/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
installations problem 2007
Fra : jlrdk
Vist : 222 gange
500 point
Dato : 10-05-14 17:22

Jeg får fejl 1406, og at der ikke kan ændres noget i reg-basen (\clsid\...) når jeg forsøger at installere Office Pro 2007 på en Vista.
Ved installation spørges om jeg vil "opgradere" eller "tilpasse".
Der var/er? i forvejen en office Home 2007 (som stadig var på prøve) + en god gammel Office 2000.
Jeg har prøvet, med sletning af Opa12.dat og Opa11.dat. Der er også tilladelse til at ændre i reg-basen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-14 19:19

Den 2007 skal du nok afinstallere, for den vil nok bare aktiveres med et købt nummer.
Når du så lægger den fine nye 2007 ind så sørg lige for at den lægges i en anden mappe end den gamle 2000 (dog stadig i C: programmer)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-14 11:53

Kør Revo uninstaller, og fjern alt der hører til den gamle installation, før du begynder at installere den nye. Det fungerede fint for mig da jeg skulle installere en Office Enterprise 2007 på en PC, hvor der i forvejen var en Office 2007 Home and student.
Du kan fint klare det med den gratis version: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 11-05-14 16:25

Har nu kørt Revouninstaller - det gav fremgang - TAK
Nu kommer "installer" frem når jeg starter installation.

Men jeg får stadig meddelsen at der ikke kan skrives til reg-base: clsid\{FO291081-E87C-4E07-97DA-A0A03761E568}.
Jeg har prøvet at give dette clsid skriveadgang; men det kan jeg ikke -
Hvad går en klog mand nu ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-14 17:18

Tyder på at din konto ikke har administratorrettigheder. Tjek om din konto erfaring en administratorkonto, i kontrolpanelet, brugerkonti.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-14 17:22

Erfaring hej! Stavekontrollen overtog tastaturet!

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 11-05-14 18:29

Yej - jeg er administrator og kører installation og regedit som administrator.

Så hvordn går jeg benævnte clsid ændret

PS: heller ikke de gamle Office 2000 kan installeres så det køre. - Så nu må jeg til at køre på de gamle PC-er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-14 18:58

Office 2000 kan måske køres som XP kompatibel tilstand.

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 11-05-14 21:27

der er åvenbart ikke nogen nemme løsninger

jeg arbejder stadig med at få adgang til reg-base: clsid\{FO291081-E87C-4E07-97DA-A0A03761E568}.

gode råd søges

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-14 23:02

http://comphacks.wordpress.com/2011/01/16/what-is-clsid/
Jeg tror du skal slette nøglen, inden du installerer Office pakken. Husk backup af registry inden du piller. Når du kører revo Uninstaller. lader du den så også slette registry entries?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-14 23:09

Citat
The Windows 7 Clsid error may be caused by windows system files damage. The corrupted system files entries can be a real threat to the well being of your computer.
Et uddrag af teksten herfra: http://avidowlmarketing.com/windows-7-clsid-fix/

Hvis årsagen er defekte systemfiler, så må en SFC /scannow evt. kunne reparere de/den defekte fil. sfc /scannow køres fra en commando prompt.
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ht/sfc-scannow.htm

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 12-05-14 08:39

Hejsa Problem er løst
Efter mange timers prøven af ditte og datten fandt jeg noget nettet.

Løsningen:
Der er to værdier ( bla. clsid\{FO291081-E87C-4E07-97DA-A0A03761E568}) i reg-basen vedr Office-pakken, som er kun kan ændres af en " Trusted Installer" - som altså har flere tilladelser end en normal "administrator".
Tilladelserne skal så ændres fra "trusted installer" til "administrator" og så kan værdierne ændres. Herom mere på internettet.