/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Flyttemand. Indtjening? Slitage?
Fra : Voldgift
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 02-03-14 21:52

Jeg overvejer at blive flyttemand. Har altid så meget energi jeg ikke kan komme af med. Men tjener man godt?
Er det slitage eller god træning hvis man løfter korrekt?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-03-14 22:55

Flyttemand....tænker du på at være selvstændig - eller som ansat..?
I provinsen eller i København..? Der er nemlig stor lønforskel.

Citat
Er det slitage eller god træning hvis man løfter korrekt?
Sådan tror jeg ikke du kan stille det op. Det er eddermugme svært at løfte korrekt, når Fru Hansen skal ha' flyttet et klaver fra 4. sal og ned til flyttevognen som holder på gaden - og derefter skal klaveret flyttes op i en ny lejlighed, som har for vane at ligge på 3. sal.
Eller bære på flyttekasser der er fyldt til randen med bøger.

Nej, flyttemandsjobbet skal man ikke hige efter. Snup hellere motionscentret, der bliver du instrueret ordenligt så du ikke får skader.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 03-03-14 01:01

Citat
Jeg overvejer at blive flyttemand. Har altid så meget energi jeg ikke kan komme af med. Men tjener man godt?

Det er nok ikke altid en stabil indtægt at være flyttemand men hvad med at blive skrallemand/renovationsarbejder der skal også bruges en del energi i fri natur i alt slags vejr, fast løn på akkord fri når dagens rute er slut, så om sommeren tidlig op i korte bukser og i løb imellem hver sted/skrallepose mm. der skal hentes ud til vognen, så her får du løn for at dyrke motion

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-14 01:43

Citat
Eller bære på flyttekasser der er fyldt til randen med bøger.

Klassisk fejl, de sidste par gange jeg har flyttet har jeg fordelt bøgerne i flere kasser hvor de blev brugt som afstivning i siderne så mere følsomme ting er beskyttet.

Og fortæl så folk at de ikke skal købe de billigste 1-lags flyttekasser, de bryder for let sammen bare der er en smule fugt i luften og håndtagene holder ikke.

Ellers fås der jo alle typer hjælpemidler, bæreseler til skuldrene så man kan klare et klaver, elektriske sækkevogne der nærmest selv kravler op af trapperne m.v.

Læs noget om løfteteknik, eller brug en halv time hos en fysioterapeut stærke mænd kan komme til at jamre nogle dage over et hekseskud når de glemmer at de kun er mennesker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-03-14 01:47

En flyttemand tjener vist nogenlunde, det er meget almindeligt med 7-800 kr/t, bilen skal også betales.

Jeg har et par gange selv brugt 3 x 34, men her skal man være så klar som muligt med godset idet af- og pålæsning er dyrere end kørslen.

Godkendelse af svar
Fra : Voldgift

Dato : 05-03-14 09:24

Tak for svaret LuffeA.