/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Javascript
Fra : o.v.n.
Vist : 434 gange
500 point
Dato : 21-03-14 21:18

Der er problemer i min Firefox på min Windows 8.1 computer, seneste eksempel er fra Nvidia download driver, jeg vælger Product type, Product serie, Product, Operating System og så videre, men så skal jeg klikke på Search, når jeg holder musemarkøren over knappen står der Javascript Get Driver
Der sker intet når jeg klikker på knappen - Hvorfor ikke?
Hvad gør jeg for at få knappen til at virke?
Der er ikke problemer med Internet Explorer så den bliver jeg nødt til at bruge til den slags sider

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-14 21:46

Prøv at se om det er disabled

In the address bar, type "about:config" (with no quotes), and press Enter.
Click "I'll be careful, I promise"
In the search bar, search for "javascript.enabled" (with no quotes).
Right click the result named "javascript.enabled" and click "Toggle". JavaScript is now disabled.

https://support.mozilla.org/da/questions/967344

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-14 21:55

Citat
Right click the result named "javascript.enabled" and click "Toggle"
den mulighed er der ikke, jeg kan højreklikke og klikke på Vælg, der skiftes mellem 2 indstillinger og ikke andet:
Standard - Boolsk - True
Brugerdefineret - Boolsk - False
de andre højrekliks muligheder handler om kopiering og ny nøgle

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-14 21:59

Der skal stå "True"

Du kan os prøve at starte FF uden tilføjelser for at se om det så virker

Try Firefox Safe Mode to see if the problem goes away. Safe Mode is a troubleshooting mode, which disables most add-ons.

(If you're not using it, switch to the Default theme.)

Open the Help menu and click on the Restart with Add-ons Disabled... menu item while Firefox is running.

Once you get the pop-up, just select "'Start in Safe Mode"

If the issue is not present in Firefox Safe Mode, your problem is probably caused by an extension.

To exit the Firefox Safe Mode, just close Firefox and wait a few seconds before opening Firefox for normal use again.
https://support.mozilla.org/da/questions/967200

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-14 22:01

Har du 64bit java installeret så prøv at fjerne den og brug 32bit i stedet for!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-14 22:36

Jeg har ikke Java installeret på computeren overhovedet, jeg troede faktisk at Java og javascript var 2 forskellige ting det er en 32bit Windows
Jeg prøver at se om det hjælper at genstarte uden tilføjelser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-14 22:42

Så kan jeg godt komme til downloadsiden hos Nvidia, hvad skal jeg så gøre for at det virker med alle tilføjelser aktiverede?
Nvidia siden er kun et eksempel, der er flere steder hvor musemarkøren godt nok bliver til en hånd og der står Javascript i browserens proceslinje og sker intet når jeg klikker, et andet eksempel er Danske Bank, når jeg klikker på Log in så kommer en menu hvor jeg klikker på Netbank - men der sker intet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-14 22:44

Nå ja det er altså med min bærbare som har Java installeret, det er altså begge computere som ikke kan med javascript i Firefox, hverken med Java eller uden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-14 07:24

Citat
Så kan jeg godt komme til downloadsiden hos Nvidia, hvad skal jeg så gøre for at det virker med alle tilføjelser aktiverede?

Finde den der blokerer for javascript og slå den fra!

Citat
jeg troede faktisk at Java og javascript var 2 forskellige ting

Det har du da egentlig os ret i!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-14 08:00

Jeg er bestemt ingen ørn til Firefox. De fleste browsere har dog en menu med sikkerhedsindstillinger (..herunder en 'Avanceret') hvor man kan indstille de enkelte sikkerheds elementer.

Javascript henhører under 'ting' som : ActiveX og Scripting, hvor man har mange muligheder for at bestemme om man vil køre det aktive 'indhold' ..både globalt og lokalt og om man vil 'spørges' hvergang osv.

Da du ikke får lov at køre javascript på websider, er det derfor disse sikkerhedsindstillinger du nøje må gennemgå ...eller NULSTILLE din browser til 'Default' (Standardindstillinger).

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 22-03-14 09:04

Citat
Jeg er bestemt ingen ørn til Firefox. De fleste browsere har dog en menu med sikkerhedsindstillinger (..herunder en 'Avanceret') hvor man kan indstille de enkelte sikkerheds elementer.

Der var engang! Du skal ind under "motorhjelmen(about:config)" for at ændre indstillinger på
meget af det, og det kan resulterer i en browser der ikke virker mere!

Det må jo være en af tilføjelserne der driller når det virker uden

Så er det bare lige med at finde "drillepinden"

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-14 19:40

Tak for svaret Klaudi.
Citat
Så er det bare lige med at finde "drillepinden"
nemlig ja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-14 09:54

velbekomme