/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
småplanter i vindueskarmen.. svage/tynde
Fra : DBG1
Vist : 219 gange
50 point
Dato : 29-03-14 09:38

jeg har sået nogle planter i vindueskarmen i et østvendt vindue og planterne har fået meget lidt lys så de er blevet aflange, tynde og svage..
jeg glemte at stille dem i drivhuset om dagen, så de stod der fra de blev sået omkring d. 15 marts og 1½ uge frem. Derefter begyndte jeg dog at stille dem i drivhuset om dagen så de kunne få mere lys og jeg slukkede for varmen i det værelse de står i om natten.

er der nogen kan se hvilke af planterne som jeg burde så om igen, og hvilke som stadig er gode nok..
i kan se alle planterne her:
www.havebazoom.dk/fotoalbum/off_topic/1391-smaaplanter

under hvert billede er der en lille grå boks hvor der står hvilke planter der er hvad..

håber i kan hjælpe mig..

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-03-14 11:15

Giv dem noget lys og mindre varme, så retter de sig nok.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-03-14 12:07

Sidst år voksede mine agurker hel op i gardinerne over vinduet, vi måtte 2 mand hjælpes ad med at bære dem ud i drivhuset. De gav masser af agurker, så den kan godt lykkes, man må bare vente til vejret er godt nok i drivhuset. Men bær forsigtig. Er de store skal de også have gødningi vnduet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-14 13:03

Det kan næppe betale sig at søge at rette op på dette,
køb nogle nye planter, der er tilbud netop nu,
og giv dem så bedre betingelser, gødning vand og lys...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-14 15:20

Jeg ville smide de største væk, de små har en chance hvis du binder dem op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-14 21:34

Piberensere ... Ja; det lyder 'fjollet', men jeg har reddet; såvel Habanero chili, såvel som Tomat og Cannabisplanter (Pot og Humle) ..fra at dø ud fra altfor tidlig forsåning i vindueskarm
...med alt for 'lange' stængler til følge
Støt planterne/spirerne med piberensere ..de er lette at 'tilpasse' ..som erstatning bomsterpinde !
..og som nævnt : MERE lys..!
</MOLOKYLE>