/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Windows Internet Explorer (Svarer ikke)
Fra : dova
Vist : 853 gange
300 point
Dato : 22-04-14 14:13

Min computer er ellers ret velfungerende og laver ikke noget særligt knas.
Den er spækket med diverse beskyttelsesprogrammer og scannes jævnligt for virus og andet skidt, så burde ikke være fejlbehæftet på nogen måde.

Men, den har en brist som jeg ikke kan gennemskue hvori består, og det har stået på temmelig længe.

Der er tre internetsider hvor den kategorisk gør knuder 90 % af gangene jeg går ind på dem.

Computeren bliver langsom at manøvrere med og går nogen gange helt i stå.

Så kommer der øverst oppe i browseren til at stå:

Windows Internet Explorer (Svarer ikke) Og siden er meget svær at lukke ned ved at klikke på "det røde kryds".

Så åbner jeg Joblisten for at lukke ned den vej. Og så opdagede jeg noget, som kan ses på billedet i linket herunder:

Der står så i joblisten at CPU-forbrug er 100 % (ikke noget at sige til det går trægt så, lige nu har jeg to sider åbne og CPU-forbrug er ca 5 %).

Og endnu mere underligt..det synes som om der er åbnet to browsere med "problemsiderne", hvilket der altså ikke er på nogen måde...og det ses også kun på de tre sider hvor computeren driller.

Hvorfor gør den sådan, at den "dobler op" i Joblisten
Og hvordan finder jeg ud af hvad der er fejl
Og er det noget jeg kan gøre noget ved

http://peecee.dk/upload/view/436201/full

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-14 14:23

At din CPU er på 100% er vel ikke raketvidenskab, computer knokler med at gøre Internet Explore tilgænglig for dig og det kræver ressourcer. Grunden til at joblisten viser dig at der er 2 Internet Explore åbne er fordi du har gang i 2 faner eller 2 Internet Explore. Hvad fejlen kan være er svært at sige uden mere vide. Hvilke sider er det du oplever problemerne på?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-04-14 14:38

Windows Internet Explorer (Svarer ikke)
jeg har haft det samme
og har af samme grund opgivet at bruge IE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-14 15:08

Citat
At din CPU er på 100% er vel ikke raketvidenskab, computer knokler med at gøre Internet Explore tilgænglig for dig og det kræver ressourcer

Ja, klart nok, spørgsmålet er også HVORFOR der sker det lige på de sider og ellers ikke.

Citat
Grunden til at joblisten viser dig at der er 2 Internet Explore åbne er fordi du har gang i 2 faner eller 2 Internet Explore

NEJ, det er jo for pokker lige netop det jeg skriver, at jeg IKKE har.
Det er jo deri hele problemet ligger, at computeren gør så internettet ikke svarer og som om der er åbnet 2 faner/browsere, og sikkert derfor den bliver så overbelastet

Hvilke sider det er, ja den ene giver jo sig selv, det kan ses på billedet i linket, nemlig Facebook.
Den anden er Midtjyllands avis (og der er problemet først opstået efter de lavede en ny udgave af netavisen her for et par måneder siden, tidligere gav den aldrig anledning til noget)
Og den tredje er et lille internetforum.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-14 19:36

Er du opdateret med Java og flash.
Det kunne måske være din skærmdriver som ikke er ok.

Ps. Måske forsøger den at downloade hele databasen hos Midtjyllands avis og Facebook.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-14 20:38

Citat
Er du opdateret med Java og flash

Ja

Citat
Det kunne måske være din skærmdriver som ikke er ok

øhhh??

Citat
Ps. Måske forsøger den at downloade hele databasen hos Midtjyllands avis og Facebook

Og DET må den så gerne lade være med...sleeeeemme computer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-14 09:25

Jeg har ofte problemet med Berlinske tidende's hjemmeside. Det skyldes som oftest et javascript der er gået i selvsving (loop), som følge af en programmeringsfejl. Jeg kan ikke umiddelbart lokalisere fejlen, men den behøver ikke nødvendigvis stamme fra Berlinske selv. Fejlen kan ligeså godt ligge i en af de iframes som Berlinske 'sælger' til annoncører. En iframe er en internetside der er indlejret i en anden internetside:

http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp

Javascriptfejlen kan derfor lige så godt ligge 'ude i byen'.

Ved at prøve fra w3schools eksemplet ovenfor, fik jeg 'sjovt nok' fejlen: (Svarer ikke)

..og der er slet ikke brugt javascript i eksemplet !

Prøv at slå iframes fra på de sider du har problemer med og se om det skulle hjælpe. Du mister selvfølgelig noget indhold, men så har du i det mindste lokaliseret fejlen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-14 09:29

Hvordan slår man iframes fra i IE ???

Således: http://antivirus.about.com/od/securitytips/ht/ieiframe.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-14 09:47

Citat
der er slet ikke brugt javascript i eksemplet

..er så noget frygteligt sludder:

Der er ikke brugt javascript i koden der er vist i editor delen, men det er der selvfølgelig brugt på både selve eksempelsiden, samt på den side som er indlejret i iframen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-14 09:50

Okay molokyle, det lyder da meget sandsynligt

Jeg prøvede at lave sådan en fejlrapportering og kan deri se, at der er to filer der angives som et problem:

Temp\WER7f6b.dir00\iexplore.exe.mdmp
Temp\WER7f6b.dir00\appcompat.txt

Ved ikek om det siger dig noget?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-04-14 10:21

det kan være dit antivirus program som driller prøv at deaktivere det og åbn så de sider igen.

og som eyvind er inde på kan det godt være skærmdrivere eller selve skærmkortet der driller
hvis ikke det hjalp at slå antivirus fra så prøv dette her

luk iexplore (check i jobliste der ikke er nogen åbne
gå til kontrolpanel >>internet indstillinger >> avanceret >>sæt hak i
"brug softwaregengivelse i stedet for GPU-gengivelse" >>anvend og ok

virker det nu ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-14 11:27

Citat
Hvorfor gør den sådan, at den "dobler op" i Joblisten

Det er fordi du prøver at lukke vinduet normalt - der burde så komme en lille popup, hvor du får mulighed for at lukke vinduet - istedet for at åbne Jobliste og lukke derigennem.
De gange jeg får de fejl med at siden bare står og loader og æder kræfter, har det altid været selve siden der er fejl på, eller min browser der ikke er ´godkendt´ til siden (IE8).
Og de sider du skriver om, giver altid problemer hos mig i form af lange load-tider, og det tvivler jeg på har noget med skærmdrivere at gøre.
Hvis du har ´status´ linien kørende, kan nederst i venstre side se om der er fejl og mangler, eller den bare står og tæller ´ellementer´ der endnu ikke er færdige med at vises.
Status linie finder du ved at klikke i browser menuen og sætte flueben ved den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-14 14:52

dova ->

Hvilket operativsystem (Windows version) og hvilken version af Internet Explorer taler vi om?

Ps. Når man lukker en 'uhåndterlig side' via Jobliste ..vil der altid vises 2 versioner af samme IE proces medens siden lukkes (1. Den der ikke svarer ..og den som prøves lukket) i fanen;

Programmer

Dette skyldes den måde proceshåndtering/multitasking er implementeret i Windows.

Der laves med andre ord; en KOPI af processen (..med backup/rollback mulighed for operativsystemet) som køres parallelt med lukke processen ..det er denne 'lukke' proces du kan se som en 'ekstra' instantiering af IE i Jobliste.

Rent teknisk bli'r det for bøvlet ..teknisk, at komme nærmere ind på hér. Men tro mig på mit ord

NB. Ovenstående gælder Win95, Win98, Win2000, WinXP...

Senere versioner har jeg programmeringteknisk og implementationsmæssigt ikke 'forstand' på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-14 14:56

Pps. *.mdmp filer er memorydumps filer:

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Using_mdmp_files

Nu er linket ovenfor beregnet for GAMING folket, men det gælder altså også 'tunge' javascripts.

Konklusionen er ret (U-)klar:
Citat
Some crashes will be completely out of your reach. You'll get a mdmp file with just OS calls in it. You can either these down to drivers and spyware and ignore them or worry about something nasty like heap or stack corruption.

If you're anything like most users, 95% of your crashes will be invalid/null pointers. Having a mdmp file makes finding and fixing these bugs incredibly easy.

One thing to bear in mind when using a mdmp file is that just because it crashes in the end function - it doesn't mean that's the function that is at fault. Especially if it's a function that you haven't programmed. Try to find out what started the events leading up to the crash rather than what made it crash.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-14 18:09

Ps. 'Kopien' af IE bruges til at log'e oplysninger til brug for systemgendannelse, subsidiært den medddelelse du sikkert har mødt, når du genstarter IE efter (Svarer ikke) fejl. Noget i retning af:

Internet Explorer blev ikke afsluttet normalt. Vil du genoptage sidste session ..eller gå til startsiden.

[Jeg husker ikke lige den rette ordlyd]

Fejlen med (Svarer ikke) opstår som regel, når denne anden fejlregistrering ikke kan udføres:

http://support.microsoft.com/kb/175500/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-14 10:42

Citat
Hvilket operativsystem (Windows version) og hvilken version af Internet Explorer taler vi om?

Ps. Når man lukker en 'uhåndterlig side' via Jobliste ..vil der altid vises 2 versioner af samme IE proces medens siden lukkes (1. Den der ikke svarer ..og den som prøves lukket) i fanen;

Windows XP SP3 og IE8

Og ja, jeg ved godt det ikke er absolut nyeste styresystem og browser, men computeren fungerer jo elelrs upåklageligt.

M.h.t. at lukke en uhåndterlig side og derfor vise 2 versioner, så har jeg lige konstateret, at det IKKE er fordi jeg forsøger at lukke siden der vises to versioner.

Jeg åbnede Mja.dk , med det samme kommer beskeden at Svarer ikke og jeg åbner joblisten uden at have forsøgt lukke siden ned først og den viser altså, som det ses på billedet i linket at jeg tilsyneladende har to sider åbne, hvilket ikke er tilfældet og det ses heller ikke ved alle andre netsider...kun ved de tre der gør knuder

http://peecee.dk/upload/view/436291/full

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-14 11:43

Prøv at giv tilladelse til aktivt indhold:
http://www.gratisimage.dk/image-D1FD_5358DC03.jpg
Mja.dk virker fint i min IE8

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-14 12:14

Jeg er ikke it-ekspert, men du skriver, at du bruger windows XP, det kan måske skyldes de problemer, du nu har.

Der er ikke mere support/opdateringer eller beskyttelse til XP.

Min bærbare blev også "underlig" efter den 8. april 2014. Jeg har nu fået installeret Linux/lubundtu. På den stationære har jeg win 7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-14 13:08

ans, det er ikke derfor, for dette har stået på meget længe.
Det var egentlig bare fordi jeg blev træt af, at skulle have gang i den bærbare (med windows 7), hvergang jeg skal ind og tjekke de tre sider.

Citat
Prøv at giv tilladelse til aktivt indhold:

det er der allerede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-14 07:29

Jeg bruger også Windows XP ..Pro og IE8.

Jeg har ingen problemer med mja.dk. Dog skal det da siges, at da jeg klikkede på OK for at tillade cookies, så RELOADEDE siden. Skulle denne reloadning af en eller anden grund fejle vil der være 2 versioner af IE åbne: 1.) Den side der foretager javascript kaldet ..og fejler, 2.) Den side der bliver kaldt [..på samme adresse, det er jo et reload] ..og fejler.

Så er den 'gåde' vist løst

Iøvrigt besynderligt så megen javascript de har liggende internt på siden. God programmeringsskik tilskiver ellers at man samler sine funktioner i externe scripts som inkluderes i sideheaderen af hensyn til genbrug af - og rettelse i kildekoden. Men det må de jo selv om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-14 07:37

Ps. Iøvrigt har der altid været lidt problemer med motoren i IE8's javascriptfortolker. Bla. kald til innerHTML for manipulation af DOM. Derudover understøttes CSS3 ikke fuldt i denne browser, så hvis ikke programmøren har lavet alternative stylesheets for denne browser, så kan tingene hurtigt komme til at se lidt 'mystiske' ud og mange 'smarte' CSS egenskaber og div. CSS-kit's fungerer ikke i denne browser.

CSS3 understøttes langt bedre i de nyere versioner af IE, Firefox og Chrome. (..samt MAC versionen af Safari)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-14 07:43

Pps. ..øeh, jeg glemte vist at nævne Opera som også understøtter CSS3 bedre end IE8.
Undskyld Norge

Her er en oversigt over browserunderstøttelse af div. CSS egenskaber og web-kit funktioner ..hvis nogen skulle være interesseret?

http://www.w3schools.com/cssref/css3_browsersupport.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-14 08:37

Noget helt andet er, at IE8 heller ikke har fuld support af HTML5.

mja.dk er netop skrevet i HTML5:
Kode
<!DOCTYPE html>

Det samme gælder Facebook.

Her på kandu.dk benyttes ligeledes HTML5, men man har været 'smart' nok til at tage højde for div. browserversioner med scripting. F.eks.:
Kode
<script language="javascript">
      function clickButton(e, buttonid) {
         var bt = document.getElementById(buttonid);
         if (typeof bt == 'object') {
            if (navigator.appName.indexOf("Netscape") > (-1)) {
               if (e.keyCode == 13) {
                  bt.click();
                  return false;
               }
            if (navigator.appName.indexOf("Microsoft Internet Explorer") > (-1)) {
               if (event.keyCode == 13) {
                  bt.click();
                  return false;
               }

   </script>

Lignende browsercheck har jeg ikke kunne finde på mja.dk

Som det ses af flgn. chart halter alle versioner af IE langt efter andre browsere i HTML5 support:

http://fmbip.com/litmus/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-14 08:58

Ppps. Nu vi er igang med en længere forlæsning om browser detection og dedikeret scripting
..lad mig så nævne, at det med betingede kommentarer er meget nemt at lave denne udmaskning af HTML og CSS for de forskellige versioner af IE.

Betingede kommentarer og IE :

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537512(v=vs.85).aspx

Eksempel på en sådan detektion og udmaskning kan man læse i kildekoden til min egen hjemmeside:
Kode
<!--[if IE]>
<meta http-equiv="page-exit" content="blendtrans(duration=3)" />
<![if lte IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/css/ie6.css" />
<![endif]>
<![if IE 7]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/css/ie7.css" />
<![endif]>
<![endif]-->

Alle versioner af IE beder jeg om at få renderet XHTML koden som IE7:
Kode
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

Sværere er det heller ikke
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 27-04-14 16:10

Skulle man imidlertid været faldet i søvn under 'foredraget' ..dova ?

..så er der måske hjælp at hente hér:
Citat
•Slette midlertidige internetfiler. Internet Explorer svarer muligvis ikke, fordi programmet prøver at få adgang til en beskadiget fil, der er gemt på en midlertidig lagerplacering. De typer filer, der kan forårsage problemer, omfatter midlertidige internetfiler, cookies og oversigtsfiler. Da det er vanskeligt at sige, hvilken fil der forårsager problemet, må du slette alle filer fra den midlertidige lagerplacering. Yderligere oplysninger finder du i Slette midlertidige internetfiler.

Bemærk!
Hvis du sletter alle cookies, kan det betyde, at nogle websider ikke fungerer korrekt. Evt. personlige indstillinger, du har defineret på websteder, hvor der anvendes cookies, fungerer muligvis ikke, når du har slettet cookies.

Kilde: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/what-to-do-if-internet-explorer-stops-responding

Løder ikke 'problemet' dova, men kan måske gøre det 'periodisk' ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 02-05-14 12:33

Jeg har prøvet "ALT" og intet har ændret noget. I perioder kan jeg være heldig, at de sider kan ses, men så pludselig, det kan være midt i jeg sidder og læser en artikel på mja "svarer de ikke": IE-ikonet oppe i øverste linie bliver bare til en hvid firkant og så kommer der til at stå bag overskriften (svarer ikke)

Det med at slette midlertidige filer og anden oprydning gør jeg jævnligt = i hvert fald en gang ugentligt.

Lige som antivirusprogrammer o.s.v. opdateres løbende

Citat
Noget helt andet er, at IE8 heller ikke har fuld support af HTML5

Jeg vil tro det er der en del af problemet ligger.

Og at det så bare er noget jeg må affinde mig med.

Men uanset hvordan det så ligger, om det har noget med problemsidernes kodning at gøre, at der ikke er taget højde for alle browserversioner, eller om der er en fejl i min computer (hvilket jeg ikke rigtigt tror på) så er det altså et faktum, at min computer ved de tre netsider viser, at jeg har to faner åbne selv om der ikke er, og at det heller ikke er fordi jeg forsøger at lukke ned, at der vises to i joblisten

http://peecee.dk/upload/view/436291/full

Tak for svaret molokyle, tror ikke jeg kommer nærmere en løsning på det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-14 13:04

Helt Ok. dova -> Problemet optræder jo OGSÅ periodisk hos undertegnede og jeg går også med 'livrem & seler', når det kommer til opdatering, antivirus, rydning af div. cache's osv.

Ps. Dette er en 'Reklame' : Læs mit TIP...

http://www.kandu.dk/tip22447.aspx

</MOLOKYLE>