/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Palletank forbindelse
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 1346 gange
100 point
Dato : 10-05-14 20:56

Jeg kunne godt tænke at forbinde to palletanke med en plastikslange. Ideen er at bore et hul i hver palletank ca. 10 cm over bunden - så der kan sættes en studs i - og så lave en tæt samling vha. af en 1 tomme slange.

Hvordan laves en ordentlig og tætsiddende studs i en palletank udfra et boret hul ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-05-14 21:04

Køb en pakke slangeforbindere - der er måske et enkelt sæt tilbage i din ALDI - og spænd sammen med en gummipakning eller en O-ring.
Hvor får du forresten fat i palletanke?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-05-14 21:09

Palletanke købes i den blå avis. DBA.dk

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-05-14 21:11

Jeg kan ikke se hvordan en slangeforbinder kan hjælpe mig til at lave en tæt studs ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-14 22:26

nippel/muffe-tank-pakning-muffe/nippel -muffe- nippel/muffe-tank-pakning-muffe/nippel

Nippel/mufferne skal være plan på muffefladen
Pakningen skal sidde på indersiden af tanken, så vandtrykket er med til at holde tæt.
muffe i midten forbinder de to tanke, eller der kan benyttes slanger med forskruninger,
Tankene vil arbejde når de fyldes, så en slangeforbindelse vil være bedst.
Denne metode kan også monteres på siderne, så tankene kan stå helt tæt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-14 22:37

Du skal bruge en tankgennemføring i hver tank, dem kan du skrue en slangenippel på, eventuel med en mellemstykke med indvendig gevind:
http://www.alflow.dk/produktsoegning_produktvisning.asp?AjrDcmntId=418

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-14 22:42

Ja - efter metoden som vist her:
http://www.kandu.dk/spg171037.aspx#1957221

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-05-14 13:33

Øehh, hvorfor ikke bare forbinde den aftapningshane der sidder nederst på tanken, med hanen på den anden tank, og så lade hanen/ventilen være åben?

http://scansalt.dk/upload_dir/pics/Palletank.jpg

De er der jo allerede, og man er fri for at skulle bore flere huller

Kan vel laves med en stump slange.
Og på grund af hullets størrelse vil der være et hurtigt flow imellem de to tanke.
Der skal dog være et lille hul i toppen af tankene for at forhindre vakuum effekt!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-05-14 14:00

Her er hvad jeg mente i forrige indlæg

http://peecee.dk/upload/view/437367

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-05-14 21:38

Tak for svaret o.v.n..

Lige præcis det ord jeg ledte efter

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind