/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan ingen overskrift finde på.
Fra : vedikkealt
Vist : 474 gange
300 point
Dato : 24-05-14 22:38

Virksomheder der producerer et produkt, mærker det med en kode - men hvad hedder denne kode, og hvor søger man, for at finde fabrikkens navn - eller fabrikkens land.

Kode 1437 på medister er fra Mariager slagtehus.

Kode 4393 er fra Høyer pølser.

Dette er så fra kød producerende leverandører, og findes her...

http://www.fodevarestyrelsen.dk/sdata/Koedprodukter.pdf

Men hvor finder jeg alle de andre numre, som er på is og ost, og meget andet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-05-14 00:10
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-05-14 08:09

# katekismus

Dit link virker desværre ikke.

Til gengæld fandt jeg så helt tilfældigt denne side - noget med landekoder....og så skal man lede et andet sted, efter hvem der har fremstillet varen, men det har jeg ikke tid til at sætte mig ind i lige nu.

http://m.bt.dk/?article=27238482-Saadan-knaekker-du-koden

Så hedder det ikke bare en lande kode .... eller ?

God søndag

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 300 point
Dato : 25-05-14 20:20

Alle danske autorisationsnumre skulle gerne kunne findes på fødevarestyrelsens hjemmeside
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontrol/Autorisation/Sider/Lister_over_autoriserede_f%c3%b8devarevirksomheder.aspx
/Janus

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-05-14 11:57

# JanusN

I bunden af dit link, findes der et link til alle godkendte virksomheder ... nærmest i hele verden - så nu er det muligt at se, hvor i verden ens mad kommer fra.
Overrasket blev jeg selv en dag, da jeg købte nogle små sammenlagte kiks, der var fremstillet i Kina.

Og er de billigste Grill pølser ... eller andre pølse produkter fremstillet i Polen... eller derovre af, kan man være helt sikker på, at de også får brugt slagteri affaldet - og så er det lige meget - hvilket kendt Dansk navn der står på pakken.

Ved ikke om mange går op i det, men jeg tjekker det selv, for jeg gider ikke blive brugt som slagteriets affaldsspand

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 28-05-14 11:19

Linket fra katekismus virker fint hos mig.

/f.larsen

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-05-14 11:29

Tak for svaret JanusN.

Lige hvad jeg skulle bruge.

Prøver efter bedste evne, at sorterer det værste hundeæde fra.

Bedste hilsner fra vedikkealt