/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Bredbåndsmåling...
Fra : marken84
Vist : 574 gange
300 point
Dato : 16-11-14 00:34

Hvorledes kan man mon sikre sig at få den hastighed man betaler for?

Hvis jeg måler på Erhvervs styrelsens hjemmeside får jeg en måling der siger:
Download 38452 kbit/s - Upload 26967 kbit/s

Prøver jeg på Trefor Waoo sige den:
Download 55.90 Mbps - Upload 56.84 Mbps

Fortæller disse tal det samme eller er der forskel på resultatet

Det er tilsyneladende den samme måler der køres med på begge sider.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-11-14 09:57

Læs det med småt op til XX Mbps
Alle skriver dette med småt, det er fordi at hvis du køre trådløst er der mange forskellige ting der kan sætte hastigheden ned, ligeledes på telefonkablerne kommer det an på modstanden/afstanden fra centralen og samlinger mm

http://www.internet-bredbaand.dk/831/mbit-kb-mb-gb-hvad-er-forskellen/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-11-14 10:07
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 16-11-14 14:49

Nej det er ikke samme hastighed du får på de to målinger.
55,9 megabit = 57241,6 kilobit
Når du laver en hastighedsmåling er det svageste led der afgør resultatet (så test kun med kabel, ikke trådløst)

Og Ja, det er højs sandsynligt samme måler de bruger, der er nemlig en måler alle bruger, ookla.

Hvis du vil have et mere "rigtigt" resultat så er det en god ide at benytte http://www.speedtest.net/
Der kan du nemlig teste op mod en server der er tæt på dig og ikke en der står i den anden ende af landet.

Vær dog obs. på at nogle servere kan være belastede så de giver et lavere resultat end forventet.

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 16-11-14 15:35

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Jeg kan så se, at mine målinger på WAOO er identiske hvad Speedtest kommer frem til...

God ting at få klarhed over..