/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 skærmen står og flimrer
Fra : axelbjarne
Vist : 393 gange
100 point
Dato : 19-04-14 21:25

Min skærm og nogle programmer står og flimrer/blinker efter at jeg har haft et program nede og rydde op i computeren. Hvad det kan skyldes, har jeg ikke styr på.
Et godt råd, vil jeg gerne have - kan det være skærmindstillingerne?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-04-14 21:37

Geninstaller skærmdriveren.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-14 21:46

Det har faktisk været galt siden jeg fik opgraderet mit internet hos telenor i mandags til 30/5 det har lige flimret da jeg gik her ud på kandu.dk

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-14 21:55

Nu har jeg deaktiveret/aktiveret mit skærmkort - ligeledes mit netværkskort, så ser vi...

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 19-04-14 22:35

(Det har faktisk været galt siden jeg fik opgraderet mit internet hos telenor i mandags til 30/5 det har lige flimret da jeg gik her ud på kandu.dk)

30/5 så langt er vi ikke kommet til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-14 22:41

Mon ikke det er hastigheden 30/5....................30 ned og 5 op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-14 12:19

Citat
kan det være skærmindstillingerne?

Det kan det sagtens være = fuld knald på skærmacceleration og har du ´ekstra´ kort i pc, så prøv at gendan til standard eller opdater kortet eller bar sæt skærmen i en anden udgang og se om det virker.
Citat
jeg har haft et program nede og rydde op i computeren.

Så findes der i programmet et menu-punkt der hedder GENDAN til tidligere eller fortryd, alt afhængig af hvilket program du har brugt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-04-14 12:21
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-14 13:13

Øhhhh! En bærbar eller en stationær PC? Lidt mere præcise spørgsmål tak!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-14 13:15

Citat
Nu har jeg deaktiveret/aktiveret mit skærmkort - ligeledes mit netværkskort, så ser vi...
Det gør hverken fra eller til, Du skal geninstallere driveren.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-04-14 12:15

Den flimrer stadig, når jeg går ud på internettet i visse situationer, og min e-mail kommer op negativ, så retter den sig efter et stykke tid.

Telenor som jeg benytter til internettet, har haft store problemer over hele Danmark, så det må være dem, som er skyld i besværlighederne...

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-14 12:31

Et internet signal kan ikke forstyrre din skærm. En hjemmeside består af kode som modtages fra nettet som din browser omsætter til billeder, tekst osv. Som så vises på skærmen. Det lyder meget underligt hvis det kun er når du er på nettet eller tjekker mail at fænomenet opstår. Jeg tror stadig det er driveren til dit grafikkort der er problemet. Hvis du tror det er din net opkobling der er problemet, så prøv at kople maskinen på et andet net. Det er ikke nok at deaktivere og genaktivere driveren. Du skal tjekke hvilket grafikkort der er i maskinen og så downloade en ny og installere den. Det bedste er at afinstallere den gamle og genstarte maskinen inden du installerer den nye.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-04-14 12:40

Det gør jeg så, har ellers virket upåklageligt indtil jeg opgraderede min internetforbindelse....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-04-14 12:41

Hvis jeg afinstallere driveren til grafikkortet, får jeg så ikke sort skærm...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-04-14 12:55

Tak for svaret Brassovitski. Jeg kunne opdatere driver softwaren, så nu kører det upåklageligt...

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-04-14 13:27

Super at du fik det til at virke.