/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC standser under opstart
Fra : lham
Vist : 390 gange
300 point
Dato : 08-11-14 07:21

win XP SP3

Pludselig er maskinen under opstart begyndt at opføre sig særdeles uhensigtmæssigt.

Det ser for så vidt normalt ud-der kommer skrivebord med de rigtige "mapper", men nede i proceslinien mangler langt de fleste ikoner.

Ved at klikke på skrivebordmapper( genveje feks Word /Chrome ) låser maskinen med "timeglas" kørende.

Reelt kan jeg altså ikke komme i kontakt med maskinen, endsige komme på nettet.

Gode meget lidt nørdede forslag udbedes til at få skidtet til at køre igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-14 07:35

Måske har du ryddet for grundigt op på den, det kan skyldes manglende eller ødelagte system filer.
Har du prøvet CHKDSK gennem kommandopromt.
Du kan sætte din XP skive i maskinen og gennem kommandopromt køre sfc/ scannow - det reparer system filerne, men kan også ødelægge så meget andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-14 07:36

Citat
Har du prøvet CHKDSK gennem kommandopromt.

Skal nok være CHKDSK/F/R for at reparere, og det kan tage sin tid,

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-14 13:01

Prøv i starten lige efter maskinen load skærm, at trykke F8 hurtigt efter hinanden så får du en menu op, hvor du blandt andet kan vælge "Fejlsikret tilstand", i denne menu er der en mulighed der hedder noget med start med "sidst kendte fungerende konfiguration", prøv at vælge denne mulighed. http://support2.microsoft.com/kb/307852

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 08-11-14 15:09

Jeg ved fra en anden tråd: http://www.kandu.dk/spg172266.aspx

; at lham netop har haft problemer med Chrome browseren på sine maskiner: PC og bærbar.

"Øv surt..' osv. fejlmedelelsen, som normalt fremkommer som tekst i den danske version af browseren og 'normalt' er en almindeligt forekommende 503 fejl ved at søge om adgang til en internetservers biblioteker/filer, som man ikke har adgangsrettigheder til
...eller at serveren f.eks. er optaget af en opgradering/opdatering eller andet administrativt arbejde af ADMIN.

Normalt vil man så geninstallere Chrome, hvis man til stadighed er udsat for problemet. Har jeg læst mig til på div. tekniske fora.

Imidlertid er andre blevet 'udsat' for et lign. problem i en periode ...hvorefter der så opstår mere alvorlige problemer med selve opstart af operativsystemet.

Måske lham skulle kaste et blik på denne tråd hos Spywarefri ...og evt. søge hjælp der!

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/83807/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-12-14 07:26

Tak for svaret molokyle.

geninstallerede Chrome på den stationære PC .
Jeg tror dog ikke det er det der har løst problemerne da de tilsyneladende er forsvundet på begge maskiner ( ikke mere " øv sur " )
Har mistanke til min min mail box hos b-one der har haft ( delvis stadig har ) tilbagevendende problemer i forbindelse med lancering af en ny version -tror også den var ansvarlig for opstartsproblemer med den stationære