det 2 år siden jeg købte elefanten og jeg fik ikke købt sidehængerne sidste år.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-12-14 10:12

Citat
Godt husket,
så er det 2 år siden jeg købte elefanten og jeg fik ikke købt sidehængerne sidste år.

Jeg kunne såmænd bare huske, at du også havde bedt om hjælp til din kones julegave sidste år, så jeg fandt tråden for at se, om der stod noget om hvilken elefant og kæde du havde købt.

Som du kan se af mit tidligere indlæg, så er der (mig bekendt) kun 2 slags kæder hvortil du kan få "stoppere", som hindrer vedhæng i, at støde mod hinanden.

Kan hendes kæde med elefanten "bære" flere vedhæng/mere vægt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-14 11:23

Ja, og jeg har nu købt et par hængere, også i hvidguld men med små glimtene stene...

De kan byttes og hvis min kone vil beholde dem skal hun ind i forretningen
og have dem låst fast, så de ikke støder mod elefanten.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-14 13:14

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-12-14 13:58

Velbekomme.

Lige en tilføjelse herfra.

Jeg har indtryk af, at nogen afholder sig fra, at kontakte en guldsmedemester og få lavet et personligt smykke, fordi de frygter for prisen.
For det første behøver det ikke at blive dyrere end, at købe et masseproduceret smykke og for det andet, så aftaler man jo prisen inden guldsmeden går i gang med arbejdet.