/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google resultater fra andre lande
Fra : Troldepige
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 22-03-14 01:25

Når jeg googler et eller andet, så kan jeg bl.a. vælge "Danmark" eller " andre lande" efter at have valgt "søgeværktøjer".

Men kan man også på en eller anden måde vælge, at søge i et specifikt land, som ikke er Danmark?

Og i så fald, hvordan?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 01:43

Klik på ´tandhjulet´ i browservinduet og søgeindstillinger

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-14 07:31

Åbn google.dk, klik på Indstillinger nede i bunden af vinduet, hvis du har søgt en gang,
så er det Tandhjulet oppe til højre du skal klikke på!

Vælg Avanceret søgning, her kan du vælge sprog, regioner mm.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-14 08:15

Man kan også prøve at søge på pågældende lands sprog (..med systemindstillingerne ..altså operativsystemet sat til samme lands landekode/sprogindstillinger).

Dvs. Vil du søge i frankrig, så skriv din søgning på fransk, med franske sprogindstillinger ..tit kan det så også betale sig at søge på landedomænet ved at afslutte søgningen med at skrive søgeordet;
*.fr i dette eksempel. I en Tysk søgning skriver du så; *.de

Landekoder for domæner finder du her:

http://www.dave-cushman.net/computing/country_suffix.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 08:27

Citat
Vælg Avanceret søgning

Den har jeg ikke - IE8.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-14 11:02

Citat
..tit kan det så også betale sig at søge på landedomænet ved at afslutte søgningen med at skrive søgeordet;
*.fr i dette eksempel. I en Tysk søgning skriver du så; *.de

Den havde jeg faktisk ikke tænkt på, den vil jeg prøve at huske.

Oftest når jeg har villet finde noget fra udlandet har jeg bare oversat det til det pågældende lands sprog, men i nat sad jeg og ledte efter noget, som hedder det samme på mange sprog.

Klaudi skrev:
Citat
Vælg Avanceret søgning, her kan du vælge sprog, regioner mm.

Det kiggede jeg faktisk på i nat, inden jeg oprettede mit spørgsmål her, men jeg fik indtryk af, at jeg så skulle ind og ændre det tilbage igen bagefter.
Men nu får jeg indtryk af, at de valgte indstillinger kun gælder for den aktuelle søgning.
Jeg skulle nok alligevel have gået lidt tidligere i seng.

Under avanceret søgning prøvede jeg lige, at finde England, men det kunne jeg ikke.
Jeg kiggede under B-for Britain, E-for England, G-for Great Britain, U-for United Kingdom, hvad kan jeg have overset?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-14 11:03

Citat
Den har jeg ikke - IE8. [Nørd, i tvivl!]

Så prøv Firefox.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-14 11:12

Jeg ved ikke lige hvad England har gjort, jeg kan heller ikke finde det!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 11:17

Citat
Jeg kiggede under B-for Britain, E-for England, G-for Great Britain, U-for United Kingdom, hvad kan jeg have overset?

Den findes til gengæld hos mig...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-14 12:02

Citat
Jeg ved ikke lige hvad England har gjort, jeg kan heller ikke finde det! [Meget forvirret]

Du skal bare kigge efter "Storbritanien".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-14 12:10

Ja for den da, så sidder man og glor efter alt muligt andet og så står der Storbritannien lige til sidst(næsten)!

Der er squ en der har oversat det, frækt!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 16:15

Min hedder English? så enten er der flere udgaver af den eller også begynder jeg at blive forvirret.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-14 18:17

Citat
Ja for den da, så sidder man og glor efter alt muligt andet og så står der Storbritannien lige til sidst(næsten)!

Der er squ en der har oversat det, frækt! [Hmmmm, ikk` godt!] [Waaauw]

Det hele startede med, at jeg sad og ledte efter noget medicin fra et andet eu-land, i eftermiddags fandt jeg så endelig et produkt jeg kan bruge, da jeg så lige ville læse om firmaet stod der noget om, at det var grundlagt i "Storbritanien", så gik lyset jo op for mig.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-14 21:51

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-14 09:52

velbekomme