/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
kysser mine børn på munden
Fra : slili
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 22-11-14 14:11

hej.

hvordan ville i have det hvis jeres børns 2 mostre altid kysser jeres 3 årige søn og 4 måneder gamle søn på munden. .

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-14 14:20

Det har jeg det ganske fint med de har gjort, og stadig gør! Vi render ikke rundt med nogen former for pædofili-psykose af den grund. Vi krammer også (uhada).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 14:43

Man må da håbe de ikke er forkølede, eller smitter med noget andet.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 22-11-14 15:01

haha det jo lige det.
min tanke er bare om det er nødvendigt på munden

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-11-14 15:07

På den ene side er det ikke noget vi gør i min familie eller i min omgangskreds, på den anden side er det ikke direkte forkert. Jeg forstår godt at du kan have det svært med det. Det er dine børn, hvis du synes det skal stoppe, så snak med din partner og derpå med mostrene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 15:23

Minder mig de gamle kommunist lande, der skulle alle også rende rundt og kysse på mund ?
Ikke noget jeg kan lide at se på.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-14 15:47

Det er meget almindeligt, men man kan selvfølgeligt få et problem ud af hvad som helst.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-11-14 18:25

Jeg ville være stolt, pavestolt over at andre også elsker mine børn!

Desuden styrkes immunsystemet

Og på et tidspunkt siger børnene selv fra.......

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-14 19:03

Jeg ville have mig det frabedt. Hvorfor kan de ikke kysse på kinden??
Men ved godt det er "moderne". Selv mænd,kysser nu hinanden på munden (ej kun bøsser). Synes det er en mærkelig adfærd.
Jeg er fra den tid,da man gav hinanden hånden,og sagde godaften,eller velkommen. Nu om stunder er det knus og kram. Og jeg tror ikke det altid er lige kærligt ment,men en hel del skuespil.

Det kan selvfølgeligt være en fordel,hvis naboens kone har nogle ordentlige "forlygter",at klemme sig godt ind til hende. Men ellers må jeg be`mig fritaget.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 19:03

Citat
Desuden styrkes immunsystemet

Hvor står det skrevet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-11-14 19:06

Eyvind:
Citat
Nogle forskere har også en formodning om, at kys styrker vores immunforsvar

Fra http://www.naturli.dk/naturli-viden/forkaelelse/8187-har-du-kysset-i-dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 19:23

fun2 ~
Et mosterkys er da vel ikke seksuelt.

Jeg mangler stadig en forklaring på:
Citat
Desuden styrkes immunsystemet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-11-14 20:18

Eyvind, er det virkelig så svært at bruge google? Hvis du virkelig var interesseret, havde du måske slået det op selv, ellers virker det mest malplaceret kværuleren. google har over 100000 hits på "kys styrker immunforsvaret".

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 22-11-14 22:59

Der er ikke mange børn, der bryder sig om at blive kysset på munden af alverdens voksne familiemedlemmer, og så snart de er i stand til at sige fra, så gør de det - og deres immunforsvar skal såmænd nok blive fint udviklet alligevel.

Mundkysseri har intet at gøre med at være mere kærlig end de kindkyssende - det meget påtrængende mundkysseri er blot mere "smart" for tiden.

Selv frabeder jeg mig andre mundkyssere end min ægtefælle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 23:03

Ok - jeg har googlet
https://www.google.dk/search?q=kys+styrker+immunforsvaret&rlz=1C1GGGE_daDK462DK462&oq=kys+styrker+immunforsvaret&aqs=chrome..69i57.6100j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Og faldt over dette:
Citat
Sådan styrker du dit immunforsvar - Sygdomme | www.bt.dk
www.bt.dk/sygdomme/saadan-styrker-du-dit-immunforsvar
03/10/2010 - Pas på i nattelivet: Et kys overfører 80 millioner bakterier ... Se stort billede; A-vitaminer styrker immunforsvaret, syn, vækst, appetit og ...

Og denne:
Citat
Herpes « Radiodoktoren
radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2008/12/03/herpesvirus
03/12/2008 - Type I smitter fx ved kys og gennem berøring. ... Det er også vigtigt at styrke sit immunforsvar med rigelig, moderat motion og sund mad.

Derfor kysser jeg kun min kone og nogle få elskerinder på munden.

Vitaminer i form af masser af frugt og grøntsager indtager jeg en del af.

En hver forældre skal have ret til at sige mundkys fra, for sine egne børn........ Nemlig.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-11-14 23:20

Citat
min tanke er bare om det er nødvendigt på munden

Det er jo på deres eget ansvar de 2 mostre altid kysser...

Kommentar
Fra : slili

Dato : 22-11-14 23:50

er glad for alle Jeres kommentar.

Er glad for at høre nogen har det på samme måde som jeg.

er godt klar over der ikke er noget seksuelt over det, men det irretere mig bare de hele tiden skal sige du er så dejlig skat og så kysse ham på munden.

hvorfor ik bare kysse på kinden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-14 00:06

Jeg ser lige du skriver altid kysser, så jeg kan faktisk godt forstå, hvis du irriteres, og det går over din grænse.
Har disse monstre, undskyld mostre ikke alderen til selv at blive forældre?

Foreslå dem selv at få nogle guldklumper............

http://www.min-mave.dk/debat/foraeldregrupper/2011/overvejet-maa-kysse-baby.htm

http://www.babyklar.dk/forum/4673/hvem-kysser-babyen.html/

Kommentar
Fra : slili

Dato : 23-11-14 01:29

det kræver en mand at få børn.

synes bare det træls at høre på. kan ik se hvorfor de akal sige skat, og dejlige hele tiden. samtid med at kysse på munden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-14 08:44

I et sådant spørgsmål, synes jeg man bør aflæse BØRNENES reaktion. Ikke de voksnes. Hvis børnene finder det ok. eller ligefrem glædelsesfuldt? Så kys løs, men hvis de afslår eller vemmes derved, så bør man lade være.

Når det kommer til fysisk kontakt med børn, så er det altid børnenes tarv og deres velbefindende som kommer i første række. Derfor er det uendeligt ligemeget om det er mor, moster, onkel Hans eller en vildt fremmed der vil kysse. Det handler om barnets oplevelse deraf.

Som barn fandt jeg det selv voldsomt intimiderende at blive kysset af voksne ...lige meget hvor! Især hvis andre voksne eller mine kammerater så på. Puuuh... det var pinligt

Det samme galdt også for mig omkring '..at holde i hånd'. Jeg følte det som et fysisk overgreb.
Det kan godt være der har været visse situationer, hvor det var 'fornuftigt' at man blev 'styret'. F.eks. ved krydsning af befærdet vej, men jeg brød mig bestemt ikke om det

Tænk på barnet før du tænker på dig selv, dit eget velværd og egen selvforståelse.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-14 08:50

HOV... "velværd" ??? Det var vist et nyt ord? Det hedder da velvære ..for pokker. Altså:
Citat
Tænk på barnet før du tænker på dig selv; dit ego, din egen velvære og selvforståelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 09:07

Citat
hele tiden skal sige du er så dejlig skat og så kysse ham på munden.

Det er for meget, sig noget til dem = kan forstå ved ankomst og farvel, men ikke en stor gentagelse dagen lang.
Selv er jeg af den type hvor et håndtryk rækker til næste gang, og det er kun over for ´gæster´ ikke familie

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 09:10

Kan forresten huske at jeg selv fik et´vådt´ kys lige i fem-øren da jeg som lille skulle besøge mormor, og det fik mig direkte til at hade den Søndags tur, selvom den stod på diverse lækkerier.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-14 09:22

Som det kan læses af såvel min, som mig-selv's kommentarer sidder kysseoplevelsen fra barndommen DYBT i sjælen. Det er noget man husker resten af livet. Derfor er det endnu vigtigere at man respektere barnets reaktion under sådanne intime handlinger.

Det er ikke kun kys, men alle berøringer. Tioletbesøg, bad, alm. hygiegne (klippe negle, rede hår osv.), putte godnat, tage tøj på mm. .

Selvfølgelig er der helt praktiske gøremål som ikke kan gennemføres med barnet uden det bliver intimt. Man skal blot lægge sig på sinde at barnet oplever det anderledes og ikke ser det i den voksnes perspektiv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-11-14 07:57

Citat
er glad for alle Jeres kommentar.

Er glad for at høre nogen har det på samme måde som jeg.

er godt klar over der ikke er noget seksuelt over det, men det irretere mig bare de hele tiden skal sige du er så dejlig skat og så kysse ham på munden.

hvorfor ik bare kysse på kinden

Du indfører da bare den regel, at den der kysser din søn på munden skal gøre det samme med dig.
så skal de dælme ha' en god humor for at fortsætte.

Som det fremgår af tråden her er der delte meninger om dette spørgsmål, og sådan er det jo også med alt det krammeri der foregår mellem mange mennesker.
For nogen falder det, tilsyneladende, helt naturligt, at kramme både den ene og den anden, for mit eget vedkommende føler jeg tit min intimsfære overskredet når mennesker jeg næsten ikke kender vil kramme.

Og jeg kan ikke lade være med at tænke, om ikke børn har en intimsfære. Eller er det mon noget der udspringer af hvad man er vokset op med.

For mit eget vedkommende ville jeg også synes det var for meget med "alt det kysseri", men den er jo svær hvis du og din kone ikke kan blive enige om det.

Men som andre også er inde på, så handler det mest om hvordan børnene har det med det.

Hvis den store dreng på nogen måde giver udtryk for, ikke at bryde sig om det, så er det meget vigtigt, at i hjælper drengen med, at få sat en stopper for kysseriet, og snakker med ham om, at han selv bestemmer om han vil kysses, og snakker med ham om, at sige fra over for mennesker der overskrider hans grænser.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-11-14 10:30

Citat
for mit eget vedkommende føler jeg tit min intimsfære overskredet når mennesker jeg næsten ikke kender vil kramme.

Jeg har set det flere gange til selskab. Folk står i en halvcirkel. Nye gæster kommer ind og skal hilse på. Nogle får kram,andre håndtryk. Mine tæ`r stritter i skoerne. Direkte pinligt at se på.

Citat
Og jeg kan ikke lade være med at tænke, om ikke børn har en intimsfære.

100% sikkert at de har. Jeg husker endnu min bedstefars ånde,når jeg skulle op på hans knæ,mens han røg langpibe. Jeg var ellers utrolig glad for ham. Helt igennem en retskaffen mand.
Idag "lider" jeg selv af tobaksånde. Og bl.a. af den grund,kunne jeg aldrig drømme om at mundkysse mine børnebørn. Har forresten heller ikke gjort det ved mine egne børn...en usynlig grænse jeg har.

Næh,mundvandsdeling,burde være forbeholdt kone / kæreste.

M.

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 17-12-14 17:37

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-14 11:17

Selv tak,slili. Og god jul,til dig og dine.

Vh. M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-14 23:41

På linje...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sara979

Dato : 28-03-15 10:30

Hvis det er noget der altid er blevet gjort er det selvfølgelig naturligt...!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-15 08:25

sara979 ->
Citat
Hvis det er noget der altid er blevet gjort er det selvfølgelig naturligt...!!

..for hvem? De voksne eller børnene? Dit argument holder ikke vand.

Hvis barnet tisser i sengen ...eller spiser cigaretskod, mener du så man bare skal lade stå til og sige:

Det er da helt naturligt ...bli' ved med det!

Gentagelser bli'r til vaner, men det er ikke nødvendigvis gode vaner!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-03-15 11:36

Citat
Hvis barnet tisser i sengen ...eller spiser cigaretskod, mener du så man bare skal lade stå til og sige:

Det er da helt naturligt ...bli' ved med det!

Tjaaa, så er det vel helt naturligt, at tisse i sengen.
Det har vi jo allesammen gjort, lige fra vi var små.

(De fleste af os er heldigvis også holdt op igen.)