/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista
Fra : kenwood
Vist : 478 gange
500 point
Dato : 15-10-14 08:56

nogen der ved om man stadig kan købe Windows vista bit32 og hvor evt ? eller måske har en til salg.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-10-14 09:06

hvad vil du med den , køb eventuel en win 7 eller en ny pc med win 8,1 det er der mere fornuft i

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 09:28

Som kivi skriver, hvad vil du dog med det, det er et af de mest uskældte systemer.

Prøv at søg på DBA, der er et par stykker!
http://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/hardware-og-software/software-og-manualer/?soeg=windows+vista

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 15-10-14 10:59

Hvis du har en maskine med et ægthedsbevis sat på, så du her en produktkode, giver det god mening at installere Vista, i stedet for at bruge 6-7 hundrede kroner på Windows 7, men ellers ville jeg nok også vælge at købe Windows 7 eller 8.1.
Hvis vi forudsætter at du har et ægthedsbevis, kan de fleste Computer værksteder lave en installations DVD til dig for 1 til 2 hundrede kroner. Jeg har selv brugt denne metode til en maskiner, hvor HD'n var smadret. Du skal huske at få den rigtige version der passer til produktkoden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-10-14 11:01

Jeg tror ikke du kan finde en 'ny' Vista til salg nogen som helst steder, iøvrigt mener jeg at Microsoft's support på Vista allerede ophører i år 2017.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-10-14 12:39

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle
sælges ikke mere, og tror ikke ret mange har en retail version af vista som er den eneste license som kan videre sælges, med mindre man sælger hele maskinen med Vista OEM installeret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-14 13:01

Og det varer ikke så længe før også Vista lukkes ned.
Du kan andsynlivis køre win 8 /8.1 på din gamle Vista maskine..............måske win 10

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 13:33

Du kan hente den her, eller lav en ny søgning på vista hvis dette link ikke virker
http://goo.gl/i6jbvc

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-10-14 14:58

Citat
Du kan hente den her, eller lav en ny søgning på vista hvis dette link ikke virker!
http://goo.gl/i6jbvc

Det er så en Ultimate version, og det kræver jo så at man har en produktkode.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 15:02

Citat
Det er så en Ultimate version, og det kræver jo så at man har en produktkode.

Og? Den er jo med i download! Der står da ik' noget om det ik' må være Ultimate!

Den er nu os nok udenbys'k, men det kan vist ændres efter install...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-10-14 15:18

Citat
Og? Den er jo med i download! Der står da ik' noget om det ik' må være Ultimate!

Jeg tror ikke på at der er en gyldig produktkode, som kan aktiveres med i downloadet.
Iøvrigt kan jeg se at det er en torrent download, altså en klient som bruges til at fildele mellem brugere, så chancen for at få noget skidt med samtidig er rigtig stor.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 15:20

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-14 15:48

Har en gammel Vista du gerne må, men aner intet om den da jeg ikke har licensen til den.
http://www.billedeupload.dk/images/bk2jC.jpg
http://www.billedeupload.dk/images/6mYy.jpg

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 27-10-14 07:12

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-10-14 09:49

Fik du løst problemet, og hvordan?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-10-14 09:52

Jeg har faktisk lige købt en Vista Home DK 32 bit (150 Kr.), til brug for installation af Vista på en bærbar hvor jeg ikke kan få recovery til at virke, så nu formaterer jeg disken, installerer Vista og skifter produktkoden til den der er på ægtheds beviset på maskinen, og så skal det nok fungere.