/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opgradering
Fra : ultra2
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 07-11-14 09:55

kan man opgadere win 7 til win 8,1 gratis og hvis hvor henter man så

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-14 10:15

Nej det tror jeg ikke.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-11-14 11:07
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 13:01

ultra2 -> Retorisk spørgmål:

Kunne du opgradere fra Windows 1.0 til Windows 3.0/Windows 31, Fra Windows 3.1 til Windows 3.11, Fra Windows 3.1/3.11 til Windows 95, Fra Windows til Windows 98, Fra Windows 98 til Windows ME, Fra Windows ME til Windows 2000, Fra Windows 2000 til Windows XP, Fra Windows XP til Windows 7, Fra Windows 7 til Windows 8 ???

Næeh vel..?

Til gengæld var det gratis at opgradere fra Windows 8.0 til Windows 8.1 ...da dt i bund og grund var en 'opdaterering alá div. Servicepack´s 1, 2 og 3.

Opgradering fra Windows 8.1 til Windows 10 i det kommende forår/sommer kommr også til at koste
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 13:06

..Men div. LINUX distributioner er det gratis at opdatere.

Ny Ubuntu?

Vær'så'arti' : http://www.ubuntu.com/download
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-11-14 18:57

årsagen er en anden
hvor er det lige man kan ligge print sc op

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-14 19:26
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 23:22

ultra2 -> Således: http://peecee.dk/
Derefter lægger du Link'et/URL'en ..til peecee siden hér på kandu
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-11-14 10:51

http://peecee.dk/upload/view/444331

han har slettet recover og hvad ved jeg men hvad gør man ved en hd der ser sådan ud.

ved opgradering skal der hentes ca mellem 5 og 6 gb ned så hvis man kunne opgrade fra win 7 ville det være nemmere ????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-14 11:04

Win 8 er ikke gratis, jeg har prøvet den et par dage og hoppede tilbage til win 7
jeg kunne ´opgradere´ min, altså med programmer (dog var der enkelte der ikke kunne bruges) og alt andet

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-11-14 11:09

beklager men han er meget glad ved win 8.1
han har win 8.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-14 13:55

Hvis det C drev med windows virker, er det måske en god ide med en rigtig total backup af C drevet.
Denne backup kan ligge på D drevet efter lidt arbejde med partitionerne.

C gøres mindre
D gøres større

Backup lægges på D

Efter denne operation kan totalbackuppen flyttes til et mere sikkert sted - ekstern harddisk.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-14 13:56

Citat
beklager men han er meget glad ved win 8.1
så vil han sikkert blive endnu gladere ved Windows 10 som fået den meget efterlyste startknap igen, Windows 10 er slet ikke udgivet endnu men test udgaven kan bruges gratis, ingen ved hvad den kommer til at koste når den om et års tid udgives:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/preview den er ikke på dansk endnu men kan ændres til dansk når oversættelsen er færdig.
Der har vist ikke været ret mange problemer med Windows 10 Technical Preview som den kaldes, vi har en tråd om emnet, spørgsmålet er accepteret og koster 50 point at læse:
http://www.kandu.dk/spg172104.aspx
Windows 8.1 kan købes for under 800 kr. og så får du en DVD og er helt fri for at hente på nettet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 14:00

Citat
..hvad gør man ved en hd der ser sådan ud.

Hvilken Harddisk taler du om?
Der er jo flere diske. Det du viser os er ikke det primære drev C:, men en oversigt over alle drev.
..og så er 'billedet' så utydeligt, at man ikke kan læse hvad der står!
(Heller ikke hvis man forstørre det)
Præcis; Hvad er det du vil?

Oprette en partition på et slettet drev?
Formatere en partition på et slettet drev?
Fjerne en partition?
Skifte styresystem?
Flytte/installere et styresystem på et andet drev?
DUAL-BOOT på flere eller samme drev?

Det fremgår ikke klart af hverken skærmbilledet eller dit spørgsmål.

Du må forklare dig nærmere ...i ord.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-11-14 14:08

det er en hd hvordan den ser ud og hvorfor ved jeg ikke
han har slettet recover parten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 14:08

Dit spørgsmål:
Citat
opgradering
Fra : ultra2    Vist : 132 gange
100 point
Dato : 07-11-14 09:55

kan man opgadere win 7 til win 8,1 gratis og hvis hvor henter man så

..ER jo besvaret med et rungende :

NEJ ..ikke gratis.

Derfor kan det ikke 'bare' hentes nogen steder.

Dermed har du nu fået svar på dit spørgsmål og 'problemet' er løst!

..og så er det 'velanset';
..at tildele de udloddede point til rette vedkommende ved at acceptere et svar.

BASTA...!

Har du flere spørgsmål ...efter at have lukket dette?

..så kan du jo bare spørge på ny. Det er jo ikke en chat, du er 'inde på'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 14:29

..og for at præcisere:
Citat
det er en hd hvordan den ser ud og hvorfor ved jeg ikke
han har slettet recover parten

Ja... det er een harddisk, men den er partitioneret i flere logiske harddiske ...reprænseret ved deres logiske ..og dermed 'virtuelt fysisk' adskilte drev betegnelser:

C: , D:, F: plus en ikke formateret partition (=ikke navngiven. Sikkert den partition med Recover installatioen ..som er slettet).

Det er et helt andet spørgsmål end det du stiller indledningsvis.

Derfor "Stil et nyt spørgmål", når du ved hvad det er, du egentlig vil!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 12-11-14 10:11

Tak for svaret o.v.n..