/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Adblock
Fra : jensviggo
Vist : 922 gange
100 point
Dato : 24-11-14 07:25

Trods min adblock dukker der stadig reklamer op frygtelig irriterende nogen der kender til dette og ved hvordan jeg fjerner dem en gang for alle. Der er som regel nogen med deals best deal hot deals

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-11-14 07:44

Har god erfaring med Adblock Plus fra adblockplus.org

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-14 09:50

som poten skriver, men du skulle måske være lidt mere kritisk med de sider du besøger og passe på hvad du lukker ind på din computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-14 11:35

Kommer de sataner via mails.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-11-14 14:23
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-14 22:28

Adblock ...heler ikke PLUS ..kan sætte en stopper for allerede installeret AD-/SPY- eller MALware !

Tjek din pc med SAS: http://www.superantispyware.com/download.html
Kør en 'Complete scan' ..og fjerne 'lortet'

</MLLOKYLE>

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 25-11-14 13:37

Ud fra dine oplysninger har du højst sandsynligt fået installeret AD-/SPY- eller malware in på din computer. Tjek kontrolpanel/fjern programmer og tilføjlser/add-ons i dine browser og fjern programmet.... Herefter køre en scan med disse programmer og se om du har fået fjernet alt.

https://www.malwarebytes.org/
http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

McBobo
http://www.xp-vista.com/da/spyware-removal/find-best-deal-removal-guide

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-14 17:53

Få dog et program der gendanner din pc hver gang du starter den, så er du fri for dine problemer engang for alle = har aldrig set nogen med flere problemer end dig? angående mallware og lignende.

http://www.youtube.com/watch?v=R1cyw5675IU

Og mit andet link...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-11-14 11:15

Har nu installeret superantispyware professionel kørt den og renset for alt, genstartet. Alligevel bruger cpu 40-50 % ram 60-70 % hvilket er alt for meget, når maskinen kører i tomgang.
Der er ikke andre antivirus på pc.
Hvordan kommer jeg det udyr til livs.
Mig selv må osse godt svare, hvis du ved noget om det.
Til sammenligning kan jeg oplyse at min stationære kører helt perfekt og næsten ingen tomgangsforbrug, på den er der installeret AVG 2015.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-14 13:53

jensviggo ->
Citat
Alligevel bruger cpu 40-50 % ram 60-70 % hvilket er alt for meget, når maskinen kører i tomgang.

Altså:
Hvad der kører i 'baggrunden' bestemmer du selv.
Tjek f.eks. hvad der køres af programmer i opstartsfasen i Windows:

Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> vælg fanen; Start -> ..og fjerne flueben for de sevices du ikke ønsker skal køres ved Windows opstart.
Skal de bruges 'senere'? ...så køres de og deres services selvfølgelig ved selve programmets start.

Disse programer kunne være nogen, hvor du i deres 'OPTIONS/PREFERENCES/SETTINGS' menu'er kan vælge at lade programmet starte op ved Windows start. Slå denne mulighed fra!

Desuden: Disk-/fil indexererings tjenester, komprimerede drev osv. ..tager også tid.

Ydelsen kan desuden indstilles i f.eks. kontrolpanel'ets menu: System.

Fanen; Avanceret -> Afsnittet; Ydeevne -> Knappen; [Indstillinger] -> fanen; Avanceret -> Sæt 'prikker' ved programmer ..og forøg din virtuelle hukommelse.

Hvis du har mere end eet diskdrev? ..så kan du med fordel vælge at lægge din sidefil/swapfil på et andet drev (..hvis altså drevene sidder på hver sin controller).

Der er mange andre muligheder for optimering !

En af de nemmere for ikke så tekniske brugere, er at benytte f.eks. IObit's progam:

http://www.iobit.com/advancedsystemcarefre.php?utm_expid=17473586-112.U6zlQf5VRby10MIK4HUhzA.2&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.iobit.com%2F

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-14 13:58

Glemte jeg at nævne de gængse vedligeholdelsesværktøjer?

1. Diskoprydning
2. Diskfragmentering
3. Rensning af registreringsdatabase (f.eks. med Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-14 14:12

Ps.
Citat
Der er ikke andre antivirus på pc.

Dvs. du kun kører med SAS? Det er slet ike nok for at holde 'snavs' ude.

Få dig en GRATIS 'lightweight' løsning på : Firewall + Antivirusprogram.

Her får du kvalitet (Kaspersky licenseret antivirus-software) fra Firewall specialisten; Zonealarm's i en 'kombi-løsning':

http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

Kører tranparent ifht. ydelse ...UNDTAGEN under automatisk opdateringer af virusdefinitioner. Dette tager ca. 2 min. hver 2., 3. dag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-14 04:10

Citat
Alligevel bruger cpu 40-50 % ram 60-70 % hvilket er alt for meget, når maskinen kører i tomgang.

Start Jobliste = højreklik på proceslinien, der kan du se hvad der bruger kræfter og eventuelt lukke dem i tjenester/ tjenester.
Min pc bruger intet når den bare står stille.
http://spic.dk/index.php?view=8901417057622
http://spic.dk/index.php?view=5411417057667

http://spic.dk/index.php?view=7701417057734

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-11-14 08:59

Har nu prøvet at højreklikke på proceslinien, da maskinen stod tomgang, ingen job i gang, så gik jeg i tjenester, der var der rigtig mange i gang. Afsluttede alle og genstartede cpu gik i nul og ram brugte over 1, 9 gb.
Lige nu når jeg skriver dette er cpu på ca 50% og ram på ca 66%.
Mon det kan fixses med en teamviewer. nogen der har tid og lyst, er ved at blive rigtig godt træt af maskinen.
Selvfølgelig kan problemet løses, men hvordan.
Har osse kørt Advanced system vare, der godt nok finder lidt snask, men programmet retter det selv.
Når jeg så genstarter er balladen der stadig.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-11-14 09:00

Det gode nye er, at der ikke er reklamer nogen steder

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-11-14 09:11

Der er 104 processer i gang

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-14 09:20

Processerne du ser er resultatet af 'normale' Windowsprocesser (Spooler, vhost osv.)
..og så de som andre opstartede programmer bruger. Check nu lige 'Start' med msconfig værktøjet. Jo flere 'fremmede' services der startes sammen med Windows, jo flere processer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-14 09:26

Ps.

F.eks. SAS og Advanced Cystem Care ..er fine eksempler på programmer der som default startes op sammen med Windows.

Som sagt; slå disse options fra i programmernes opsætnings menu og fjern dem fra 'Start' fanen i msconfig. Skal du bruge programmerne vil deres processer først startes, når du rent faktisk kører dem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-14 10:30

Angående Ram, så er det ikke enbetydende med at den bruger dét, men mere at de er reserveret til de programmer du bruger mest - min viser et konstant forbrug på 1,9gb, men bruger jeg video programmer så stiger det hurtigt til MAX for så at falde når jeg er færdig.
Men et cpu forbrug på ? over 5-10% i tomgang er for meget, det skulle gerne være O med lidt udsving engang imellem.
En af grundene kan være at du har programmer der står og opdaterer eller forsøger på det.
Og det kan du se i Jobliste, hvilke der bruger kræfter = du kan godt lukke dem ned, men de kan være nødvendige for andre funktioner.

Sidst jeg havde problemet med overforbrug af cpu, var denne der drillede
http://spic.dk/index.php?view=9531417080485

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-11-14 11:48

Mig selv, sådan ser mit billed ikke ud, når jeg går i msconfig får jeg følgende muligheder:
generelt, boot, tjenester, start og funktioner, ligner ikke din.

Molokyle nævner noget om SAS, men undskyld, hvad er det ud over et luftfartsselskab?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-14 11:54

jensviggo -> SAS ? Læser du ikke hvad jeg skriver?
Citat
Tjek din pc med SAS: http://www.superantispyware.com/download.html

SAS = SupeAntiSpyware ;)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-14 12:00

mig-selv's henvisninger til joblisten..er kun et sted, hvor du kan SE hvad der kører.
..og programmer/services der kører i FOGRUNDEN kan afsluttes. (..i nuværende session).

Permanente ændringer i opstarts-programmer fortages gennem msconfig.

Et fint lille program som kan styre process aktivitet/prioritet er en tilføjelse til msconfig og 'lever' i sin egen fane. Rod dig kun ud i dettte, hvis du ved hvad du laver. Ellers kan det få uforudsete konsekvenser!

http://www.prnwatch.com/prio/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-14 12:16
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-14 12:44

Citat
sådan ser mit billed ikke ud, når jeg går i msconfig

Citat
Start Jobliste = højreklik på proceslinien, der kan du se hvad der bruger kræfter og eventuelt lukke dem i tjenester/ tjenester

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 01-12-14 08:08

Tak for svaret molokyle.

har gendannet til fabriksinds. Alt virker perfekt, indtil videre.