/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
vedhæftet fil kan ikke åbnes
Fra : Fattig
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 20-05-14 10:07

Jeg har modtaget em mail med en vedhæftet fil der ender med ._rtf,
den kan jeg ikke åbne. Hvordan kan jeg få den åbnet?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-05-14 10:11

Gem filen på dit skrivebord og åben den med dit tekstbehandlings program

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-14 10:14
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-14 10:19

Det kunne muligvis være en virus på afsenderens computer? https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?14-03-25-10-32-23

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-14 10:23

Hvis det er en afsender du har tillid til, så skriv tilbage og spørg hvad det er og om det ikke kan sendes i et andet filformat.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 20-05-14 10:50

Har forsøgt det med at gemme og derefter åbne, men uden held, kan hverken åbnes med notesblok eller wordpad.
Har også forsøgt marken84 forslag,demo programmet kan ikke åbne, men jeg opfordres til at købe fuld version. Det vil jeg da ikke.
P.s. Filen kommer fra sikker kilde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-14 11:12

Det må være muligt at se hvor meget filen fylder? Hvis den fylder 0 bytes kan den jo ikke åbnes underscorer _ kan også indikere at det er en midlertidig fil og den vil nok heller ikke kunne åbnes. Alle kan få virus så der findes heller ikke noget der hedder sikker afsender!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-14 12:01

Hvis fjerner underscore således at der står .rtf så kan den åbnes i et rigtigt tekstbehandlings program - ikke noteblok

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 20-05-14 13:33

bentjuul, tak for tippet.
Men hvordan fjerner jeg _ (underscore)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 20:21

Citat
bentjuul, tak for tippet.
Men hvordan fjerner jeg _ (underscore)

Ikke fordi jeg vil blande mig, men Højreklik på filen/ OMDØB = eller egenskaber ÅBEN MED og LAD VÆRE MED AT SÆTTE vedvarende X, i boksen.

men personligt ville jeg ALDRIG åbne en fil med den _ efter . men smag og behag.

Ellers som allerede skrevet = få en FIL der kan LÆSES af ALLE - tilsendt igen/ til dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 20:54
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 22-05-14 10:26

mig-selv
Filen kan ikke omdøbes, og går jeg i egenskaber er der kun notesbook som forslag. Altså det jeg allerede har forsøgt. Lukker spørgsmålet her.
filen fylder 1.02 kb, så det med den midlertidige fil tror jeg mest på.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 22-05-14 18:36

Tak for svaret bentjuul.