/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan Publisher slet ikke konverteres?
Fra : cristian2
Vist : 490 gange
50 point
Dato : 05-05-14 09:11

Jeg har lavet udkast til en hjemmeside i Publisher 2000 (Win7). Idéen er at andre skal overtage resultatet og gøre det færdigt i et andet program til en hjemmeside. Men jeg synes det er svært at konvertere Publisher, så man kan arbejde med det i et andet program?

Er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-05-14 09:53

Publisher er da også et underligt valg, når der skal laves en hjemmeside.
Publisher er et program til grafisk design af brochurer og lignende, og så vidt jeg ved ikke egnet til at lave hjemmeside. Du kan selvfølgelig godt bruge Publisher til at hvise, hvordan du ønsker en hjemmeside bygget op osv. men lave en hjemmeside i Publisher vil jeg anse for at være lidt tåbeligt, uden dog at jeg kender Publisher særlig godt.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 05-05-14 10:06

I gamle dage var Publisher et godt bud på en hjemmeside uploaded via ftp, men i vore dage går man blot ind i Google og opretter en hjemmeside. Det er der ingen ben i.
Og alle, der har brugernavn og adgangskode, kan gå ind og rette/tilføje.
Der findes også andre steder, man kan oprette gratis hjemmesider, men Google er den nemmeste.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 10:40

Ved ikke om dette kan bruges, hos mig virker det (2003 udgave), kan du ikke åbne/VIS dokumentet som ´webside´ og under funktioner få vist ´kilde´ som du så kan kopiere og redigerer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-05-14 11:12

Vælg - og gem filen i et andet format i rubrik unde navnet når du gemmer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-05-14 14:57

Hvis det blot er et spørgsmål om at "vise - sådan skal det se ud"
kan du jo altid konvertere filen til f.eks. PDF som jo alle kan åbne.

Hvis du ikke har noget program som kan er der jo dette gratis - online - program:

http://www.online-convert.com/

som også kan bruges i forskellig andre sammenhænge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-14 22:29

Hjemmeside med Publisher var jo nemt at lave. Typografiark som i dag skal hedde CSS er det samme.

Du oploader direkte til udbyderen og via Publisher kan den hentes ned igen, og så køres fra en anden computer. Der findes Publisher af nyere dato - jeg har en pub 2002 liggende.
Jeg er ikke sikker, men man kan vist styre det fra et andet webside program.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-14 22:31

Men du kan jo kalde strukturen frem og sende alle siderne sammen med strukturen.
Men publisher er et tungt program til hjemmesider.................et pdf billede er måske bedre.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 06-05-14 09:08

Citat
Men du kan jo kalde strukturen frem og sende alle siderne sammen med strukturen.
Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-14 14:50

Sorry - jeg huskede forkert.

Men hvad er det du skal:

1. Vise hvordan din hjemmeside skal se ud.
2. Har du lavet en hjemmeside med henvisninger til andre sider
3. Er din hjemmeside lagt ud på nettet
4. Skal din hjælpe overtage en eksisterende hjemmeside du har lavet

5. Eller hvad

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-05-14 18:05

Eyvind er du sikker på du ikke tænker på Frontpage?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-14 18:41

Jo - det var FrontPage jeg havde tænkt på. Det var den jeg brugte efter hjemmeside forsøg med Publisher.
Publisher brugte jeg til at lave klubblad.

Man kan lave en hjemmeside med publisher, men filen fylder en masse.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 06-05-14 19:38

Citat
Men hvad er det du skal:
1. Vise hvordan din hjemmeside skal se ud.
2. Har du lavet en hjemmeside med henvisninger til andre sider
3. Er din hjemmeside lagt ud på nettet
4. Skal din hjælpe overtage en eksisterende hjemmeside du har lavet
5. Eller hvad

Jeg har lavet siderne, som jeg gerne vil have tekst og grafik skal se ud. Og jeg har en idé om, at ham der skal hjælpe mig med at gøre hjemmesiden færdig, kunne slippe for at lave alt det arbejde, jeg én gang har lavet ved at formatere det over i et decideret hjemmesideprogram.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-14 20:21

Som jeg svagt husker det, for 12-15 år siden, så laver publisher en masse tabel opbygning, til bare en enkelt side.
Som der står højere oppe, kan du måske konvertere de sider du har til pdf.
En pdf side vil se ud som den du har lavet.
Så kan vedkommende bygge ud fra det eller de billeder du har lavet.

At flytte / konvertere / ind i et hjemmeside program fra publisher, tror jeg og mange andre ikke at man kan.

Ps. Ikke end gang de andre office programmer kan læse / importere pub filerne.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-05-14 07:42

Tak for svaret Eyvind.