/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
SPAM
Fra : sdam
Vist : 437 gange
500 point
Dato : 15-06-14 08:46

Jeg har fået ny computer, og nu vælter det ind med reklamer både fra højre, venstre, bund og toppen på skærmer. Det er mildest talt møg irriterende.
Det må kan lade sig gøre at fjerne alt det her "spam" på én eller anden måde - måske med noget indstilling på computeren?
Er der en der kan hjælpe mig her??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-06-14 08:48

Hent denne: https://getadblock.com

God søndag...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-06-14 09:24

Det er nemlig noget der rykker...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-06-14 11:54

Citat
Jeg har fået ny computer

Tag også at scan din pc og fjern unødige programmer hvis der skulle være nogen, samt få noget sikkerhed på den, vil anbefale Mallwarebytes som et af dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-14 12:47

Spam er uønskede mails, det du døjer med er reklamer, du skriver
Citat
nu vælter det ind med reklamer både fra højre, venstre, bund og toppen på skærmer
det sikkert når du er på internettet med en browser at reklamerne vises og ikke på selve skrivebordet.
Der er hjælp at hente også hvis du bruger Internet Explorer:
http://www.kandu.dk/Tip22391.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-14 12:57

På den gamle havde du sikkert installeret Adblock som Stouenberg henviser til.........og så glemt at du havde den, den ligger nemlig i baggrunden hvor man aldrig ser noget til den når den først er installeret.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 22-06-14 18:10

Efter jeg nu har afprøvet alle de gode råd m.v. der er fremkommet her, fortsætter alt der "snask" med at vælte ind på de forskellige skærmbilleder.
Jeg kan desværre ikke bruge Internet Explore, da der er flere steder at jeg så IKKE kan anvende min "nemID". Der skal jeg anvende Google Chrome. Det er efter starten med brug af Google Chrome, at alt det her skidt vælter ind!!
Og ja, jeg har installeret - https://getadblock.com - med det hjælper lige meget, eller lidt om man vil....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 24-06-14 14:27

Installer Adblock

Åbn Google Chrome,
klik på de 3 vandrette streger oppe til højre og rul ned til Værktøjer, klik på Udvidelser,
klik på Hent flere udvidelser,
skriv Adblock i søgefeltet og tast Enter,
klik nu på den der hedder Adblock,
i vinduet der åbner klikker du på Gratis og følger anvisninger.

Nu skulle du gerne være fri for reklamer!

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 24-06-14 15:17

Tak for svaret Klaudi.
Det var lige det der skulle til - tak for den gode råd

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-06-14 15:48

velbekomme