/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En lille hilsen...
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 874 gange
100 point
Dato : 19-11-14 20:30

Hej alle!!
Lige en lille hilsen her fra alpelandet. Vi er kommet godt til Vevey og er "installeret" i en lejlighed med udsigt over Genevesøen.
Lige pt er vi ved at vænne os til byen, de nye skikke, lære området at kende - og sidst men ikke mindst, prøve at få hverdagen til at hænge sammen ved at skabe nogle nye bekendtskaber.

Det eneste vi har med os er vores gode tøj, telefoner, vores bærbare og en bil. Altså intet indbo overhovedet, da den lejlighed vi skal bo i er møbleret. Det er både godt og ondt.

Jeg har været på "sherifkontoret" og fået ombyttet min jagttegn til et Schweizisk - ingen problem i det. På et eller andet tidspunkt i nær fremtid i forbindelse med familiebesøg, tager jeg mine våben med herned.

Toganeser, du er jo hjemmeruller, nu skal du bare høre....namme nam.
Sortkrudt -og ligeledes røgsvagt krudt, kan købes i div. våbenforretninger uden at indhente tilladelse hos sheriffen. Man går bare ind hos våbenpusheren og siger: Goddaiiiii. jeg skal lige se på et halv kilo krudt !
Ja så gerne hr. Norma eller vihtavuori krudt.......Etc.... etc...... ja, så er man klar til at rulle. Ligeledes projektiler køber man også bare.

De bedste hilsner til jagtholdet og til alle Kandubrugere
Tommy
forhv. Kaptajn (Mutti har degraderet mig )

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-14 21:32

Hej Sergent-Tommy. Ved ikke hvor mange rang du er sat tilbage. Men rart at høre fra Schweiz. Ved flittig og pletfri tjeneste,bliver du jo nok forfremmet igen.

Selv er jeg alvorlig "hængt op",for tiden. Har netop underskrevet en kontrakt,om at avle fire stk. afkom,for at beholde vores skole:
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/MidtVest/2014/11/18/074144.htm

Derfor er jeg som 72 årig,gået i et benhårdt genoptrænings program. Har ikke sovet de sidste tre nætter.
Men har reserveret en fridag i morgen. Hvad konen,grundet omstændighederne,er enig i er nødvendig.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-14 21:57

Mosebaek bare gå til den. Hellere 2 for meget end 1 for lidt.
Du skal roses for din ildhu til bevarelse af Den Danske Folkeskole, som politikerne gør alt for, at ødelægge.

Hvergang jeg har lidt hjemve køber jeg en dansk avis....pist, hjemveen er væk
Jeg læste, at Grundfos fyrer godt 400 medarbejdere fordi, det var for dyrt at producere i DK.
Ligeledes, at vognmand Kim Johansen, agter at flytte biksen til udlandet.

Men mon dog, de fyrede medarbejdere fra Kim J - eller Grundfos kommer til at gå ledig...?
Der mangler folk i flygtninge-industrien og der er mangel på offentlige sagsbehandlere.

Mvh.
Tommy
Korporal

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-14 23:24

Kære korporal Tommy

I din søgen efter den helt rigtige stillingsbetegnelse, kommer man ikke udenom denne sang - af Mr. Silverstein.

Lemme Be Somethin' Lyrics
Add song information...
Edit

For Example...
What chart rank did the song debut? What is the song about? Has it won any awards?, etc.
Cancel Submit
Thank You For Your Submission
Your introduction will appear once it has been deemed awesome by our team of wizards.
   Send "Lemme Be Somethin'" Ringtone to your Mobile

SUBMIT CORRECTIONS CANCEL

Now if I can't be your hotdog lemme be your little weiner
Baby if I can't be your regular man lemme be your in betweener
And if I can't be your human torch lemme be your submariner
Well hey baby don't you leave me this way lemme be somethin'
Yeah If I can't be your Abercrombie bitch lemme be your five and tener
If I can't be your all-the-time lemme be your now-and-thenner
And if I can't be your now-and-thenner lemme be your you-tell-me-whenner
Mmm hey baby don't you leave me this way lemme be somethin'
And if I can't be your datenut bread lemme be your soda cracker
And if I can't be your boom-a-dee boom lemme be your clickity clacker
And if I can't be your seven-course meal lemme be your midnight snacker
Yeah baby don't you leave me this way lemme be somethin'
Yeah if I can't be your lovey-dovey lemme be your flirty-flirty
And if I can't be your orchestra lemme be your little hurdy gurdy
And if I can't be your Mr Clean lemme be your Mr Dirty
Oh hey baby don't you leave me this way lemme be somthin'
Hey if I can't be your Sunday man lemme be your Monday action
Yeah well if I can't be your big big show lemme be your coming attraction
And if I can't be your coming attraction lemme be your momentary satisfaction
Yeah well hey baby don't you leave me this way lemme be somethin'
And if I can't be your bombardier let me be your tail gunner
If I can't be your serious love lemme be your just-for-funner
And if I can't be your big collision lemme be your hit-and-runner
Yeah well hey baby don't you leave me this way lemme be somethin'

Read more: Shel Silverstein - Lemme Be Somethin' Lyrics | MetroLyrics

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-11-14 23:28

https://www.youtube.com/watch?v=TMuQTN7Xo4w

Da jeg ikke kunne finde Lemme be something - så kan den her vel bruges.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-11-14 23:43

Kære korporal Tommy

Tak for din hilsen dernedefra. Det bliver spændende at høre lidt om dyrelivet dernede i gemseland. Hvad kan en tilrejsende egentlig komme i nærheden af etc. . Forestiller mig, at der hersker nogle kraftige restriktioner i landet - uden dog at vide noget som helst om emnet. Hustruen og min ringhed kørte gennem Vevey, da vi vendte hjem fra en Napolitur, men også som ung mand var jeg, et par gange, på besøg i byen - og sejlede "op og ned af Åen" med en gammel hjuldamper - kan jeg huske. Dengang havde jeg travlt med at kigge på piger - og skænkede ikke byens arkitektoniske specialiteter nogen nævneværdig opmærksomhed.

Det bliver spændende at følge med i din omplantning. Mon den bliver permanent??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-14 00:22

Kæreste Tonganeser, da jeg læste din engelske tekst tænkte jeg: Den har jeg sku hørt i dansk version - og pludselig slog det mig...Poul Dissings "Lad mig blive noget"

Citat
Forestiller mig, at der hersker nogle kraftige restriktioner i landet
Nej så absolut ikke..! Schweiz er det land efter USA og Yemen, der har flest våben blandt befolkningen - og mindst kriminalitet i Europa.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-11-14 07:33

Hej Tommy og hustru !

Hyggeligt, at du allerede afser tid til at skrive til os "gamle" - en absolut fin gestus !

En spændende tid ligger og venter med bl.a. gedejagter - så kan du jo også blive mindet om din gode ven fra det østjyske - tænke sig at kunne blive gjort bekendt med ham meget ofte, blot man ser en ged og dem er der sgu' mange af i dit nye "hjemland"
Schweiz har et brilliant køkken - det får I nok smagt . Én af de store kokke hedder Andreas C. Studer "Studi", en fremragende kok, som bl.a. optræder som tv kok, både i Schweiz, Østrig og ikke mindst Tyskland, altid iført en rød omvendt baseball-kasket, en yderst tiltalende og velanskrevet kok !

Mutti har degraderet mig

Vi lader lige billedet stå et øjeblik !!!!!

Rigtig god vind fremover !

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-14 17:11

Hej Øjenvidne
Citat
Hyggeligt, at du allerede afser tid til at skrive til os "gamle" - en absolut fin gestus !
Jeg har altid tid til Jer. Nej pjat, sagen er den, vi er taget herned "et godt stykke tid" før konen skal påbegynde jobbet, dels fordi vi vil kigge os lidt omkring, dels fordi, vi regnede med at der var et par småting som skulle udbedres på lejligheden, såsom lidt maling, lidt gardiner og såfremt deles, men det hele er nymalet og fuldt møbleret, det eneste vi skulle beskæftige os med var, at hænge vores medbragte tøj på bøjle og ind i skabet, dernæst skulle vi tilkoble vores medbragte PC'ere - det var hurtigt gjort.

Det vi nu skal bruge en del tid på - og op til den 1 dec. er, at køre lidt rundt i landet, gå lidt ud at spise, daske rundt i byen for at lære den at kende, shoppe lidt rundt i butikkerne osv.. osv. Konen bruger en del tid på, at sætte sig ind i det koncept hun skal beskæftige sig med.

Nu vil jeg opsnuse hvor der findes en skydebane - og evt. en jægerforening, og ad den vej prøve at tuske mig frem til lidt jagt.

Jeg har overvejet, om jeg skal bruge denne replik når jeg første gang tropper op i en evt. forening; Halloooo, jeg er Tommy fra Danmark og jeg kender Europas største dræber af tamgeder. Manden jeg her omtaler, er endvidere landskendt jagtbogs -forfatter, vicemager...øhhh visemager. Gededræberen har endvidere været ven med alle de døde indenfor dansk showbiz og hans største bedrifter indenfor jagt er, at han engang har skudt efter - og til stadighed skyder efter dyr på meget lange afstande...helst 300 +
Den tamged som den landskendte forfatter dræbte, blev betegnet som vild og farlig og blev til aflivningslejligheden bundet til en pæl og det drabelig drab kunne foretages. Til drabet brugte han en kaliber 3006 med påsat mundingsbremse, da denne tapre jæger er bange for lidt rekyl. Og kronen på værket, gededræberen er uvenner med samtlige mennesker han kender.
Og så er det jeg spørger om, når jeg nu kender en så berømt person, kan jeg få lov til at jage sammen med Jer - eller blive medlem af jeres forening..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-14 17:20
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-14 18:48

Sådan stemte danskerne

Sådan fordelte de i alt 63.263 stemmer sig ved valget om nationalret.
•Stegt flæsk med persillesauce: 27.893

•Smørrebrød med gravad laks og kartofler: 17.041

•Hakkebøf med bløde løg og stegte rodfrugter: 7625

•Karbonader med stuvede grønærter: 3406

•Brændende kærlighed: 2423

•Æbleflæsk: 2276

•Stegte sild med kartoffelkompot: 2113

•Stegt svinekotelet med stuvet hvidkål: 486

Kilde: Fødevareministeriet, nationalret.dk

Jamen så har vi næste uges menu - men hvor F..... er gule ærter, brunkål og blodpølse blevet af?

Mvh.
Tonganeseren

Blev snydt i dag af en enorm seksender. Den forsvandt garanteret gnæggende af grin. Vi legede kispus blandt træerne i skoven, hvor jeg flere gange troede jeg havde den på kornet - men nej.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-14 19:12

Hvor er flæskesteg med sprøde svær, brunede kartofler og rødkål henne..? Og...frikadunserne

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-11-14 09:31

Hej Tommy.

Jeg tror ikke du skal nævne ingeniøren, forfatteren, klikpatronsskytten m.m.m. i dit fremtidige land: Efter min mening kan du sgu' risikere at blive blacklisted for værende utroværdig, og det ville da være ærgerligt !! Jeg har nemlig hørt, at gededomptøren har været særdeles ivrig i at få smidt sleverne ind for både ham og Hæ, selvom de efter sigende absolut ikke er bedste venner mere !!?? Men Hæ skulle vistnok have store planer om at udvikle hjemmesider i alpelandene, med gedekenderen som en slags salgschef ??? Sikkert det helt rigtige valg, skønt ingen af dem staver særlig godt endsige taler nogle fremmedsprog, udover lidt engelsk !!?? Englisch ice mig best !!

Apropos danske madretter, vil jeg gerne give en lidt anderledes opskrift på brunkål:

1 hvidkål snittes til strimler
steges ved kraftig varme evt. i en wok, tilsat fedtstof, i små portioner ad gangen, hvorefter de brunede kål hældes i en større gryde
tilsæt salt og peber efter behag, samt engelsk sauce, soya sauce
lad kålene småsnurre over god varme i en time, hvorefter varmen reduceres til 2-3 på et elkomfur
Tilsæt lidt madkulør for at få lidt farve på kålene
Samtidig sættes en ribbenssteg med ben i en kold ovn. varm op til 225° i ca. 25 min. Stegen skal naturligvis have godt med salt, også ned i mellem sværene og peber fra kværn, samt 4-6 svesker. Efter de ca. 25 min. nedsættes varmen til 200° og der tilsættes kogende vand og stegen hygger sig nu i en god time. Den sky der bliver i bradepanden tilsættes kålen, som derefter simrer i yderligere ½ time. Stegen brunes derefter til sværen er sprød og lækker.
Smag kålen til og tilsæt evt. lidt mere af ovennævnte ingridienser, samt evt lidt sukker.
Server med rugbrød og en god stærk sennep, Bommerlunder (Der grosse klare aus den Norden) og koldt øl - velbekomme.
Jeg lærte denne form for brunkål at kende via en for længst afdød kvinde, som ikke selv kunne lide grisetæer og fed flæsk. Desuden var hun diabetiker og undgik derfor at sukkerbrune kålen, men brugte et sødestof i stedet, blot lige for at få lidt sødt mellem de lidt tungere ting.
Velbekomme, hvis nogle skulle få lyst til at prøve - en himmerrigs-mundfuld

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-11-14 17:21

Tak - kære ØV, den er anbragt på køkkenbordet - til senere foranstaltning.
Men hvor er kåldolmerne blevet af på listen - og hvor er gullashen og boghvedegrøden henne?? Efterhånden lider vi af kulinarisk bombechock herhjemme.

Men hvad med knödel dernede i Schweiz?? Landet er jo opdelt i kantoner med fransk, tysk, østrigsk og italiensk kulturbaggrund, og den slags åbner muligheder.

Kære korporal Tommy! Trives der råvildt i Schweiz?? - altså i de nordlige egne??

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-14 19:59

Citat
Men hvad med knödel dernede i Schweiz?? Landet er jo opdelt i kantoner med fransk, tysk, østrigsk og italiensk kulturbaggrund, og den slags åbner muligheder.
Schweiz har deres egen opskrift. Så jo, der findes masser af knödel.

Ang. kultur, som vi kender det i Danmark, det vil jeg nok sætte spørgsmåltegn ved.

Som bekendt er der 26 kantoner i Schweiz. Hver kanton bestemmer - bare for et eks. - selv hvornår - eller om en given dato er en helligdag - dog, er det fastlagt, at 1. August - 1. Juledag, Nytårsdag og Kristi Himmelfart er nationale helligdage - hvilke andre helligdage der skal være, er op til hver enkelt kanton at bestemme. Kantonerne bestemmer stort set selv, hvilken kultursamfund de vil have. Derfor kan man ikke sige, at det er kulturen der binder Schweiz sammen - som f.eks kulturen gør det i Danmark.
Sådan som jeg ser det - her udtaler jeg mig for egen regning og risiko. Det, der binder befolkningen sammen i Schweiz, er den fælles historie og fælles myter - tænk bare på Wilhelm Tell, han bliver "fejret" den 18 nov. noget lignende, som vi fejrer Mortens Aften.

Citat
Kære korporal Tommy! Trives der råvildt i Schweiz?? - altså i de nordlige egne??
ups.....Jeg ved det faktisk ikke, så jeg tør ikke udtale mig om det.

Men én ting ved jeg, Schweiz har noget kortere jagttid end Danmark har (råvildt)

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-14 20:37

Citat
..er "installeret" i en lejlighed med udsigt over Genevesøen.

Så nåede du så langt ..!
..men : DU ER OVERVÅGET !!! ... Tommy drengen
https://www.google.dk/images?client=opera&q=hunting+in+switzerland&oe=utf-8&channel=suggest&gws_rd=ssl&hl=da&sa=X&as_q=&spell=1&ei=LpRvVOOkN-PiywPJkoLACw&ved=0CBAQBSgA
Håber der er skud i bøssen?
..ellers; ka' du låne lidt 'løst krudt' af mig
Kærligst </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-14 21:28

Hej Molo, Nøøøøij en flot billedserie. Tak for det!

Citat
DU ER OVERVÅGET !!! .
Ja, det kommer ikke bag på mig. Husk, jeg har jo været gift en del år, så det med overvågningen....høø.... det har jeg vænnet mig til

Mvh.
Tommy drengen
Bøssen er altid ladt og parat til skarpe skud

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-11-14 19:02

Nå, det er på tide jeg slutter for denne gang. I morgen går turen til Bodensøen. Vi har tænkt os, at vi bliver i det område et par dage.
Den 23.12 går turen til Danmark, hvor vi holder en del af julen hos mine forældre - og resten hos konens forældre. Vi bliver i Danmark indtil den 4. januar.....Så..... mon dog ikke, at der bliver tid til et par jagtdage

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-11-14 19:04

Tak for svaret Tonganeseren.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-11-14 19:12

Pøjpøj,Korporal Tommy.
Citat
Vi bliver i Danmark indtil den 4. januar

Så får i nytårsaften med. Rand i hu,en udtaelse fra salige Dean Martin:

Jeg drikker aldrig nytårsaften...den er kun for amatører.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-14 23:33

Mange tak for POING - kære Korporal Tommy.

Jeg har lige tjekket det europæiske råvildt - og sandelig om ikke de også findes overalt i Europa - og endvidere så langt væk som i Tyrkiet.

Nu glæder vi os alle til at se dig sidde ved siden af en gemse, som vistnok er en ged.

Mvh. til dig og dine dernede i ostelandet.

Tonganeseren

https://www.youtube.com/watch?v=7c3j9EJTgL4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-14 23:35

En af tøserne er squda forkølet.