/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Google Crome
Fra : yearhouse
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 27-09-14 23:05

Jeg har lige købt abbonement på McAfee, som jeg syntes er meget grundig.

Men når jeg trykker på Coogle Crome (min standard browser), åbnes der en masse søge-maskiner på fanerne.

Det er dem her:

http://search.certified-toolbar.com/
http://www.trovigo.com/
http://search.safefinder.com/
http://isearch.babylon.com/
http://www.sweetpacks-search.com/
http://www.searchnu.com/
http://www.trovi.com/

Hvordan slipper jeg for dem? Jeg har jo downloaded noget, og har dummet mig med nogle flueben.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-14 23:14

Du har nogle browserhijackere, de skal væk.
Hent MalwareBytes AntiMalware: https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
Installer, Opdater, Skan og rens.
Det burde ryde op i det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-09-14 23:32

Du klikker blot på de tre streger øverst til højre klikker på Indstillinger og

chrome://settings/

her kan du bestemme hvilke browsere du vil bruge og slette resten...

Slet alle ud over Google!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 02:31

Citat
Jeg har lige købt abbonement på McAfee

Hvor har du hentet den henne, hvis alt det skidt kom sammen med McAfee kan det vist ikke være et troværdigt program.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-14 07:36

Husk at selvom du benytter Chrome, så har browser hijack'sene også lagt sig i IE ..hvis du benytter Windows, samt i alle andre browsere du måtte have installeret. Det kan være en drøj omgang at få fjernet det hele!

uKash og iSearch hijack's som du bl.a. tilsyneladende har 'reddet' dig er nogen hårde nødder at knække. Læs evt.: http://www.kandu.dk/Spg171519.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-14 08:01

Brug evt adwcleaner(gratis), den skal ikke installeres!

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for diverse Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here."
og ikke noget andet!
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne fundne Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-09-14 11:33

Jeg har været inde og adm. søgemaskiner, og der står kun Google Crome.
Har osse prøvet jeres velmente fif....men de er der stadig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-14 11:39

Har du set i Indstillinger > Opstart, Åbn en bestemt side eller en række sider. Angiv sider?

Hvis ikke så prøv det, slet eventuelle sider der ved at holde mus over og så klikke på X ude til højre.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 28-09-14 12:37

Hvis det heller ikke virker så prøv med en nulstilling af Chrome til standard!

Hvis du har haft tilføjelser installeret skal de aktiveres igen, og startside skal angives hvis du har haft din "egen"

Klik på de 3 vandrette streger oppe til højre,
peg på Indstillinger og klik så siden åbner,
i bunden af Indstillingssiden klikker du på Vis avancerede indstillinger...,
så finder du nederst på siden Nulstil browserindstillinger og klikker der.

Nulstilling af dine browserindstillinger vil påvirke indstillingerne nedenfor:

•Standardsøgemaskinen og gemte søgemaskiner nulstilles til deres oprindelige standardindstillinger.
•Knappen Startside skjules, og den webadresse, som du tidligere har indstillet, fjernes.
•Standard opstartsfanerne ryddes. Browseren vil vise en ny fane, når du starter, eller fortsætte, hvor du slap, hvis du er på en Chromebook.
•Siden Ny fane vil være tom, medmindre du har en version af Chrome med en udvidelse, der styrer det. I dette tilfælde bevares din side muligvis.
•Fastgjorte faner frigøres.
•Indholdsindstillingerne ryddes og nulstilles til deres standard installationsindstillinger.
•Cookies og websitedata ryddes.
•Udvidelser og temaer deaktiveres.
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=da

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 15:37

Prøv at skift Crome Ikonet ud med et nyt..

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-09-14 20:42

Mig Selv:

DET har jeg faktisk gjort, men jeg ville godt have ikonet i proceslinien Og så kommer Google Crome ikonet tilbage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-14 20:56

Citat
Og så kommer Google Crome ikonet tilbage.

Øhh hvordan skal den forståes, det er jo meget normalt at ikonet er der hvis du har placeret det i proceslinjen

Har du prøvet nogle af de ting man foreslår, eller er det spild af tid at prøve hjælpe!?

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-14 09:41

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-14 16:44

velbekomme, fik du klaret problemet, hvis ikke, så skriv en pm til mig!