/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fejlmeddelelse i Outlook 2007
Fra : Henrik1212
Vist : 439 gange
80 point
Dato : 31-10-14 13:43

Når jeg starter Microsoft Office Outlook 2007 får jeg et pop-up vindue med " Business Contact Manager kunne ikke indlæse" i bjælken og følgende meddelelse "Typeinitialiseringsfunktionen for <'Module'> udløste en undtagelse. Fejlen opstår ca. 10 gange under opstart af programmet og der skal klikkes på Ok-knappem hver gang; ellers virker programmet tilsyneladende ok. Jeg har en fuld back-up (Norton Ghost 14.0) af pc'en dateret 2014-10-25, men foretrækker kun at indlæse det nødvendige for at undgå datatab. Der er uden held forsøgt reinstallering af office-pakken; desuden er chkdsk kørt. Styresystemet er XP-pro.

Hilsen Henrik1212

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-10-14 16:33

Check først at SQL server starter på computeren.

Hvis den kører så prøv følgende:
Klik på Start, og klik derefter på Denne computer.
Dobbeltklik på hver mappe i følgende sti for at åbne den:
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\
MSSQL.1\MSSQL

Højreklik på mappen Data, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på Tilføj.
Skriv Netværkstjeneste i boksen Skriv objektnavnet, der skal vælges i dialogboksen Vælg brugere, computere eller grupper, og klik derefter på Kontroller navne.
Klik på OK.
Klik på Netværkstjeneste under fanen Sikkerhed.
Klik på afkrydsningsfeltet Fuld kontrol i kolonnen Tillad, og klik derefter på OK.
Start så Outlook igen og se om de hjalp.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-10-14 16:37

Hovsa, du har jo nok en dansk XP, stien er :
C:\Programmer\Microsoft SQL Server'MSSQL.1\MSSQL\

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 31-10-14 18:07

Check først at SQL server starter på computeren - hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 31-10-14 18:22

Under egensakaber for Data har jeg kun 2 faner: Generelt og Deling.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-10-14 19:32

Hmmm måske vi griber det lidt forkert an, lad mig spørge på denne måde:
Bruger du overhovedet Business Contact Manager?

Manglende sikkerhedsfane på XP pro, så skal du slå enkel fildeling fra for at få vist fanen.
http://support2.microsoft.com/kb/307874/da

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 31-10-14 19:33

Nej ikke mig bekendt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-10-14 19:54

Så hvorfor ikke bare afinstallere det?

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 31-10-14 20:57

Det lyder umiddelbart ok, men Business Contact Manager optræder ikke i Tilføj Eller Fjern Programmer. Når jeg kører setup.exe fra Office pakkens disk 2 (i håb om at kunne vælge afinstallering) opstår der fejl. Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-10-14 22:42
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-11-14 14:20

I programgruppen er der en funktion der hedder noget i retning af 'reparer office', kør denne. Hvis den ikke er i gruppen, så læg din installations dvd i drevet, på menuen kan du så vælge reparer.

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-11-14 16:23

Tak til alle, men da intet har virket, har jeg bidt i det sure æble og indlæst min back-up.

Hilsen Henrik1212.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-11-14 12:39

Eller går ind i Outlook sikkerhedscenter og slå BCM add-in fra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-15 22:05

Halloooooooo!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 12-01-15 08:11

Til alle der har forsøgt at hjælpe:

Tak for jeres indsats, men enden på det hele blev en genindlæsning af min back-up.

Mvh. Henrik1212.