/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel
Fra : Peter1056
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 01-05-14 06:33

Hej. Når man har bygget et excel-ark op med mange formler og derefter har arkbeskyttet det, så andre brugere kun kan taste i ulåste celler, HVORDAN SKJULER MAN FORMLERNE I CELLERNE ?
SÅ ANDRE IKKE KAN SE DEM I FORMEL-LINIEN ??

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-14 09:48

Marker de celler, som skal låses, og højreklik og vælg Formatér celler (Format cells). I det vindue, der kommer op, går du ind på fanen Beskyttelse (Protection). Her kan du både sætte fluebene ved, om cellen skal være låst, når der sættes beskyttelse på arket, og om cellen skal være skjult (dvs. at ikke vises i formellinjen, og at man ikke kan se eventuelle formler), når der sættes beskyttelse på arket.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-05-14 10:41

Hvis cellen med formlen er låst, kan brugeren jo ikke komme til at stå i cellen, ergo vises formlen ikke. Husk i indstillinger for låsningen at fjerne fluebenet ud for "Marker låste celler".

Godkendelse af svar
Fra : Peter1056

Dato : 01-05-14 16:19

Tak for svaret sion.
Du er endnu engang hurtig og kort og direkte med svarret.
Tak for hjælpen