/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Gå væk tape.
Fra : vedikkealt
Vist : 489 gange
300 point
Dato : 15-04-14 11:37

Hos BILLIG BILLY, eller lignende 10 kroners butikker køber jeg noget bandit tape, som hedder Diamand Mounting Tape, nogle kalder det også spejltape, da det kan holde op til 900 g.

Når jeg sætter en lamineret A 4 på bilen, holder det i al slags vejr, og i flere måneder, uden at løsne sig en millimeter.

Men hvad får dette tape af igen ? jeg har prøvet sprit - acetone - rense benzin - margarine og lampeolie uden det ønskede resultat.

Mon svaret findes her på Kandu

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-04-14 12:13

Du kan prøve forsigtigt at varme og skrabe tapen af med en varmepistol + gummispartle.
Afslut med acetone eller rense benzin til de sidste limrester

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-14 12:20

På bilen (lakken) skal man nok være lidt forsigtig - prøv med Grapetonic det middel anbefalede vi altid i farvehandlen til genstridige lim rester.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-04-14 12:47

Ps.... Glemte at sige at det altid er en god ide at lave en "Test Prøve" andet sted fra før du afprøver det på bilen...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-04-14 13:30

- sælg bilen... God Påske

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 11:17

Citat
holder det i al slags vejr, og i flere måneder

Vent et par måneder...

https://www.youtube.com/watch?v=YnRfp8KOYmc

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-04-14 12:33
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-04-14 07:05

# katekismus

Det link du har sat ind. ser interessant ud, og så koster det jo ikke en Herregård.

Så der køres test efter påske.

God påske til dig

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 17-04-14 09:04

Endnu en valgmulighed, men jeg ved ikke om den er bedre end vodka

http://www.biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Kontorartikler/Tape-og-Lim/Label-Off-36590/

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-04-14 12:03

Tak for svaret katekismus.

Men ikke afprøvet, da den lokale Biltema havde udsolgt - men bliver afprøvet