/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer til foto
Fra : pabloj
Vist : 425 gange
300 point
Dato : 22-10-14 15:49

Hej.
Jeg skal bruge en printer til fotos.
Jeg har en Canon MP 490, den er ikke brugbar til foto.
Jeg vil høre om der er nogle der har personlig erfaring med en printer til en rimelig pris, der kan printe brugbare foto.

Jes

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-10-14 18:37

Lidt flere oplysninger hjælper på det rette svar

Hvor store billeder skal du bruge ??? (10X15 eller 50X70, ikke helt lige meget.)

Hvor mange billeder skal du printe ud ??? (5 om måneden eller 500 om ugen, ikke helt lige meget)

En lille rettesnor, fra egen erfaring: Undgå HP, kig meget på Canon.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-10-14 18:39

Glemte lige:

Skal du bruge printeren til andet end fotos ???

MVH

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-10-14 19:05

Vil helt klart anbefale Canon's Pixma serie, de dedikerede fotoprintere med separate blækpatroner!
For et par tusindlapper får du virkelig noget for pengene hvis du vælger Canon!
Og de fås både til A4 og A3.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 22-10-14 19:40

Billedstørrelse er alm. 10x15 eller lidt mindre celler større.
Antallet varierer meget, men ca. 10 til 50 om måneden.

Den eneste Canon printer jeg har haft, kan ikke printe foto med rimelige farver, det kan selvfølgelig være et uheld lige med den.
Jeg tænkte på en printer med separate patroner til en rimelig pris, men jeg har ikke fundet en test af disse.

Jes

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-14 19:58

Kvalitet hænger sammen med pris!!!

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 300 point
Dato : 22-10-14 22:30

Steddatteren har en Canon pixma IP2700 (ca. 400,00 Kr) Printer faktisk ret gode billeder ud, men den har kun 1 sort + 1 combi patron, som ikke er ret store.
Har selv en HP All-In-One til Ca. 600,00, Printer også fine billeder, har 4 patroner (findes i 2 størrelser). Patronerne kan højst blive et år gamle, maskinen nægter at starte, før der er skiftet patron. Er en krig om at starte, kører i en uendelighed, før den melder klar.
Har også en Canon Pixma 9000 Pro (A3) Ca. 4000,00 Kr.) med 8 store farvepatroner. Klart den bedste til fotoudprintning, starter forholdsvis hurtigt op.

Man skal se godt efter, for at se forskellen på billeder, printet på den billige Canon, og dem der printet på den dyre Canon, når man printer ud på fotopapir. Har dog endnu ikke prøvet at print 2 ens billeder ud på dem.

MVH

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-14 23:15

Har også en Pixma 9000 (A 3) den printer superbe billeder.

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 22-10-14 23:24

Tak for svaret viskinge.
Jeg vil henvende mig i en forretning og se på Canon.
Den bedste jeg har haft var en HP 890, der var billederne helt eminente, men det er en menneskealder siden.

Jes

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-10-14 10:32

Har haft et par EPSON printere der var rigtig gode, men den sidste jeg købte er helt suveræn og fantastisk. Det er en EPSON Stylus Photo PX730WD fotoprinter 6 separate patroner CMYK + light
Magenta og light cyan. Printer max A4.
Jeg købte den på nettet for 1200,00kr