/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hvordan for jeg det fortalt
Fra : jensviggo
Vist : 587 gange
50 point
Dato : 22-05-14 06:29

på en pæn måde, at jeg er ved at være træt af at se på alle de kageopskrifter og billeder af katte og hvordan de nu har de som min søster og hendes datter/niece bombarderer facebook med?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-05-14 07:35

Hmmm, kan du ikke bare lade være med, at se på det?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 22-05-14 08:18

eller slette dem fra vennelisten

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 22-05-14 08:19

Hvis du klikker på pilen til højre for brugeren, kan du vælge muligheden "jeg vil ikke se denne". Når du har gjort det et antal gange, husker Facebook, at du ikke vil se den type opdatering, fra den person.

Du kan også vælge, ikke at følge personen længere, så du derefter skal gå ind på personens profil, for at se hvad de har slået op.

Ud over det, så er det da deres profil, hvor de kan slå det indhold op som de har lyst til. Hvis de synes det er vigtigt, at tale om madopskrifter, kattekillinger eller elefanter, så er de i deres gode ret til at gøre det.

Du er din gode ret til, at lade være med at læse og interagere med det. Jo oftere du
klikker på deres indhold, synes godt om det eller kommenterer på det, desto mere vigtigt tror Facebook at det er for dig og desto oftere, vil du derfor få det vist.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-14 12:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-14 13:25

Du kan da bare lade være at åbne facebook,

engang var facebook for pionerer, sådan er det ikke mere,
mine datalog kyndige venner har forlængst forladt facebook...

"synes godt om", ja og spild af tid, halvtres dumme fotos og bemærkninger om dagen.
Små hjerner, små fornøjelser; store hjerner, ingen fornøjelser.

Selv om kandu ikke altid er seriøs, er det da stadig målrettet, og langt bedre end facebook...

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-14 16:07

Først må vi vide hvor stort problemet er. Er der mere end 1 billede af en hund pr. dag og er der mere end 1 kageopskrift pr dag? Hvis ikke, så lær at leve med at de går op i andre ting end dig. Hvis så få opdateringer går dig på, er problemet måske at du ikke får ret mange andre opdateringer.

Hvis der er rigtig mange opdateringer af den slags, mange pr dag, er der en god chance for at der er andre end dig der er trætte af det. Så tag en stille snak med dem om at de måske skal overveje at begrænse sig lidt. De er muligvis ikke klar over at de er en belastning for deres venner, de tror måske at de gør deres venner en tjeneste, ved at poste alle de billeder af søde hunde, og interessante kageopskrifter.

Du kan også fortælle dem at de, når de poster på facebook, kan bestemme hvem der kan se deres opslag. Du kan vise dem hvordan de kan lave en gruppe for folk der kan lide hunde billeder og en gruppe for dem der kan lide kageopskrifter. Fortæl dem at du ikke skal være i nogen af grupperne. De vil måske også finde ud af at de to grupper meget hurtigt bliver meget små.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 28-05-14 08:01

Tak for svaret fun2.