/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kan ikke spille nogle af mine PC-Spil
Fra : alan57
Vist : 552 gange
300 point
Dato : 24-06-14 19:03

Hej jeg har nogle Pc-spil som jeg før har kunnet spille på min PC, det er 2 stk Codename Panzers, one og two plus Codename Panzers Cold War.
Så har jeg to andre pc-spil som hedder ACT OF WAR (Direct Action? og ACT OF WAR (High Treason)
Samt et spil der hedder TOM CLANCY SSN, som er et Ubådspil Jeg var meget glad for, ja det er jeg for dem alle, jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at komme til at spille disse spil, alla til PC.
Mvh; Alan 57

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-06-14 19:08

Har du fået ny pc.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-14 20:49

Du må øve dig noget mere. Med tiden bliver du vel i stand til at spille dem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-14 23:29

Som skrevet - dog kan visse spil kun bruges på en 32bit pc, samt de måske er aktiveret for mange gange, har du opdateret din pc med diverse codex/ grafik software.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-14 23:30

NB; kan du installere dem? eller er der fejl før du kommer så langt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-14 07:24
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-14 08:26

Jeg vil bidrage til mig-selv's foreslag med dette link:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/make-older-programs-run

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-06-14 17:02

Hej Brassovitski, ja jeg kørte xp, og da kunne jeg godt køre disse spil, men nu på denne pc som køre på Windows 7 er det ikke muligt, og det er træls.
alan57

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 26-06-14 21:21

Hvis du har din xp cd så prøv dette.
https://www.youtube.com/watch?v=v4bfsjo_wNk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-06-14 21:27

Ja det er stort ØV. Jeg har selv 5 spil liggende som jeg aldrig kom igang med inden jeg skiftede til en Win 7 maskine. Jeg var så heldig at score en Mycom på 3,0 gHz, 4 GB RAM, grafikkort med 1 GB RAM, så nu spiller jeg på den. Jeg har prøvet 2 forskellige virtual XP opsætninger indlejret i Win 7, men det fungerer ikke særlig godt til spil, hardwaren udnyttes slet ikke.
Prøv at lægge en annonce på DBA, så kan du garanteret finde en god XP maskine til under en tudse.
Du kan gå ind på spil producenternes hjemmeside og se om der er et fix, så de kan køre på Win 7.
" af mine XP spil fandt jeg en youtube video på, hvordan de kunne snydes til at køre på Win 7, dette ved at køre installationen i XP mode, og derefter rettet i genvejen til .exe filen, så den også kørte i XP mode. Hvis din Win 7 er en Ultimate, professionel, kan du download Virtual XP gratis og installere den.
Jeg fandt en vejledning på Youtube, hvordan man kan snyde Virtual XP ind på en Win 7 Home, men jeg fik det aldrig til at virke.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 27-06-14 18:17

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-14 21:29

Ellers kunne du oprette en ny partition og så installere xp på den..
Og har du ikke en, så har jeg et par stykker liggende (Pro), som ikke skal aktiveres.

Men så smid en PM, da det sikkert ikke er helt ´cosher´ at dele ud til andre.