/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
andre der bor på tangsti
Fra : svendgiversen
Vist : 649 gange
106 point
Dato : 13-03-14 18:27

Når vi søger i bing får vi kun 4 danske svar på "tangsti", alle her fra fra vor forsømte vej i Egernsund.

Der må da være andre, der lige som vi, bor "o æ tangsti", vist sønderjysk for "på tangstien"?

Det hed vor hullede vej i gamle dage, og sådan ser den også ud i dag...

Efter at vort lille lokalsamfund nu er en del af Sønderborg kommune,
hvor man bruger millioner på havnefronten i et forgæves forsøg på at blive førende kulturby,
er der så nogen der kan nikke genkendende til et forsømt område yderst i kommunen som her??

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 106 point
Dato : 13-03-14 20:21

Forsømmelse?
Det er da hygge og idyl - ren nostalgi. Nyd dit fristed så længe det varer.

http://www.egernsund.dk/info/historie/foerognu/fjordvej_15.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-14 21:05

Ja, det er lige der vi bor, lidt længere hende til venstre.

og jeg kender godt holdningen fra flere naboer,
lav det nu ikke for pænt, så kommer der bare for mange turister.

Vi deler ikke den opfattelse,

vejen er hullet med over ti års gamle asfalt lappe løssninger,
og stranden er fuld af tang og fyldt med plastik affald,

begge er en del af Gendarm Stien, et kendt natur og turist område her,
lige fra Hørup Hav på Als til Kruså tæt ved grænsen ved Flensborg.

Vi nyder vort fristed, men ser gerne det bliver lidt renere og kønnere,
og vi vil gerne bidrage, ydmygt uden den nuværende favorisering kun af havnefroten i Sønderborg.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-03-14 21:42

Fuldt forståeligt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-14 22:43

Her på Ama'r ...bor vi sgu ik' på no'en tangsti
..vi bor på TØRSTI'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-14 08:18

Citat
og jeg kender godt holdningen fra flere naboer,
lav det nu ikke for pænt, så kommer der bare for mange turister.

Eller for mange østeuropæiske indbrudstyve

Med lidt fysisk beboerhjælp og penge til en lokal vognmad og en grillaften kunne I nok hurtigt få renset den strand.

Noget andet er vejen da det koster kassen, nu har vi heldigvis haft en mild og tør vinter, under værre forhold ville den hurtigt blive ødelagt når der går hård frost i hullerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-14 09:23

I køber da bare lidt asfalt og lejer en pladevibrator (den med vandtank).
Vent til det er lidt varmt i vejret.

Asfalt transporteres på en lille anhænger på sækkelærred, som også bruges til at pakke omkring, så det ikke køles af for hurtigt.

Hilsen fra den lokale asfaltbisse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-14 09:35

Ps. Er det dig som passer det lille "Forfyr"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-14 10:45

Nej jeg passer ikke fyret, men prøver at udbrede navnet Æ Tangsti,
så centrale politekere kan få øjnene op for den store forskels behandling.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-14 11:03

Citat
Er ikke onlinesvendgiversen Tre en halv stjerne

Dato : 14-03-14 10:45
Nej jeg passer ikke fyret, men prøver at udbrede navnet Æ Tangsti,
så centrale politekere kan få øjnene op for den store forskels behandling.

Tror du selv på, at centrale politikere , følger med på kandu?

Hvis din samleverske ikke havde droppet sin facebookprofil, så havde der sikkert været større muligheder der.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-03-14 11:06

Borgerforeningen arbejder hårdt for at få en bid af kagen, så støt op om den
http://www.egernsund.dk/borgerforening/

http://dinby.dk/soenderborg-ugeavis/egernsund-utilfreds-med-kommunen

Vores skovsti er at anbefale, -frem for en hullet misligeholdt asfaltvej og en A'mar tørsti.
http://www.colourbox.dk/billede/skovsti-med-gule-ukrudt-blomster-paa-begge-sider-i-sommeren-billede-1937940

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-14 12:38

Sjov nok får jeg ikke længere advi, når der kommer svar på mine spørgsmål?

Nej, men dette kandu indlæg er kun et led i en lang serie, og vi kan stadig true med facebook.

Og jeg er blevet medlem af borgerforeningen, referatet ovenfor er fra 2012,
i det fra den sidste general forsamling er vore synspunkter med under eventuelt...

Så er vi tilmeldt Bloggeren i Egernsund, hvor Æ Tangsti nu klart figuerer,
og vi er lige blevet medlem af Sønderborg Borgerpanel, endnu uden indlæg herfra.

Vi er først ved at støbe kuglerne, med jeres hjælp...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-14 15:40

svendgiversen, hvad mener du med

Citat
Vi er først ved at støbe kuglerne, med jeres hjælp...

Jeg bidrager på ingen måde. Har du tænkt dig at videresende denne tråd til Sønderborg Kommune uden at gøre brugerne opmærksom på dette?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-03-14 16:04
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-14 16:23

Nej, men kandu er jo et offentligt forum og der kan sagtens være kandu brugere i byrådet.
Alle kan jo gå ind og se også hvad du kommer og bidrager med.

Men med at støbe kuglerne...

Hvis det er lykkedes andre med forsømte tangveje med gode argumenter at få lagt ny asfaldt,
vil jeg gerne høre og genbruge disse gode argumenter.

Og ja, kandu er ikke så kendt som facebook, men er også en magtfaktor,
bare det at blive hængt ud her, kan få nogle med dårlig samvittighed til at ændre adfærd.

Er der iøvrigt noget der forbyder mig i at videresende links til kandu spørgsmål?
Sidst jeg gjorde det, fik jeg en gasbrænder slange erstattet uden betaling.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-03-14 16:39
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-14 17:44

Fantastiske links katekismus,

jeg nåede at komme over med kæde færgen, da jeg var på praktik i 1966,
blev først alsinger i 1970, og da var broen der jo allerede.

Godt at det nævnes at det med et Egern er en skrøne for Egernsund,
mere plausible alternativer er Ekensund, Hjørnesundet og Eiche(rn)sund Egesundet?

og ans
>Jeg bidrager på ingen måde

Jo du gør i høj grad med din store viden om regler, ikke kun i dette spørgsmål men i mange andre.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-03-14 08:46

Vælg en lokalpolitiker ind i byrådet, der bor i Egernsund.
Vedkommende vil kæmpe med næb og klør for sin by, og konstant gøre sine krav gældende og påpege uretfærdigheder.
Det er fuldstændig ligegyldigt, hvilket parti denne person tilhører!

Hullede veje http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/29/0529143706.htm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-03-14 10:06
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-14 10:25

Vi har forsøgt at få en lokal politiker valgt, men hun fik ikke stemmer nok, opstiller dog igen...

Og kystpromenaden blev sparet væk under det tidligere bystyre, vi håber på bedre tider?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-14 10:57

Tak for svaret katekismus.