/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
mailadresse
Fra : peggy1
Vist : 544 gange
10 point
Dato : 11-03-14 19:49

kan man på nogen måde finde mailadressen på en person?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-14 20:10

Nej, et sådan register findes ikke.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-14 20:54

Du kan prøve at Google personens navn, så kan det være, at personen er registreret et eller andet sted på nettet, hvor E-mail adressen også er opgivet.

Det har jeg haft held med, men som tidligere skrevet, findes der ikke et specifikt register.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-03-14 04:01

ak nej, der var en gang man ku´

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-14 09:38

jensviggo -> Det har jeg aldrig hørt om. Hvornår?

Email adresse og indhold er beskyttet af lov om brevhemmelighed.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 10 point
Dato : 12-03-14 17:24

@molokyle

Der har været et register - men det var vist "kun" på de der havde TDC som udbyder - siden hed www.epost.dk - men det er mange år siden den eksisterede!

Clou

ps: undskyld til dig @jensviggo - at jeg blandede mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-14 07:11

Tak clou.
Jeg gætter på at en sådan liste har krævet, man skulle give sit samtygge til offentliggørelsen. Det er jo sådan, at lægger man selv sin email til 'skue' på en alm. tilgængelig webside, så har man jo offentliggjort den. Hvis ikke? Så henhører det under 'personlige/private' data og er underlagt dataregisterloven. Hvis man giver sin email adresse til 2. part, f.eks. til dig peggy1, så må du ikke uden mit samtygge videregive oplysningen (min email adresse) til 3. part.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : peggy1

Dato : 14-03-14 22:18

Tak for svaret clou.
Vi snakkede om det herhjemme da vi ikke vidste om man kunne, så nu blev vi da så lidt klogere.
tak for svaret

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-03-14 16:55

Velbekomme

Clou